[WinXP] PC hangt door USB ADSL modem *

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dit probleem niet in het juiste forum is gepost: my humble apologies. Maar ik zou niet weten waar ik dit probleem precies moet posten. Ik denk dat het softwarematig probleem is. Het volgende is gebeurd:

2 dagen geleden was ik 's avonds op kazaa aan het downen toen ik ineens merkte dat mijn ADSL (USB-modem) eruit lag. (Verbinding stond in het rood, beide controlelampjes op modem waren uit). Ik opnieuw opstarten en me pc blijft hangen halverwege: net op het moment dat beide groene lampjes op me adslmodem gaan branden. Ineens zijn ze uit en hangt mijn pc.
Opnieuw starten en zelfde probleem. Start ik hem in veilige modus op, dan kom ik wel in mijn windows maar de adsl-modem werkt niet (beide lampjes zijn uit). Verder blijft het probleem zoals het is. Veilige modus wel opstarten, verder niets.

Ik heb gisteren de ADSL-software (Mxstream) opnieuw geinstalleerd maar ik houd het probleem. PC blijft iedere keer hangen. De pc draait op XP Pro. Ik dacht eerst dat het aan de KPN lag omdat ADSL gisterochtend eruit lag maar me pc doet het nu nog niet.

Het enige wat ik nog wellicht kan proberen is format c: maar daar heb ik echt geen zin in. Ik heb onwijs veel dingen opgeslagen dus dat is pas echt het laatste wat ik wil proberen. Heeft iemand een idee waar het aan kan leggen of hoe ik dit op kan lossen?

Ik zit overigens niet achter me eigen pc maar op me werk dus ik kan niet direct testen.

Specs (van toepassing):

Athlon 1200
EPOX 8KTA3+
Dane-Elec 640 MB PC133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA -> WOS. Ik heb ook je topictitel fors aangepast, deze zegt namelijk nogal weinig over je vraag, en dan druk ik me nog voorzichtig uit ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 10 January 2003 @ 15:00:
SA -> WOS. Ik heb ook je topictitel fors aangepast, deze zegt namelijk nogal weinig over je vraag, en dan druk ik me nog voorzichtig uit ;)
Thnx, maar ik wist niet exact of het uberhaupt een softwareprobleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
***Kick***

Het weekend is nu voorbij en ik ben nog niet uit dit probleem gekomen. Heeft er wellicht toch iemand een idee c.q. oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usb kaartje instaleren. jij hebt geluk gehad dat je usb modem het een tijdje gedaan heeft. bij mij heeft ie in combinatie met xp nooit op de onboard usb gewerkt. dus leen van iemand ff zo`n kaartje en probeer het uit en wwarschijnlijk werkt het zo niet herinstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Paar vraagjes:

- Het werkte eerder wel onder XP?
- Welke versie van de software heb je opnieuw geinstalleerd?
- Voordat je opnieuw installeerd, heb je wel eerst een uninstall gedaan?

Ik had zelf een probleem bij upgrade van 98SE naar 2Kpro, de drivers op de Mxstream CD bleken hopeloos verouderd, maar de nieuwere versie van de website deed het wel prima...

Uiteraard wel modem eruit, installeren, modem erin ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik ken het mobo niet, maar er zijn divers chipset op mobo waarbij de USB niet perfect werkt (met name van Via)

een workaround is dan de onboard USB uit te schakelen en een USB kaartje in je systeem te prikken, of toch een ethernet modem te nemen.

ook kan het zijn dat bijv een van je drivers je USB bus stoort, dus check ff of je alle drivers up to date hebt.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Ik heb de PC van mijn buurman opnieuw ingericht en kreeg toen hetzelfde probleem. Wat ik heb gedaan is de drivers uninstallen > reboot (zonder modem) > machine uit > modem aansluiten > opstarten >installeren vanaf de MXStream CD en daarna een driver update van Alcatell er overheen gezet. Door die update werkt het modem beter en belt sneller in als voorheen. En hij zit gewoon op de onboard USB.

[ Voor 9% gewijzigd door CPZ op 13-01-2003 11:25 ]

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op 13 January 2003 @ 11:09:
Paar vraagjes:

- Het werkte eerder wel onder XP?
- Welke versie van de software heb je opnieuw geinstalleerd?
- Voordat je opnieuw installeerd, heb je wel eerst een uninstall gedaan?

Ik had zelf een probleem bij upgrade van 98SE naar 2Kpro, de drivers op de Mxstream CD bleken hopeloos verouderd, maar de nieuwere versie van de website deed het wel prima...

Uiteraard wel modem eruit, installeren, modem erin ;)
Ja, ik heb al verscheidene versies van winddows erop gedaan, met en zonder een fresh install. De laatste die er op heb gedaan (en nu dus nog erop zit) is WIN XP Pro vooraf gegaan door een format c:. Vanaf dat moment zo weinig troep erop gegooid waardoor hij mogelijk onstabiel kon worden.
Daarna had ik de laatste mxstream versie erop gezet vanaf de website. Hij heeft het vanaf dat moment goed gedaan (nu alweer een klein halfjaar zonder problemen)

Hij heeft dus al die tijd goed gedaan op XP Pro met de laatste softwareversie. Overigens, ik heb dus nu nog niet ge-format c-ed.

Uiteraard eerst modem eruit, install en modem erin :9 Dat zijn newbie-foutjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duur schreef op 13 January 2003 @ 11:12:
Ik ken het mobo niet, maar er zijn divers chipset op mobo waarbij de USB niet perfect werkt (met name van Via)

een workaround is dan de onboard USB uit te schakelen en een USB kaartje in je systeem te prikken, of toch een ethernet modem te nemen.

ook kan het zijn dat bijv een van je drivers je USB bus stoort, dus check ff of je alle drivers up to date hebt.
Maar de onboard usb werkt al ruim 1,5 jaar goed op XP Pro. De USB-bus kan toch niet ineens worden verstoord vanuit het niets. Ik heb namelijk niets veranderd / ge-updated / geinstalleerd. Maar ik heb zelf wel het idee dat het aan de combinatie modem-mobo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Laatst online: 12-09 11:46
Het klopt inderdaad dat de usb modem niet lekker werkt op een VIA chipset. ik heb daar ook last van gehad. ik heb toen kpn gebeld en gaven natuurlijk eerst mijn pc de schuld. Niemand zegt zo iets tegen mijn O+ pctje. Maar toch bleek mijn computer het probleem te zijn. Gelukkig belde ik binnen 3 maanden en mocht ik mijn modem voor een ethernet modem omruilen (daar was ik blij mee kon ik hem ook in een router steken). Na 1 maand geen modem gehad te hebben kreeg ik eindelijk mijn modem. En die draaid inmiddels al een jaar perfect.

ik zou zeggen probeer aan een ethernet modem te komen. Werken veel pretiger en je kunt er meer mee.

en z'n fijn zwart kastje is toch mooier dan z'n groene platvis

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjaaktrekhaak17 schreef op 13 January 2003 @ 12:11:
Het klopt inderdaad dat de usb modem niet lekker werkt op een VIA chipset.
Maar hoe kan het dan dat de usb-modem al dik een jaar goed functioneert op een VIA-KT133 chipset en ineens ermee kapt? Immers, ik heb niets gewijzigd / ge-update / etc.
Gelukkig belde ik binnen 3 maanden en mocht ik mijn modem voor een ethernet modem omruilen
Tja, die van mij is 1,5 jaar oud dus gratis omruilen is er niet meer bij.
ik zou zeggen probeer aan een ethernet modem te komen.
Tja, ik wil toch eerst proberen de pc weer draaiende te krijgen met usb-modem. Ik kan het moeilijk bevatten dat hij ineens niet meer compatibel is met me mobo-chipset. Kijk: kapot is kapot, maar 'ineens' niet-compatibel lijkt me erg vreemd toch? Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
***Update***

Ik heb de afgelopen weken erg weinig tijd gehad om verder naar mijn probleem te kijken. De keren dat ik eraan toekwam, heb ik geprobeerd de helpdesk te breiken van PI maar tevergeefs :( Gelukkig kwam ik er gisteren doorheen en heb ik een (in mijn ogen) realistische oplossing voorgeschoteld gekregen.

Een aantal maanden geleden ben ik geswitched van CPU (van Duron 800 naar T'bird 1200). Deze chip vreet behoorlijk stroom (wat ik al eens had gehoord) maar ik heb dezelfde voeding gehouden. In hun ogen lag daar het probleem omdat de USB-modem waarschijnlijk te weinig stroom kreeg. Zij raden me aan een USB-hub met een externe voeding aan te schaffen. Daar kan ik de modem op aan sluiten waardoor de modem verzekerd is van voldoende stroom.

Wat denken jullie? Zou dit de oplossing zijn? Ik kan het iig proberen want de kosten voor zo'n hub zijn niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Die kwal van Maxstream -iig de eerste versies- trok dacht ik een tikkie meer stroom dan ie eigenlijk zou mogen volgens de USB-specs, dus extra voeding *kan* een oplossing zijn.

Ik heb zelf meestal ook problemen met dat ding als ik 'm op een gedeelde USB poorts zet, maar als ik een hele poort aan hem alleen geef vindt ie het wel lekker (1 aansluiting leeg laten dus).
ik heb toch genoeg USB aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op 25 February 2003 @ 11:25:
Die kwal van Maxstream -iig de eerste versies- trok dacht ik een tikkie meer stroom dan ie eigenlijk zou mogen volgens de USB-specs, dus extra voeding *kan* een oplossing zijn.

Ik heb zelf meestal ook problemen met dat ding als ik 'm op een gedeelde USB poorts zet, maar als ik een hele poort aan hem alleen geef vindt ie het wel lekker (1 aansluiting leeg laten dus).
ik heb toch genoeg USB aansluitingen :)
Op me 8KTA3 heb ik 2 USB-poorten waarop nu de Mxstream-modem en een joypad is aangesloten. Ik wil die USB-hub aansluiten op 1 van deze 2 interne aansluitingen en die andere interne aansluiiting leeg laten (Ik sluit dus de modem en joypad op de USB-hub aan). Of bedoel je nu juist alleen de modem op de hub aanlsuiten en de joypad op de andere interne aansluiting?

Maar ik ga het in ieder geval wel zo proberen. Daarnaast worden mijn vermoedens dat het aan te weinig juice ligt meer bevestigd. Ik heb namelijk een tijdje terug me AMD'tje oc-ed waar ik ook de Vcore heb veranderd. Tezamen met een meer-verbruikende modem kan het in mijn ogen best zo zijn dat voeding the big issue is. Ik ga straks na mijn werk de hub halen en zodra ik meer weet, post ik me bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

RammY

Dát!

(jarig!)
Er schijnt ook een via patch te zijn die dit probleem oplost en iig niet de standaard mxstream drivers gebruiken maar ff de USB drivers van de Alcatel site of de meuktracker halen. Dan moet ie gegarandeerd werken.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:41:
Ik wil die USB-hub aansluiten op 1 van deze 2 interne aansluitingen en die andere interne aansluiiting leeg laten (Ik sluit dus de modem en joypad op de USB-hub aan). Of bedoel je nu juist alleen de modem op de hub aanlsuiten en de joypad op de andere interne aansluiting?

Het werkte op mijn ouwe bakkie het best met het modem op een interne aansluiting en de rest (inclusief muis :P ) op hubje + voeding. Maar ik heb wel het eea heen en weer zitten prikken voordat alles lekker werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 25 februari 2003 @ 11:47:
Er schijnt ook een via patch te zijn die dit probleem oplost en iig niet de standaard mxstream drivers gebruiken maar ff de USB drivers van de Alcatel site of de meuktracker halen. Dan moet ie gegarandeerd werken.
Ik heb zojuist van deze site de nieuwste VIA 4 in 1 driver en USB Filter driver gedowned. Daarnaast heb ik van http://www.speedtouchdsl.com/support.htm een driverupgrade gedowned. Tevens heb ik uit hun FAQ begrepen dat ik in mijn Bios het probleem wellicht op kan lossen door de setting 'enhanced chipste performance' te enablen. Het rottige is echter dat ik hier op me werk geen brander heb en enkele gezipte files zijn te groot voor een diskette. Ik kan dus niet alles op mijn pc krijgen. Maar ik ga dit ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, al mijn pogingen hebben geen effect gehad. Ik heb een USB-hub met externe voeding gekocht en de nieuwste Via 4 in 1 driver en USB Filter geinstalleerd. Daarnaast heb ik de nieuwste usbmodem-software geinstalleerd maar niets helpt....
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, allerlei combo's geprobeerd, een fresh install, verschillende USB-poorten geprobeerd, etc, etc, maar hij doet het gewoon niet meer.

Uiteraard de helpdesk van die flut-stream opgebeld: Ik schijn volgens hen een speciaal geval te zijn waar mijn mobo (met VIA KT133) niet compatibel is met een USB-modem.

Tja, volgens mij heb ik nu maar 2 keuzes: of een nieuwe ethernetmodem of een nieuw moederbord. Nadeel van de laatste is dat ik, naast een nieuw mobo, dan ook en een nieuwe CPU en DDR-geheugen (Ik heb nog SDRAM) moet aanschaffen. Helaas kan het paard dat nu niet trekken. Ik was pas over een tijd nieuwe onderdelen aan te schaffen.

Rest mij nog 1 optie: naast een ethernetkaart (gelukkig zijn die niet zo duur) een ethernet-modem aanschaffen. Ik heb zelfs nog geprobeerd om van PI zo'n modem te krijgen. Immers, ik moet een nieuwe modem / mobo aanschaffen omdat hun usb-modem niet goed functioneert. Maar daar werken ze helaas niet aan mee want mijn garantie is verstreken. Misschien heb ik geluk dat ik ergens een 2ehands modempje op de kop kan tikken. Ik ga straks eens kijken. Maar ik voel me in ieder geval goed genaaid!!

Wat denken jullie? Is er verder geen trucje om dat ding toch aan de slag te krijgen of moet ik me erbij neerleggen en voor een modem lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Oplossing:

Windows2000, ik werd helemaal gek van windowsXP....alles geinstalleerd maar internet ho maar. Idd KPN geeft idd toe dat hun modem problemen geeft met de combinatie WinXP + USB. (goedkope oplossing)

Of koop een leuke modem+router in een.....dan ben je ook meteen klaar :) (dure oplossing)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb ook een USB modem met XP en heeft altijd al goed gewerkt (inmiddels al een jaar), zowel onder Windows 2000, XP Home en XP Professional.

Ook gewoon met de bijgeleverde drivers.

Maar toch vind ik het een klote ding omdat ik nu bijvoorbeeld een thuisnetwerk heb, ik had dus beter toch een ethernet modem kunnen nemen.

Kun je niet een USB modem proberen van een ander? (Wel een beetje een risico natuurlijk)
En werken andere USB apparaten wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 26 February 2003 @ 09:26:
Ik heb ook een USB modem met XP en heeft altijd al goed gewerkt (inmiddels al een jaar), zowel onder Windows 2000, XP Home en XP Professional.

Ook gewoon met de bijgeleverde drivers.

Maar toch vind ik het een klote ding omdat ik nu bijvoorbeeld een thuisnetwerk heb, ik had dus beter toch een ethernet modem kunnen nemen.

Kun je niet een USB modem proberen van een ander? (Wel een beetje een risico natuurlijk)
En werken andere USB apparaten wel gewoon goed?
Alle andere UAB-apparaten werken correct dus aan de USB-poorten ligt het niet. het rare is dat het ineens van de ene op de andere dag gebeurde. I'net vloog eruit en geen beweging meer in te krijgen. Als ik vooraf dit soort dingen wist, had ik zeker een ethernetmodem aangeschaft. Maar ja, achteraf gepraat he?
Overigens heeft de USB-modem altijd gedraaid. (onder 98, 2000, ME en XP) Overigens werkte hij het beste onder XP waar hij alweer bijna een jaar opdraaide. Kwestie van nieuwe drivers downen. Dat heb ik nu trouwens ook gedaan (met originele en nieuwste drivers: niets werkt)

Wat betreft een andere USB-modem: helaas ken ik niemand met een USB-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn continue zoektocht naar DE oplossing ben ik de volgende mogelijke oplossingen tegengekomen:

-nieuwste USB-driver installeren (gecheckt; van de Alcatel-site)
-USB filter installeren (gechecked; versie 1.1 van via-site)
-enhance chip performance in bios enablen (gecheckt; zit niet in mijn bios)
-Assign IRQ to USB in bios disablen (nog niet gecheckt)
-nieuwste VIA 4 in 1 driver installeren (gecheckt; Hyperion versie ....)
-USB-hub met externe voeding aanschaffen (gecheckt; hub werkt maar modem nog immer niet)
-PCI USB-kaart aanschaffen (nog niet gedaan: twijfel of dit helpt)

Iemand anders nog ideetjes? Ik begin er een beetje moedeloos van te worden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 15:45
BIOS upgrade al gecheckt? Is een long shot, maar je weet maar nooit ....

Language exists to conceal true thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bluewarlord schreef op 28 February 2003 @ 14:58:
BIOS upgrade al gecheckt? Is een long shot, maar je weet maar nooit ....
Het lijkt me niet dat dat het is. De modem valt halverweg weg en de pc loopt vast. Het moet iets te maken hebben met die compabiliteitsproblemen tussen VIA en USB-modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:02:
[...]

Het lijkt me niet dat dat het is. De modem valt halverweg weg en de pc loopt vast. Het moet iets te maken hebben met die compabiliteitsproblemen tussen VIA en USB-modem...
en al een usb kaartje geprobeert. dat is gewoon de oplossing zoals hooghuis zegt.

ik had zelf ook problemen met winxp + usb modem. usb kaartje erin en sindsdien gaan met de banaan. mag gewoon een usb kaartje zijn van de kijkshop.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:02:
[...]

Je modem getest op een andere PC (desnoods ff lenen) met bijvoorbeeld een Intel CPU en chipset :?

* aReaRe denkt: als dit fout gaat, is je modem stuk. Gaat dit goed, is het een moederboard probleem

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan een aantal dingen liggen:
1. via chipset
2. te weinig stroom vanaf de USB poort. pci USB kaartje kan helpen
3. oude drivers, nieuwe te vinden op mxstream.nl
4. modem KAPOT, heb ik zelf ook gehad na ong. een jaar. niks aan te doen, geen garantie:PECH. iig hierna wel een ethernet versie aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sjaaktrekhaak17 schreef op 13 januari 2003 @ 12:11:
en z'n fijn zwart kastje is toch mooier dan z'n groene platvis
offtopic:
tegenwoordig zijn ze mooi rood :Y)

Riemer Reinalda zeik niet! Daarom staat er ook offtopic! Jezus man ..... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2003 20:08 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

dual-zip schreef op 28 February 2003 @ 19:50:
[...]

offtopic:
tegenwoordig zijn ze mooi rood :Y)
Wat is de toegevoegde waarde & antwoordt aan de probleemoplossing van Lomenaar :?

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan uit het draadje :|
Lees de draad voordat je blaat (c) Gameover

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 28-02-2003 20:04 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 28 februari 2003 @ 19:18:
[...]

Je modem getest op een andere PC (desnoods ff lenen) met bijvoorbeeld een Intel CPU en chipset :?

/me denkt: als dit fout gaat, is je modem stuk. Gaat dit goed, is het een moederboard probleem
Nou, ik ben eruit. Ik heb via een vriend van een vriend van me (snap je het nog?? >:) ) mijn modem getest aangezien hij ook een USB-modem heeft. Hij heeft overigens geen VIA-chipset. Ik sluit hem en wat denk je? Hetzelfde probleem!! Conclusie: de modem is naar zijn grootje...

Idd, de modem is stuk en dat na 15 maanden. Net nadat de garantie ook voorbij is. Sorry maar hier zakt mijn broek echt vanaf. Ik mag toch wel verwachten dat een modem van (toen bijna 300 piek) wel iets langer meegaat dan ruim 1 jaar....

Anyway, ik hoef dus niet verder te zoeken want ik heb een 2e-hands Alcatel Speedtouch Home ethernetmodem / router (Terminator) op de kop getikt van 7 maandjes oud. Het enige wat ik vandaag ff moet halen, is een PCI ethernetkaartje. Overigens ga ik niet meerdere pcs aansluiten dus een 10 MB kaartje is toch wel voldoende? Ik ga zo wel ff op de pricewatch kijken.
Het aansluiten an sich is geen probleem; ik moet alleen ff nagaan hoe ik de modem exact moet configureren. Maar ik denk dat het toch wel voor zich spreekt?

In ieder geval: /me Lomenaar raadt dus iedereen aan never nooit een USB-modem te halen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 19:45:
Kan aan een aantal dingen liggen:
1. via chipset
2. te weinig stroom vanaf de USB poort. pci USB kaartje kan helpen
3. oude drivers, nieuwe te vinden op mxstream.nl
4. modem KAPOT, heb ik zelf ook gehad na ong. een jaar. niks aan te doen, geen garantie:PECH. iig hierna wel een ethernet versie aanschaffen!
1. Dacht ik eerst ook totdat ik er achter kwam dat de modem naar de donder is..
2. Als hij te wenig stroom zou krijgen, zou een USB-hub met externe voeding toch ook moeten helpen? Bleek dus niet de oplossing te zijn.
3. Ik had al oude en nieuwere / nieuwste drivers geinstalleerd
4. Idd, modem verrot. Geen garantie dus ethernetmodem aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de ethernetmodem geinstalleerd en geconfigureerd. Het had nog wat voeten in de aarde omdat er een wachtwoord op het modem zat waarvan ik niets wist. maar al met al is het goed gelukt. Blij dat ik weer thuis online kan zijn.

Ik kreeg nog een mail van PI dat ze het betreurden dat ik niet tevreden was over de kwaliteit van een USB-modem en dat ik een klacht kan sturen naar .....
Tja, dat kan ik wel doen maar niemand wordt daar beter van. Bovendien: ze komen me toch niet tegemoet. Geen garantie na 1 jaar meer = vette pecht (zelfs na iets meer dan 1 jaar)....
Pagina: 1