Registratie domein: "IP is listed as a source of bulk email"

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe domein naam via Enom.nl geregisteerd. Wanneer ik een IP-adres wil koppelen aan het domein, krijg zie ik de volgende melding:

----
Er is een validation Error:
The ip address <IP> is listed as a source of bulk email, click here for more info. You ISP should be able to fix this problem quickly.
De opgegeven wijzigingen zijn niet opgeslaan.
----

Wat moet ik nu doen? :X

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Verwijderd

Zoals de boodschap al vertelde:

You ISP should be able to fix this problem quickly.

Of neem gewoon een ander ip nummer.

• minotaurus
Ja, leuk. M'n ISP is de beruchte Chello... en bovendien is het adres een dynamisch toegewezen IP-adres, die iig nooit verandert...

Ik vraag me af of dit probleem überhaupt wel aan m'n ISP ligt.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

minotaurus schreef op 10 januari 2003 @ 14:36:
Ja, leuk. M'n ISP is de beruchte Chello... en bovendien is het adres een dynamisch toegewezen IP-adres, die iig nooit verandert...

Ik vraag me af of dit probleem überhaupt wel aan m'n ISP ligt.
of je mailed naar enom.nl of naar chello, hoewel je bij die laatste dan de kans hebt dat je account wordt afgesloten aangezien je geen servers daarop mag draaien (volgens de policy) ;)

Niets aan te doen, hoewel, of een andere ISP, of je dns settings bij een andere provider ;)

Verwijderd

IP's van Chello zijn dynamisch en dus even geduld tot je een nieuw IP hebt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 14:46:
dat dynamische is in de breedste zin van het woordt ;)
ik heb mijn ip nu al ruim een half jaar :o

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
is melding van zoneedit : https://www.zoneedit.com/doc/partner/trans.html
je ziet de melding staan (incl foutje : you isp) in de lijst.
kennelijk vindt het zoneedit programma dat je eerst maar eens moet zorgen dat jouw domain geen open mailrelay is.
nb : op dit moment is je ip dat overigens ook niet

• minotaurus
Allereerst, ik heb op dit moment helemaal geen server (lees: service) draaien.

- Antwoord aan Erkens: ander ISP nemen is geen mogelijkheid. Ik heb namelijk geen telefoon (POST) aansluiting.
- Vraag aan Arikkert: wat heeft <http://relays.osirusoft.com> eigenlijk mee te maken?

Overigens heb ik reeds de DNS settings aangepast aan die van Enom.nl.

Mijn IP adres is overigens '62.194.114.xxx', maar wanneer ik bij wijze van test '62.194.113.xxx dan gaat 't wel goed....De hele range .114.xxx wordt dus geblocked !

[ Voor 26% gewijzigd door minotaurus op 10-01-2003 15:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:46:
in veel plaatsen staan ze gekoppeld aan een mac adress en zullen dus nooit veranderen... (ik heb al 3 jaar dezelfde... en ik overschrijd de lease time van een week af en toe wel eens... deze jongen gaat ook op vakantie :))

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

minotaurus schreef op 10 januari 2003 @ 15:29:
- Vraag aan Arikkert: wat heeft <http://relays.osirusoft.com> eigenlijk mee te maken?
Osirusoft is een bekende spam relay database. Deze houden een lijst van ipaddressen/hostnames bij van servers die ooit spamrelay waren.

Je kan je op die site ook opnieuw laten testen, als je dan geen spam relay meer bent, wordt je van die lijst afgehaald, en zal ZoneEdit je address weer accepteren.

Verwijderd

arikkert schreef op 10 januari 2003 @ 15:19:
is melding van zoneedit : https://www.zoneedit.com/doc/partner/trans.html
je ziet de melding staan (incl foutje : you isp) in de lijst.
kennelijk vindt het zoneedit programma dat je eerst maar eens moet zorgen dat jouw domain geen open mailrelay is.
nb : op dit moment is je ip dat overigens ook niet
kan je je ip dan niet laten testen op open relay... als dat geen probleem meer is zou je van de blacklist moeten verdwijnen...
edit hehe iets te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 15:37 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

minotaurus schreef op 10 januari 2003 @ 15:29:
Allereerst, ik heb op dit moment helemaal geen server (lees: service) draaien.
waarom wil je je domein dan aan je ip kopelen :?
- Antwoord aan Erkens: ander ISP nemen is geen mogelijkheid. Ik heb namelijk geen telefoon (POST) aansluiting.
[deels ot]mja, je kan toch ook een telefoonaansluiting nemen :+[/deels ot]

Verwijderd

Iemand heeft waarschijnlijk een SMTP server gedraait met die bluk mail. Probeer aan je ISP te vragen of je een ander ip adres mag hebben.

• minotaurus
Erkens, ik wil ivm m'n studie af en toe zelf een voor enkele uurtjes een dns, web, etc.- servertje kunnen draaien. Het wordt dus waarschijnlijk geen server die mijn WAN-netwerk zwaar en langdurig gaat belasten.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

minotaurus schreef op 10 januari 2003 @ 15:44:
Erkens, ik wil ivm m'n studie af en toe zelf een voor enkele uurtjes een dns, web, etc.- servertje kunnen draaien. Het wordt dus waarschijnlijk geen server die mijn WAN-netwerk zwaar en langdurig gaat belasten.
mja, * Erkens ook ;) maar ik gebruik voor dat doeleinde een dyndns adresje :P
je zou je domein dus ergens anders in een dns server(s) moeten onderbrengen

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ok, ik dacht eerst ff dat enom.nl jouw domein was en dat je daarvan de zone wilde editten.

ik denk dat het zo zit : Enom biedt een service aan om zelf je DNS zones files te edit-en. daarvoor gebruikt het het zoneedit programma. Dat zoneedit programma bepaalt mbv htpp://relays.osirusoft.com of jou domein verwijst naar een open mail relay. Verwijzen, dus je hoeft zelf geen mailservice te draaien daarvoor, maar heb je ergens een mx record staan dat wijst naar een open mailrelay.
Maar goed, dat is maar gissen. Voor een zeker antwoord moet je bij je ISP zijn.

• minotaurus
Voor zover heb ik nog niks (kunnen) ingesteld. Het enige wat ik op dit moment wil is dat wanneer iemand bijv. www.t1000.mino.nl intypt, dat de dns server van(?) Enom.nl het IP van mijn IP teruggeeft.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 22:22
Maak dan een alias aan ipv een IP koppeling... (bij zoneedit.com en dan bij je enom.nl de dnsservers van zoneedit doorgeven)

Alias naar je chello node naam, dus node-x-xxxx.a2000.nl oid... net geprobeerd en die pikt ie wel..

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 10-01-2003 16:24 ]

Pvouput live

• minotaurus
Krypt schreef op 10 January 2003 @ 16:22:
Maak dan een alias aan ipv een IP koppeling... (bij zoneedit.com en dan bij je enom.nl de dnsservers van zoneedit doorgeven)

Alias naar je chello node naam, dus node-x-xxxx.a2000.nl oid... net geprobeerd en die pikt ie wel..
Hmm, dit is heel interessant Krypt :Y) . In plaats van IP-nummers is het nu hostname(achtig). Erg handig sinds chello/a2000 gebruikers qua hostname vrijwel altijd 't zelfde blijft, maar dynamische IP-nummers kán veranderen (al duurt 't bij mij ongeveer 2 jaar voordat ik een ander IP kreeg - doordat ik een ander cablemodem van chello kreeg).

Probleem is nu dus gedeeltelijk opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door minotaurus op 10-01-2003 16:49 ]

• minotaurus
Update: het blijkt dat mijn IP adres in de DNS-BL (blocklist) staat van databases als <htpp://relays.osirusoft.com> e.d. Verder blijkt dat niet alleen een specifiek IP adres wordt geblockt, maar een hele adres block, bijv.: 62.194.114.XXX

Ik vrees dat desbetreffende adres gebied nooit uit de blocklist verwijderd zal worden :(

Helaas werd ik niet vooraf gewaarschuwed door Enom.nl dat het adres vanaf waar ik een nieuw domein geregistreerd heb, in de blocklist staat. Ook heeft enom.nl niet vermeld dat zij DNS-BL databases raadplegen.

Nou, ik dank jullie tweakers voor voor je reacties; ik heb weer wat bijgeleerd.

Case Closed.

Pagina: 1