[mobo] Wel in offerte, niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Als volgd:

Offerte voor 6 pc's
P4 2,4Ghz
op een Soltek 85dr3 DDR mobo (Intel 845EP Chipset)
http://www.soltek.de/Dutch/product/85dr3-r.htm

Nu zit ik lekker een beetje te installen, en ik wil chipset drivers gaan installen, staat er tot mijn stomme verbazing:
Via 4in1

Nu mag ik wel niet meer zo thuis zijn in het hardware traject, maar Intel Chipset stuur je niet aan met Via 4in1 drivers

Pak ik dus maar het boekje van dat mobo erbij, is het mobo:
Soltek SL-85ERv/ERV2-L
http://www.soltek.de/Dutch/product/85erv2-l.htm

Het verschil in prijs is minimaal, maar wat ik nog wel weet van een aantal jaartjes terug is: Intel douwde op een Intel chipset mobo voor beste preformance.

Is dit acceptabel, of krijg ik een betere preformance met die chipset mobo?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik zou zowiezo contact met de leverancier opnemen als dit niet het gene is wat jij hebt besteld. En zoek anders eens wat revieuws van beide mobo's op wat de voor en nadelen zijn om zo te overwegen ze te houden of terug te sturen.

Geen flame ofzo maar het lijkt mij zelf het beste om intel chipsets te gebruiken bij een intel processor.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Maakt nie meer zoveel uit.. die chipset zooi
Als het werkt, werkt het..

Maar als je niet hebt gekregen wat er in de offerte staat --> retour

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Maakt zoals Stinger reeds gezegd heeft niet zo veel uit. Er zijn veel overeenkomsten te ontdekken. Alleen moet je beslissen of je wel een VIA chipset wilt. Ik denk dat dat tegenwoordig meer gevoel als wijsheid is.

Wat ik wel storend vind is dat PC bouwers zich het recht nemen andere onderdelen in een computer te stoppen als dat er besteld zijn. Ik heb het nu zelf ook al twee keer meegemaakt. Dan hebben ze het ene onderdeel niet op voorraad en frotten ze er dus maar iets anders in. En dat is K*T. Ik zou er dan ook zeker melding van maken of de heze zwik terug sturen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:52:
Maakt zoals Stinger reeds gezegd heeft niet zo veel uit. Er zijn veel overeenkomsten te ontdekken. Alleen moet je beslissen of je wel een VIA chipset wilt. Ik denk dat dat tegenwoordig meer gevoel als wijsheid is.

Wat ik wel storend vind is dat PC bouwers zich het recht nemen andere onderdelen in een computer te stoppen als dat er besteld zijn. Ik heb het nu zelf ook al twee keer meegemaakt. Dan hebben ze het ene onderdeel niet op voorraad en frotten ze er dus maar iets anders in. En dat is K*T. Ik zou er dan ook zeker melding van maken of de heze zwik terug sturen.
Doe ik ook regelmatig als ik in de winkel sta en iets is niet op voorraad, gewoon wat anders nemen wat er zoveel mogelijk bij in de buurt komt. Echter vraag ik mij dan wel af: "Als ik niets van computers wist, zou ik dan willen dat dat ding in mijn computer kwam?" Antwoord is dan meestal "JA", vervolgens de tweede vraag: "Als het mijn computer was, zou ik dat ding er dan ook in willen?" Is het "JA", dan neem ik het andere, is het "NEE", dan ga ik wel naar een andere winkel of wacht ik ff :)

Winkels die zonder overleg of zonder nadenken iets compleet anders in een systeem bouwen vind ik niet lekker bezig. Als een Athlon XP 1800+ er niet is en ik zet er een 1700+ in, is dat acceptabel, maar als een Intel bord niet leverbaar is en ik zet er zomaar een VIA in, is dat niet acceptabel, dat verschil is gewoon te groot.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
_JGC_ schreef op 10 januari 2003 @ 15:00:
[...]

Echter vraag ik mij dan wel af: "Als ik niets van computers wist, zou ik dan willen dat dat ding in mijn computer kwam?" Antwoord is dan meestal "JA", vervolgens de tweede vraag: "Als het mijn computer was, zou ik dat ding er dan ook in willen?" Is het "JA", dan neem ik het andere, is het "NEE", dan ga ik wel naar een andere winkel of wacht ik ff :)
[..]
Het is zo, dat ik persoonlijk liever intel chipset heb, puur omdat mijn eigen pc toen der tijd helemaal over de zijk ging van die Via4in1 drivers. Alweer 2 jaar geleden.
Ik zweer zelf zo-wie-zo bij Intel. Ik ben daarintegen niet gebeld om te vragen of dat goed was of niet. Die dingen staan 8 uur per dag 100% cpu te draaien (spoolen en netwerk). Als die dingen achteraf niet goed blijken te functioneren, heb ik:
a) een verkeerd product
b) teveel tijd en energie erin gestoken

Dit wil ik dus voorkomen.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Laat ik het eens anders formuleren. Want ik zie door de bomen echt het bos niet meer.

De situatie nu is: P4 2,4GHZ op een via P4X400A chipset

Volgens offerte zou het moeten zijn: P4 2,4GHz op en Intel 845PE Chipset

Die intel chipset is HyperThreading, MITS er een 3,0+ GHz CPU op zit, maar dat is niet het geval. Via chipset maar accepteren, of toch maar beter een intel chipset?

Ey!! Macarena \o/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Persoonlijk zou ik sowieso aangeven dat ze niet het bestelde spul hebben geleverd, het is erg slordig dat ze dat er niet bij hebben verteld. Wat de keuze tussen beide borden betreft, kijk naar extra feature's, zit daar verschil in? Qua chipset maakt het niet zoveel uit, beide zijn ongeveer even snel. Maar als jij per se Intel wil, ruilen (anders ga je het jezelf later kwalijk nemen, it's a mind game).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 11:42
Denk dat je sowieso een probleem hebt. Mocht er iets kapot gaan / zijn en je wilt aanspraak maken op je garantie, dan beweren zij misschien dat je hem niet bij hun gekocht hebt (?)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Offerte != Factuur
Op de factuur zullen de specs wel overeenkomen met het systeem.

Ey!! Macarena \o/

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_JGC_ schreef op 10 January 2003 @ 15:00:
[...]

Doe ik ook regelmatig als ik in de winkel sta en iets is niet op voorraad, gewoon wat anders nemen wat er zoveel mogelijk bij in de buurt komt. Echter vraag ik mij dan wel af: "Als ik niets van computers wist, zou ik dan willen dat dat ding in mijn computer kwam?" Antwoord is dan meestal "JA", vervolgens de tweede vraag: "Als het mijn computer was, zou ik dat ding er dan ook in willen?" Is het "JA", dan neem ik het andere, is het "NEE", dan ga ik wel naar een andere winkel of wacht ik ff :)

Winkels die zonder overleg of zonder nadenken iets compleet anders in een systeem bouwen vind ik niet lekker bezig. Als een Athlon XP 1800+ er niet is en ik zet er een 1700+ in, is dat acceptabel, maar als een Intel bord niet leverbaar is en ik zet er zomaar een VIA in, is dat niet acceptabel, dat verschil is gewoon te groot.
Sorry hoor, maar als ik een 1800 bestel, en er wordt een 1700 in gezet dan vindt ik dat dus echt niet kunnen hoor. Dat moet je in overleg met je klant doen.

Pas je btw ook je prijs daar op aan :+

Ik vindt die chipset eerder kunnen, VIAtje ipv Intel

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 13-01-2003 20:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1