[NT4/IIS4] FTP niet voor gewone gebruikers!

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 14:39
He, heb hier een NT4 server met IIS 4 erop. Hierop heb ik een ftp site draaien. Nou kan ikzelf hier wel op inloggen maar een gewone gebruiker niet. Heb die gebruiker al het logon locally recht gegeven en dat werkt niet. Heb hem nu in de map Server Operators gegooid maar kan nog steeds niet inloggen!!
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

Ik heb ook wat virtuele directory's aangemaakt, alleen hebben die allemaal een rode error icoon erbij staan en als error acces is denied! Hoe kan ik weg krijgen. Het werkt trouwens wel zo.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Mischien hebben die gewone gebruikers wel helemaal geen NTFS (lees-)rechten op de FTP-root.

Als ik het zo lees moet je fout in je NTFS-rechten zoeken

• urk_forever
De gebruiker heeft Full Control op de root van de ftp dus dat is het niet!!

Hail to the king baby!

• urk_forever
hmmm, ik denk dat ik het al weet. Duurt een tijdje voordat de aangepaste gegevens overal bekend waren in het domein. Nu werkt het namelijk wel.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Log on locally heeft er inderdaad niets mee te maken. Volgens mij is het nog steeds een NTFS probleem (je hebt anonymous acces dus inderdaad uit staan op je FTP server?).

Het enige wat je namelijk nodig hebt zijn rechten op bestandsniveau...

• urk_forever
ja, anonymous ftp staat uit. Volgens mij moest je logon locally rechten hebben. Is dit niet zo?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Nope, je kunt zelfs een user aanmaken die je uitsluitend voor FTP gebruikt, en die niet lokaal mag inloggen. Maak deze user eens lid van de power-users.

• urk_forever
power-users?? volgens mij heb je die niet in NT4 maar in 2k/XP

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ja hoor, is een standaard groep op een Windows NT 4.0 machine.

• urk_forever
Nou, niet bij mij :?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dan is je NT 4.0 server een Domain Controller (PDC of BDC dus), want dat is de enige Windows NT 4.0 smaak die geen "Power Users" heeft.

• urk_forever
BDC, dus dat klopt!

Hail to the king baby!

Pagina: 1