Toon posts:

[België] AUVIBEL ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij quote ik even uit zopas ontvangen mail :

"Verder maak ik er u attent op dat er een nieuwe heffing (AUVIBEL) zit aan te komen op o.a. lege cd-schijfjes. U wacht best niet te lang om (veel) voorraad te nemen. Er is sprake van minstens 0,12 EUR PER CD !! (waarschijnlijk zelfs 0,16 EUR voor 80 min cd's)."

Wtf? Dit kunnen ze toch niet maken? Weet iemand soms wanneer deze tax in voege treedt? Komt ie ook in Nederland? Als het niet meer zover af is, ga ik maar es een hele grote voorraad inslaan...

Verwijderd

Bestaat in NL al een hele tijd ja :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ach, cdtjes kosten hier nog 35cent per stuk, vind ik nog geeneens zo heel erg duur eerlijk gezegd.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Ik ga een stock inslaan :D

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:11:
Bestaat in NL al een hele tijd ja :P
Mja maar in België heb je sowieso al veel andere taxen enzo :( deze lijkt me nieuw...

Verwijderd

Bij de aldi gaat de prijs toch alleen maar steeds omlaag van die dingen. Nu 9.99 voor 20 stuks inclusief doosje. Vind ik nie zo duur hoor.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:48:
Bij de aldi gaat de prijs toch alleen maar steeds omlaag van die dingen. Nu 9.99 voor 20 stuks inclusief doosje. Vind ik nie zo duur hoor.
offtopic:
Welk merk? Octron weer? Die dingen branden retegoed op 40 speed

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

NitroX_infinity schreef op 10 January 2003 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Welk merk? Octron weer? Die dingen branden retegoed op 40 speed
Lifetec lijkt me

Verwijderd

idd, lifetec medion.

trouwens, ik heb laatst ergens gelezen dat de opbrengst van de auteursrechten op lege cdr's meer oplevert dan het verlies dat de platenlabels aantoonbaar maken door thuiskopieëren. dat is dus niet het bedrag wat de muziekindustrie claimt te verliezen, maar het bedrag wat ze aangetoond verliezen. en nee, ik heb helaas geen bron, maar ik weet zeker dat het er stond (misschien in de nrc/volkskrant want die hebben wij thuis).

ik vind het trouwens vreemd dat ik de buma stemra geld moet dokken als ik mijn eigen documenten op een cdr zet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:42:
idd, lifetec medion.

trouwens, ik heb laatst ergens gelezen dat de opbrengst van de auteursrechten op lege cdr's meer oplevert dan het verlies dat de platenlabels aantoonbaar maken door thuiskopieëren. dat is dus niet het bedrag wat de muziekindustrie claimt te verliezen, maar het bedrag wat ze aangetoond verliezen. en nee, ik heb helaas geen bron, maar ik weet zeker dat het er stond (misschien in de nrc/volkskrant want die hebben wij thuis).

ik vind het trouwens vreemd dat ik de buma stemra geld moet dokken als ik mijn eigen documenten op een cdr zet.
Andersom gaat zo moeilijk 8)7.

Verwijderd

Termi schreef op 10 januari 2003 @ 23:18:
[ik vind het trouwens vreemd dat ik de buma stemra geld moet dokken als ik mijn eigen documenten op een cdr zet.
]

Andersom gaat zo moeilijk 8)7.
weet ik, maar het principe deugt niet.
Pagina: 1