Toon posts:

Verschillende hubs op elkaar werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voordelen van een switch en een hub gelezen in de faq maar ik vraag met toch even iets af. IK heb binnenkort een lannetje voor 15 man. Bij elkaar hebben we wel 4 hubs van 8 poorts.
Maar 1 is weer een 10/100mbit de andere alleen 10mbit en de andere zelfs een switch volgens mij. Ik denk dat dit veel problemen gaat opleveren, maar ik wil hier even zekerheid voor vragen.
Het is maar voor 1 dagje dus het hoeft niet veel bijzonders te zijn, maar ja straks zitten we daar met 15man en dan werkt het niet, dat schiet natuurlijk ook niet op.

Ik zit er ook aan te denken om een 10/100mbit switch te kopen 15 poorts. Maar dan moet weer iedereen geld lappen, wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09
doorlinken van dat zootje aan elkaar moet wel lukken volgens mij

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Als je die dingen doorlinkt, druk dan wel die 10Mbit hub in een poort van die switch, is zo lullig als je 100Mbit hubs ook allemaal op 10Mb gaan lopen omdat je een oud ding ertussen hebt zitten.

Verwijderd

Ja, moelijke beslissing omdat het maar voor 1 dag is. Zo'n switch werkt natuurlijk wel beter en die 4 hubs gaan zeker weten problemen geven.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Alle HUBS in de switch aansluiten. En alle servers op de switch. Als het voor 1 dag is kun je gewoon een 16poorts switch kopen en binnen 7 dagen inleveren en zeggen dat het toch niet is wat je gedacht was. Wel niet aardig voor meneer de winkel, maar toch wel zo handig voor jullie. (Zo wordt dit ook veel gedaan met UTP tangen, waarom zou dat toch zo zijn?)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Wimpy006 schreef op 10 januari 2003 @ 14:14:
Alle HUBS in de switch aansluiten. En alle servers op de switch. Als het voor 1 dag is kun je gewoon een 16poorts switch kopen en binnen 7 dagen inleveren en zeggen dat het toch niet is wat je gedacht was. Wel niet aardig voor meneer de winkel, maar toch wel zo handig voor jullie. (Zo wordt dit ook veel gedaan met UTP tangen, waarom zou dat toch zo zijn?)
Misschien omdat je em maar 2x gebruikt ;)

Studentenvereniging van onze school houdt ook wel eens een LAN party, maken ze een afspraak met Norrod dat ze voor die LAN ff een paar switches kunnen lenen. Maar ja, 1 van die organisatoren werkt ook bij Norrod, niet zo vreemd dan ;)

Verwijderd

zit er een uplink bij die dingen? Anders moet je een cross hebben, van poort naar poort.

En de intelliswitchen zouden geen problemen moeten geven.

Verwijderd

soms kun je wat problemen hebben als een switch op autosensing / auto speed staat. De onderhandelingen over de juiste instellingen duren dan wat lang !
Dit probleem heb ik gehad tussen Cisco switchen en oude 3COM switchen. Oplossing was om alle poorten fixed te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten uplinks in de hubs & switch, anders zou het helemaal een ramp worden denk ik :P

Ik denk toch maar dat ik een switch ga aanschaffen of misschien huren ofzo.. Ik ken geen bedrijven in de buurt die dat soort spul verhuren, maar ik denk dat de goudengids me daarmee wel zou kunnen helpen.
Pagina: 1