Toon posts:

[VC++] Progress bar zonder MFC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met VC++ een progress bar te maken, zonder gebruik te maken van MFC. Nu heb ik een dialog venster, en gebruik ik de toolbox van Visual Studio. Als ik de progress bar control naar het dialog venster sleep en vervolgens compileer, dan doet mijn dialog venster het niet meer(duh logisch).

Maar goed nu mijn vraag. Hoe krijg ik nu deze progress bar control aan praat? Ik weet dat ik met CreateWindow een progress bar control bar kan maken, maar ik heb geen zin om het met de hand te gaan kloppen...(programmeurs zijn lui)het moet toch gewoon via de toolbox kunnen...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 13:34:

Maar goed nu mijn vraag. Hoe krijg ik nu deze progress bar control aan praat? Ik weet dat ik met CreateWindow een progress bar control bar kan maken, maar ik heb geen zin om het met de hand te gaan kloppen...(programmeurs zijn lui)het moet toch gewoon via de toolbox kunnen...

Niet als je het zonder MFC wilt doen lijkt me....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Doe es een handmatige compile van je .rc file? wil wel es helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm handmatig ge-compiled...doesn't work.

En om nog even in te gaan op Yarvieh....Je kan met CreateWindow een progress bar control maken. Dus het moet zonder MFC kunnen !

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 13:45 ]

• whoami
#define doesn't work....

Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

[ Voor 56% gewijzigd door whoami op 10-01-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de #define, en je vindt dit topic ook niet zo 123. Het probleem is niet dat mijn resource compiler niet werkt!! Ik wil gewoon weten hoe je de progress bar control in een dialog venster kan gebruiken ZONDER MFC

• whoami
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 13:55:
Het ligt niet aan de #define, en je vindt dit topic ook niet zo 123. Het probleem is niet dat mijn resource compiler niet werkt!! Ik wil gewoon weten hoe je de progress bar control in een dialog venster kan gebruiken ZONDER MFC

Ik wilde daar ook niet mee aangeven dat het aan #define lag. ;)
Ik wou vragen wat 'it doesn't work' precies inhoudt. Wat lukt er, wat lukt er niet, krijg je foutmeldingen, etc.... (Check ook de P&W Quickstart).

Als je een progressbar zonder MFC wilt maken, dan zal dat imho niet lukken door ze via die toolbox te gaan slepen. Voor zover ik weet zal VC++ dan een class CProgressbar oid aanmaken, en dan zit je al met MFC opgescheept.

Je zult afaik met die CreateWindow functie aan de slag moeten gaan.

Natuurlijk, als jij slechts over de brug komt met die karige informatie, dan weten wij ook niet direct wat je bedoelt, dus kunnen wij ook maar gissen. Dan moet jij niet gefrustreerd gaan reageren omdat wij je niet meteen een goede oplossing kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe :*) Ik wist ook niet wat jij bedoelde. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het handmatige compilen geen resultaat had ;)

Maar goed. Iemand anders nog ideeen/ oplossingen? Of kom je er echt niet onderuit om het met CreateWindow te doen?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:50

johnwoo

3S-GTE

Psst: MFC gebruikt zelf ook gewoon CreateWindow(Ex) ;)
Een alternatief zonder MFC: maak zelf een PROGBAR window class *D Een progressbar is zo simpel, dat heb je zo gefixt. Sla bijvoorbeeld de huidige progress op in de userdata van de window (of maak die een pointer naar een informatie struct als je meer dan 1 DWORD nodig hebt). Handel de WM_PAINT message netjes af, en maak zelf 2 messages waarop de window class reageert: een om de progress in te stellen, en een om hem op te vragen. Klaar :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Euh ik begin 'n nieuwe app, sleur zo'n ding op me form , compileer het boeltje en 't ding staat er gewoonh hoor?! zonder mfc...

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je eerst ergens aan het begin van je app een call naar InitCommonControlsEx doen. Dus voordat je je dialog laat zien.

[ Voor 16% gewijzigd door barber op 10-01-2003 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan het werkt!! Je moet dus gewoon ff de juiste klasse registeren. Simpel toch.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
INITCOMMONCONTROLSEX cc; //this struct is used to init the common controls dll

//init the structure