kabeltjes achter het moederbord langs ?

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Even een kort vraagje :

Ik ga een fan achterin mijn computer plaatsen die via een 3 pins verlengkabel naar de voorkant loopt (daar zit een fan connector op het moederbord). Ik wil dit netjes wegwerken en ik heb zitten denken om dit achterlangs het moederbord te doen (dus tussen de kast en het moederbord in), maar kan dit kwaad ?

Alvast bedankt !

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Lijkt me niet.
Ik prop al jaren het audio kabeltje wat van de geluidskaart naar de cdrom speler loopt achter mn moederbord weg :P

• 1st_Ro
Okay, dan ga ik vanavond even proppen ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb dus wel eens de isolatie van een kabeltje zien slijten tegen een pootje van een chipje.
De daaropvolgende kortsluiting was het einde van het moederbord.
Er werd wel relatief veel gezeuld met die PC, dus er bewoog veel, maar door de hitte in een PC is de isolatie ook wel vrij zacht.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ja dat kan, ik heb nu ook het kabeltje van mijn Chieftec 340 W voeding Fan achter mijn moederbord doorlopen en dan aan de onderkant aangesloten.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
zolang de boel niet te warm wordt (voor je kabels dus _NIET_ langs de onderkant van de socket) zou 't imho geen kwaad kunnen

I'm not weird, I'm a limited edition

• 1st_Ro
lowrider, nee, hij komt daar niet eens in de buurt. Mijn bedoeling is het kabeltje te laten 'hangen' op de onderste risers zeg maar, dus dat komt goed ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 08:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt 'm natuurlijk ook gewoon vast tapen op de onderkant.. Dan weet je zeker dat ie niet langs de soldeerpootjes schuurt

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1