Toon posts:

64 of 128 mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje.

Op 20-12-2002 bestelde ik bij hardware.nl een geheugenbank van 128 mb 133.
Deze werd al snel geleverd op 3-01-2003 het zal wel door de kerst komen.
Nu het probleem ik open de verpakking netjes in een doosje waar met grote leters te lezen stond 128 MB SDRAM PC133 168 PIN DIMM.
Dus ik open de verpakking en steek de bank in slot 1.
Pc aan en wat zie ik hij stopt bij 65000 of daar omtrent dus geen 128 maar 64.
Ok oud bakkie dus een een andere proberen, resutaat je raad het al hetzelfde 64 dus.
Nou tijd om eens mijn ogen open te doen ga de verpakking erbij pakken en kijken wat er nu precies op staat, in grote letters te lezen zoals hierboven beschreven,nu de kleine letters.

non-ecc cl3
16mx 16 4 chips 7.5ns

dane-elec
dp133-o64163j

Er zitten dus 4 chips op de bank met chip nummer HY57V561620BT-H.
Heb ik even gezocht op het net naar het chip nummer ik kom niet veel verder dan dat het om een chip van 16 MB gaat X4 is bij mijn weten 64 MB.

Na email en telefonich contact met hardware.nl zeggen ze me als ik deze bank in de juiste pc steek dat deze bank 128 moet zijn??
Wie kan mij zeggen om wat voor bank het hier nu gaat ik zelf ga ervan uit dat het een bank met 64 MB gaat.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Kan je mobo wel meer als 64MB per bank aan?

Geef trouwens ff wat info over je mobo. (en de rest van je systeem)

[ Voor 46% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2003 11:57 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
kan ook met de Sdram reep te maken hebben, sommige moederborden pakken de ene wel en de andere niet.

Verwijderd

Lees de specs van je moederbord eens, kan zijn dat je simm banken niet meer dan 64mb aankunnen, waardoor hij maar 64 van de 128 leest. Ik heb zoiets ook eens gehad met mijn PB miskoop van de eeuw, bleek oud spul in te zitten en dat simm bankje kon maar max 64mb aan, terwijl mijn legato van de kijkshop het gewoon als 128mb pakte.
Test em eens op een nieuwer moederbord waar je al 128mb simm op hebt, of test em bij een vriend/vriendin/collega of op het werk.
Geeft hij daarna nog 64 aan bij die mensen/bedrijf. Eis dan een ander of indien ze een shop hebben rij langs bij hardware.nl en laat hen jou tonen dat het echt een 128 simm is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
4 chipper he?
Oud bordje, die pakt em niet, had ik ook met een i440EX die dat ding niet wou pakken (ging toen om een 128MB TwinMOS module met 4 chips).
Terugsturen, heb je niets aan, wat jij nodig hebt is een 8chipper.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in drie bakkie`s gehad en overal het zelfde resutaat asus en een abit en een gygabyte bord over telt hij hij tot 65000 af en meer niet.
Dus voor dat ik nu verder met die gasten in discuusie ga terden moet ik wel ff zeker weten omwat voor geheugen dat het gaat.

Verwijderd

Simpelste is om ff Dane Elec te bellen en dit typenummer voor te leggen.
Zij weten vast wel of het een 64mb of een 128mb dimm is.

Dane Elec Verkoop:
Sales@dane-elec.nl
tel: 010-4512255

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is wat ze me bij hardware dus ook zeggen dat ik een 8 chipper nodig heb.
Maar als ik ga kijken op het net kom ik met het nummer van de chip uit dat het om een 16 MB chip gaat dus denk ik daan maar dat het dus maar om 64 gaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de Technische PMG FAQ hoeveel/welk geheugen je maximaal op een mobo kan prikken :)

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
als je mobos maar max 16 of 8 bits chippies ondersteunt ziet ie dus maar elke keer de helft van je reepje aangezien dat 32 chippies zijn (128 / 4). dus ipv van 32 bit voor elk chippie ziet er dus maar 16

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zal ik niet zeggen maar waarom vind ik dan op het net als ik op het chip nummer zoek dat het om 16 mb gaat.
Heb intussen een email weg gedaan naar DANE_ELEC voor de uitkomst.
We wachten het maar even af.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

http://www.rhdata.dk/ram.htm#DANE-ELEC

703841 DP133-064163 DANE-ELEC Memory/128MB 133MHz nonECC SDRAM DIMM

http://www.com-acc.dk/scr...ogn.r?Vogn=&Kbplus=703841

DP133-064163 Memory/128MB 133MHz nonECC SDRAM DIMM

Conclusie: 128mb module (die 'o' is een '0')

www.triathlete.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maico, je haalt een hoop dingen door elkaar :/

Jouw 128MB Dane Elec reepje is voorzien van vier 16Mx16 chipjes. Dat is dus 256Mbit geheugen. Op de PMG FAQ vind je een linkje "hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen". Daaruit zal blijken dat bijvoorbeeld de 440BX chipset (kan maximaal 128Mbit addresseren) zo'n 256Mbit reepje slechts voor de helft zal zien: 64MB.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt dan zal ik het maar terug sturen en een 8 chips laten komen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:59:
Ik heb hem in drie bakkie`s gehad en overal het zelfde resutaat asus en een abit en een gygabyte bord over telt hij hij tot 65000 af en meer niet.
Dus voor dat ik nu verder met die gasten in discuusie ga terden moet ik wel ff zeker weten omwat voor geheugen dat het gaat.
Zou je de volgende keer eens volledig willen zijn? Asus, Abit en Gigabyte maken een heleboel borden, en een P4 plank slikt nou eenmaal een grotere DIMM dan een Socket7 plank, terwijl ze beide van hetzelfde merk zijn.
Volgende keer graag typenummer van moederbord en liefst ook de chipset van die plank erbij als het ding al wat ouder is en niet elke tweaker dat ding uit z'n hoofd kent.
Pagina: 1