Dummy vraag over inloggen op w2k domein

Pagina: 1
Acties:

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36
Hoi,

dit is misschien wel een heeele simpele dummy vraag, maar ik stel 'm toch! ;)

Op een Novell netwerk ben ik gewend dat je lokaal op een w2k systeem
kunt inloggen, en dan later ook nog kan inloggen op de Novell Server ("logon to server").
Je krijgt dan een inlogscherm, waarna je geauthoriseerd bent op het netwerk.
Op die manier kan je iets in een lokaal account veranderen en toch toegang
hebben tot het netwerk, als dat nodig is.

Is zoiets ook mogelijk met een w2k netwerk? Ik loop te zoeken naar een
mogelijk om, nadat ik lokaal ben ingelogd, verbinding te maken met de
w2k domain server, maar ik kan het niet vinden. Ik wil iets instellen in het
lokale account, en moet daarbij tijdelijk verbinding maken met een Exchange 2000
server op het netwerk.

Is dit mogelijk?

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Phoe, wat sommige mensen allemaal niet willen :P

Maar je kunt lokaal aanmelden door in het inlogscherm ipv het domein je lokale PC te selecteren. Daarna kun je een keer een "net use" naar de exchange server doen en als inlognaam "domain\user" gebruiken.
Bij sommige progjes is dit genoeg omdat er dan een keer de goede user en wachtwoord combinatie ingevuld is, maar of het bij exchange ook zo werkt moet je maar even testen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Volgens mij is dit niet nodig, zodra je je Outlook opent, deze verbinding met de Exchange server wil leggen, krijg je een logon scherm voor de Exchange server. Hierin kun je dan je domain gegeven invullen. Naar mijn weten is dit de enige oplossing. Problemen krijg je hierbij zodra je wachtwoord verlopen is, want dit is niet te wijzigen als je lokaal bent ingelogd.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Eraserhead schreef op 10 januari 2003 @ 15:55:
Volgens mij is dit niet nodig, zodra je je Outlook opent, deze verbinding met de Exchange server wil leggen, krijg je een logon scherm voor de Exchange server. Hierin kun je dan je domain gegeven invullen. Naar mijn weten is dit de enige oplossing. Problemen krijg je hierbij zodra je wachtwoord verlopen is, want dit is niet te wijzigen als je lokaal bent ingelogd.
Het wachtwoord kun je wel wijzigen wanneer je lokaal bent ingelogd. Zorg er gewoon voor dat je als username intikt: <domeinnaam>\<usernaam>

Dan werkt het.

Make music, not war