[PHP/MySQL]Query reeds uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er in PHP een mogelijkheid om te detecteren of een MySQL-query reeds is uitgevoerd. Of iets van een functie die aangeeft dat alle queries van de eigen mysql_link zijn uitgevoerd?

Heb simpel gezegd twee functies vlak na elkaar draaien. In de eerste functie wordt er data toegevoegd aan een MySQLdatabase, en in de tweede functie wordt die database uitgelezen. Het probleem is dat de informatie die in de eerste functie wordt ingevoerd nog niet op te halen is in de tweede functie.

Het probleem is tijdelijk opgelost soor tussen de twee functies een sleep(1) toe te voegen. Maar dat is iets wat we eigenlijk niet willen.

ik kan natuurlijk zelf een functie maken die aan het eind van de eerste functie een select blijft uitvoeren totdat het juiste resultaat terugkomt, maar dat lijkt me niet de meest ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

gewoon een soort transactie maken (de op en neer methode van jongsma ;) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik meer op had moeten letten dan bij jongsma... Heb dus ff geen idee wat je bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt proberen om in je eerste functie de id van de laatst toegevoegde data op te vragen. Als er een id terug komt dan ga je door naar de tweede functie.

Tis maar een brainstorm momentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:57:
Denk dat ik meer op had moeten letten dan bij jongsma... Heb dus ff geen idee wat je bedoeld

bij OS-en had hij het over MUTEX-en enzo
die hoek moet je zitten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 10 January 2003 @ 12:00:

[...]

bij OS-en had hij het over MUTEX-en enzo
die hoek moet je zitten volgens mij
De gemiddelde TCK-er heeft dat denk ik niet meegekregen, maar ik ga wel eens ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 12:13:
[...]

De gemiddelde TCK-er heeft dat denk ik niet meegekregen, maar ik ga wel eens ff verder zoeken.

|:( My bad. Het boek Operating Systems van Tannenbaum daar moet je ff in kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Een mutex is een manier om een (serie) expressies atomair te maken. Alle methodes die de up() van dezelfde mutex willen aanspreken, kunnen dat niet. Zie het dus als een soort lock. Mutexen en semaforen worden gebruikt voor concurrency control (threads) en lijken me hier NIET aan de orde.

Voor deze situatie zijn transactions bedoeld. Transaction zorgen feitelijk dat een rij tranacties uitgevoerd wordt, welke afhankelijk van elkaar zijn. Mocht er een query niet goed gaan, dan zal er een rollback uitgevoerd worden naar de status van de data voordat de eerste query uitgevoerd werd.
Pagina: 1