Toon posts:

Boxen voor GROTE ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou willen weten wat voor boxen ik nodig heb om een grote ruimte mee te vullen. Het hoeft helemaal geen disco-kwaliteit te hebben, maar het moet duidelijk verstaanbaar zijn. Het gaat er om dat men kan paardrijden op muziek...

De ruimte is 40 meter lang en 20 meter breed. Vanaf de nok is het 10 meter naar de grond en aan 2 zijden aflopend naar 4,5 meter.

Zou iemand mij tips kunnen geven over wat voor boxen ik nodig heb en waar ik deze kan kopen?

Alvast bedankt!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:32:

De ruimte is 40 meter lang en 20 meter breed. Vanaf de nok is het 10 meter naar de grond en aan 2 zijden aflopend naar 4,5 meter.
Hmm, die afmetingen klinken als een binnenbak :) Das niet echt akoestisch kan ik u mededelen...
Bedoel je welk merk speakers je moet hebben of hoeveel vermogen?
Let erop dat paarden kunnen schrikken van plotselinge harde geluiden :)

Verwijderd

gewoon bij de plaatselijk audio zaak van die disco boxen hale en die ophangen en dan 4 stuks op iedere hoek 1. anders gaat het echonen. kosten iets van 45 per stuk en kunnen uit mijn hoofd iets van 75 watt rms hebben.

Verwijderd

insan1ty schreef op 10 January 2003 @ 14:16:
[...]

Hmm, die afmetingen klinken als een binnenbak :) Das niet echt akoestisch kan ik u mededelen...
Bedoel je welk merk speakers je moet hebben of hoeveel vermogen?
Let erop dat paarden kunnen schrikken van plotselinge harde geluiden :)
Denk dat hij dat schrik effect zelf ook wel kan bedenken,

Voordat we hier heftige paardendiscussies gaan hebben ;)

Zou gewoon kleine PA boxen nemen, dat hoeft niet duur te zijn.
maar goede boxen gaan lang mee en kunnen ook tegen wat slechtere omstandigheden (vochtig).

Welke? dat kan ik je niet vertellen maar er lopen hier wel een paar rond die je wat over PA kunnen vertellen.

o en laten we nou niet in vermogen opgaven gaan vallen, dat is absoluut onrelevant!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 19:06
voor dit soort zooi heb je van die special omroepluidsprekers, al dan niet @100V.
check Paso en dat soort fabrikanten. Vaak kunnen ze je bij de betere audio-verhuur ook vertellen wat je daarvoor nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door MoZe op 10-01-2003 14:33 . Reden: URL ingevoegd ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045