[kazaa] afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
hier hebben we een adsl aansluiting in huis en nou willen we kazaa afsluiten bij iemand die dat veelvuldig gebruikt en zo de snelheid uit het netwerk haalt.
Die persoon heeft een 350mhz pc met daarop windows98.

We hebben een adsl fast abonnement bij xs4all en splitten het internet met een vigor draytek 2200E.

Ik heb al vanalles geprobeerd, via IP Filter/Firewall setup poorten geblokt maar dan kan ie dus ook niet meer mailen of websurfen.

Heeft iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat??

• Donderwolk
  • Laatst online: 11-06 11:16
Als je niet aangemeld bent kun je ook niet down/uploaden toch? :)
Bij mij wordt er elke keer een verschillend ip adres gebruikt ben ik net achter.
poort waar op geconnect wordt is 1214.

[ Voor 92% gewijzigd door Donderwolk op 10-01-2003 13:03 ]

Pwnd

• schwarzenegger
Donderwolk schreef op 10 January 2003 @ 11:34:
Bij mij meld kazaa aan op ip adres: 216.168.254.9
misschien als je dat ip blokkeert dat het dan werkt.
Als je niet aangemeld bent kun je ook niet down/uploaden toch? :).
is dat aanmeldt adres overal hetzelfde dan? Ik heb dat adres nu in ieder geval afgesloten voor iedereen.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.draytek.nl/rou...00e&fw=2.00a&show=ipf.sht

KaZaA poort blocken .. Maar volgens mij werkt dit niet vanaf firmware v2.2
Let op 1: De filter IN functie in deze firmware is uitgeschakeld om wille van de doorvoersnelheid.
Let op 2: Na een upgrade is kan u het beste de router resetten naar fabriekstoestand en opnieuw configureren!
En volgens mij is Filter IN hetgeen wat je moet instellen .. toch ?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:35
Knip zijn kabel door!
Kun je hem/haar niet gewoon vragen kazaa niet meer te gebruiken?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
larsemenneke schreef op 10 januari 2003 @ 11:40:
[...]

is dat aanmeldt adres overal hetzelfde dan? Ik heb dat adres nu in ieder geval afgesloten voor iedereen.
Het zou wel hetzelfde moeten zijn.
Maar heb je geen optie in de router om dat adres voor 1 specifiek intern ip-adres af te sluiten ?

Zoiezo kan je even kijken als je zelf kazaa start met "netstat -a" welke poorten er open staan. En als je weet welke poort het is, heb je misschien de mogelijkheid om dat afte sluiten op ip basis.

• Donderwolk
Als je wel aangemeld bent zal kazaa verschillende poorten gaan openen voor de connecties die je opbouwt.
Bij mij luistert KaZaa naar de poort 1214.

[ Voor 94% gewijzigd door Donderwolk op 10-01-2003 12:51 . Reden: Wat een onzin had ik weer getypt :p ]

Pwnd

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een programma als Active Ports laat je precies zien welke ports Kazaa in gebruik heeft, in principe heb je aan 1214 genoeg, maar dan kan 'ie Kazaa herconfigureren zodat 'ie een andere poort gebruikt.

Zou toch eens met 'm gaan praten: Kazaa heeft prima functies voor bandbreedtebeperking - z'n upload limiteren is meer dan de helft van het werk.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Heb ook eens zo'n probleem gehad, internet kwam op mijn PC binnen en werd dan verdeeld door het huis. Dikke duitser beneden was alleen maar aan het downloaden zodat de snelheid onwijs omlaag ging. Ik heb toen Sygate Pro geinstalleerd en zijn IP adres een upload beperking van 1kb/s gegeven en download 10kb/s. Zo kon hij nog prima surfen maar niet meer als een dolle leechen... Kan mijn voorstellen dat je dit soort utilities ook bij een router hebt.

• schwarzenegger
[Airwolf] schreef op 10 January 2003 @ 11:49:
[...]

Het zou wel hetzelfde moeten zijn.
Maar heb je geen optie in de router om dat adres voor 1 specifiek intern ip-adres af te sluiten ?

Zoiezo kan je even kijken als je zelf kazaa start met "netstat -a" welke poorten er open staan. En als je weet welke poort het is, heb je misschien de mogelijkheid om dat afte sluiten op ip basis.
jammer, het aanmeldtadres is toch niet hetzelfde, ik kan ondanks de blokkering gewoon aanmelden bij kazaa. Bij mij gebruikt ie dan weer een ander ipadres.
En ja, ik kan in de router aangeven dat alleen zijn eigen interne ip-adres geen gebruik meer kan maken van dat ip-adres

• Donderwolk
Kazaa gebruikt allerlei verschillende ip adressen en poorten om aan te melden bij het netwerk. Ik denk dat het idee van chrizz of gjkamstra dan de beste oplossingen zijn voor dit probleem.

Pwnd

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kazaa is moeilijk te blokkeren. Je kunt poort 1214 dicht zetten maar dan kan Kazaa nog steeds geconfigureerd worden om gebruik te maken van poort 80. En je raad het al: Poort 80 is de http:// poort die nodig is voor het webbrowsen.....

Ik denk dat je inderdaad moet kijken naar de oplossing van chrizz. Nadeel daarvan is wel weer dat je de router moet vervangen voor een Windows PC die altijd aanstaat, en ik weet nou niet of je dat echt wil. De meeste huis-tuin-keuken routers zoals de Vigor hebben deze functionaliteit niet.

Je kunt volgens mij ook binnen Kazaa een maximale uploadsnelheid instellen (ik weet niet of download ook kan). Mischien kun je hierover afspraken maken, en de up en downloadsnelheid in Kazaa vastzetten zodat er voldoende overblijft voor de anderen.

Het weerhoudt er trouwens weer niemand van om bijvoorbeeld WinMX o.i.d. te installeren of een andere P2P kloon. Uiteindelijk zul je gewoon goede afspraken moeten maken.

[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 10-01-2003 20:44 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

waarom vraag je hem of haar niet gewoon geen gebruik te maken van kazaa? en anders blokeer je kazaa op die pc(software)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
larsemenneke schreef op 10 januari 2003 @ 14:29:
[...]

jammer, het aanmeldtadres is toch niet hetzelfde, ik kan ondanks de blokkering gewoon aanmelden bij kazaa. Bij mij gebruikt ie dan weer een ander ipadres.
En ja, ik kan in de router aangeven dat alleen zijn eigen interne ip-adres geen gebruik meer kan maken van dat ip-adres
Hmm, ja dan wordt het toch moeilijk om te blokkeren.
Maar is het niet mogelijk om afspraken te maken ?

Ik heb hier gewoon gezegd van downloaden gebeurt snachts...
Iedereen slaapt dan meestal toch wel, niemand die er dus last van heeft en als je wakker wordt is datgene wat je wil hebben meestal toch wel binnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 14:23:
Heb ook eens zo'n probleem gehad, internet kwam op mijn PC binnen en werd dan verdeeld door het huis. Dikke duitser beneden was alleen maar aan het downloaden zodat de snelheid onwijs omlaag ging. Ik heb toen Sygate Pro geinstalleerd en zijn IP adres een upload beperking van 1kb/s gegeven en download 10kb/s. Zo kon hij nog prima surfen maar niet meer als een dolle leechen... Kan mijn voorstellen dat je dit soort utilities ook bij een router hebt.
kan je dat in die versie?

(url? if demo versie er is ;) )

in Sygate Office netwerk kan ik alleen de max doorvoer instellen up en down tegelijk :(
Pagina: 1