Toon posts:

adsl router voor USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Loa medetweakers
Het is bijna zover , adsl in mijn woonplaats
in deze dagen krijg ik adsl zelfbouw pakket thuis gestuurt
MOOI

Jawel , maar er moet een router gekocht gaan worden....
Maar moet niet te gek worden kwa prijs , 80 euro ofzo is hopelijk toch wel de max..

Ik snap van het hele router gebeuren geen knaak , wat is nou een goede router ? de bedoeling is dat het 4 poorts is , en dat ik de meegeleverde usb-adsl modem erop kan aansluiten , zodat ik geen pc aan hoef te hebben om adsl te verdelen

ik ben het 1 en andere tegengekomen , in een ander draadje werd duidelijk gemaakt dat de router : Draytek Vigor2200E , kon wat ik wil , 130 euro vind ik alleen veel geld

Nu heb ik deze gevonden :

E-tech KPN ADSL/Cable Router 4-ports

Geschikt voor KPN ADSL, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.

Dat "adsl" router, betekent dat dat ik de meegeleverde usb adsl modem in de router kan "pluggen" , en de clients in de router?

Let me know

Verwijderd

neem is kijkje op www.draytek.nl

maar vrees dat je dan meer als 80 euro moet gaan uitgeven

Verwijderd

Topicstarter
Mja , als het niet anders is..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
usb... :{

jammer als je echt usb hebt gekozen.....kpn levert afaik tegenwoordig de alcatel 510...
en die prik je in een hub/switch en dan ben je klaar....

maargoed denk dat het daar nu te laat voor is... :?

voor usb zul je waarschijnlijk bij een computertje die het deelt uitkomen als beste oplossing denk ik...

Verwijderd

Dat "adsl" router, betekent dat dat ik de meegeleverde usb adsl modem in de router kan "pluggen" , en de clients in de router?
Nee, dat betekent dat je je usb modem kan weggooien. Die E-tech is een modem en router in 1. Je had ook meteen zo'n ethernet modem moeten kopen (is ook een router). En het is bijna onmogelijk om een goede router te kopen voor zo weinig geld als jij er aan uit wilt geven. Alleen de E-tech is een stuk goedkoper dan de rest, maar ik heb daar geen ervaring mee verder.

Verwijderd

Topicstarter
voor 80 euro een modem en router in 1 ? hoe zeker weet je dat...
en achteraf had ik geen usb modem moeten kopen , maar dat is achteraf , kan der ook niks aan doen

toch lijkt de Draytek Vigor2200E me wel een goede keuze , maar wel duur

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je ut echt goedkoop wil neem je gewoon een switch ... kijk maar naar de andere draadjes in IT mbt de Speedtouch 510 die je bij je ADSL pakket krijgt. Das al een router zeg maar :)

edit:

Zie net dat je ut over een USB variant hebt...dus dan krijg je geen Speedtouch 510 denk ik dan .. sorry verkeerd gelezen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Enforcer op 10-01-2003 11:15 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:00:
voor 80 euro een modem en router in 1 ? hoe zeker weet je dat...
en achteraf had ik geen usb modem moeten kopen , maar dat is achteraf , kan der ook niks aan doen

toch lijkt de Draytek Vigor2200E me wel een goede keuze , maar wel duur
die 2200 heeft geen adsl modem ingebouwt. daar heb je dus niks aan met je usb geval.
e-tech heeft een goedkope modem/router (mycom 139,- geloof ik) en anders word het iets van een vigor2600 a 200,-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb adsl modem , en die kun je inpluggen op die vigor220e....

Verwijderd

Topicstarter
Vigor 2200USB Router
voor ADSL USB Modems
Prijs exclusief BTW: 156 Euro
Dit is een voorlopige specificatie, onderhevig aan veranderingen.

De Vigor2200USB is een router waarop de reeds aanwezige USB ADSL modem kan worden gekoppeld.

aldus draytek .nl...

Verwijderd

reprotec of een draytek pakken
benq heeft ook mooie dingen beschikbaar geloof ik keb zelf een avl 700 maar ik weet niet of dat ook voor adsl is :S
iig niet te duur

Verwijderd

Ik zou voor de Sweex router+ 4 ports switch gaan, deze router is heel makkelijk te configureren voor de beginner en ervaren tweaker. De kosten voor deze router op dit moment in de pricewatch is €49,=, echt een aanrader.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom nog een topic hierover?
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:18:
Ik zou voor de Sweex router+ 4 ports switch gaan, deze router is heel makkelijk te configureren voor de beginner en ervaren tweaker. De kosten voor deze router op dit moment in de pricewatch is €49,=, echt een aanrader.
Er moet een USB-poort aan de WAN kant zitten |:(

[ Voor 87% gewijzigd door jadjong op 10-01-2003 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja , dit valt nog vies tegen :D
zon routertje met een usb poort aan wan kant

teringduur , maja dan maar zonder router denk ik ...

Verwijderd

of je moet nog een oud pc-tje hebben voor de echte cheap-ass :P ;)

Verwijderd

Gewoon voor draytek gaan betere kwailiteit is er niet Met draytek heb ik de ebste ervaringen!

Verwijderd

ja, zijn ook echt goeie dingen, maar alleen de prijs heh, of nog ff doorsparen dan ;)
je moet je ook bedenken dat je daa een aantal jaar mee vooruit moet ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja , hoe ik het nou allemaal heb staan werkt het wel , daar niet van , maar liever had ik gewoon een hardwarematige router gehad, zodat ik de pc die nou EN adsl verdeelt , en ftp/web serv is , gewoon alleen de webserver/ftp server kon zijn , ipv ook nog adsl te verzorgen

Verder heb ik wel een 200mhz bak staan , maja die is En lankaartloos , en usb loos :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit is meer iets voor Internet & Telefonie..

En of dit topic daar (open) mag blijven laat ik maar aan de kenners daar over :)

Verwijderd

Topicstarter
(K) , hij mag wel dicht van mezelf
Pagina: 1