Toon posts:

Standaard handtekening centraal beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Heb een exchange server (2000) en daarop connecten outlook clients (eveneens 2000)

Nou wil ik de outlook handtekening centraal instellen m.b.v. Group Policies ofzo.

Heb alles doorgespit, schat van informatie gevonden, maar nergens de mogelijkheid om in een policy zo iets in te stellen.

Vervolgens in de registry gezocht, maar daar slaat ie dat (logisch) op onder de "hkey_users" Opzich geen probleem, alleen valt de key die ik moet hebben (waar de signature slaat opgeslagen) onder het security ID... Ik kan dus ook geen REG file inladen o.i.d. omdat dan de user/security ID niet klopt, waardoor de key op de verkeerde plaats komt te staan.

Heeft iemand een idee hoe ik hier omheen kan werken? (als het al mogelijk is)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Om dit te kunnen doen, moet je je default virtual SMTP server 'hacken' voordat dat gaat werken. Mijn advies is om een 3rd party tool hiervoor aan te schaffen die dit kan. Op www.microsoft.com/exchange staan er als het goed is wel een paar ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met onder het security ID?
Er is altijd een link van HKEY_CURRENT_USER naar de huidige ingelogde user, of zit er onder die HKCU nog een aparte security id waar je settings opgeslagen zijn ?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Verwijderd

GFI Mail Essentials is wat jij zoekt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehaald:
MailEssentials kan je idd gebruiken om een standaard disclaimer voor je Organisation in te stellen.

Een handtekening is wat dat betreft net even anders omdat iedereen daar een naam in moet kunnen zetten.
Handtekeningen staan iig standaard onder het userprofile in
code:
1
%userprofile%\Application Data\Microsoft\Signatures
.
Ik heb wel eens een default sjabloon erheen gekopieerd met een batchscript bijde eerste login van de user, maar dan moet de user in kwestie nog z'n eigen dingen erin kunnen zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
dit kan met de "disclaimer methode"

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317680

er is ook 3th party software die dit kan

NB: als je 1 server draait moet je 2 smtp servers configureren die naar elkaar mailen om berichten van een disclaimer te kunnen voorzien.

[ Voor 36% gewijzigd door paulhekje op 29-01-2004 14:39 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 29 januari 2004 @ 14:35:
Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehaald:
MailEssentials kan je idd gebruiken om een standaard disclaimer voor je Organisation in te stellen.
Je kan met GFI Mailessentials ook per user een disclaimer meesturen.
Het is wel zo dat mail die niet voorbij de smtp engine komt niet voorzien wordt van deze disclaimer. (wat dus wel het geval is bij een handtekening)

Verwijderd

Volgens mij zitten jullie nu allemaal te reageren op een probleem van een jaar oud :? Lijkt me niet zo tactisch :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.