Toon posts:

Madge tokenring onder Mac OsX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleempje,

ik beheer hier een wintel/tokenring netwerkje, en heb sinds vandaag een Apple gebruiker op de vloer. Vroeger wel wat met Apple gespeeld, maar na systeem 7.x de ontwikkelingen niet meer gevolgd.

Nu is het de bedoeling dat ik een Madge Smart 16/4 tokenring PC-card aan de gang krijg in een Apple G4 Titanium notebook met system X. Opzich leek me dit geen probleem, de extensies/control panels zijn gewoon te downloaden bij Madge, maar het plaatsen van hiervan stelde me even voor een raadsel, waar zijn de juiste mapjes gebleven?

en afgezien daarvan, zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken? (note: ik heb zeker drie jaar niks met Apple gedaan, dus de kennis is een beetje roestig)

alle tips welkom.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

chem

Reist de wereld rond

extensies en control panels gaan dus niet werken onder OS X, je zal hoogstens een BSD-driver aan de praat krijgen.

Verder: gewoon proberen, misschien werkt-ie gewoon al.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik denk als ik je zo hoor kom je er wel uit

alleen ff de extensies zetten in de extensie dir van de systeemmap

opnieuw opstarten en ze moeten geladen zijn, en vervolgens in de regelpanelen kijken

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 10 januari 2003 @ 10:46:
extensies en control panels gaan dus niet werken onder OS X, je zal hoogstens een BSD-driver aan de praat krijgen.

Verder: gewoon proberen, misschien werkt-ie gewoon al.
Apple tegenwoordig plug&play?

ik heb begrepen dat OsX niks anders is als hardcore-Unix, met een Apple GUI, maar is het niet op de een of andere manier downwards compatible met legacy extensions etc?

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Denk niet dat het gaat werken, volgens Apple werkt Madge niet echt mee:
TITLE
Mac OS 8.5: Token Ring Cards No Longer Supported

Article ID:
Created:
Modified:
58149
9/29/98
1/4/01

TOPIC

This article provides an alternate source for Token Ring products for Mac OS computers.

DISCUSSION

Apple has exited the market as a vendor for Token Ring products. Apple has no plans for any new Apple-branded Token Ring products for Mac OS. The company also does not plan to offer any additional driver updates or hardware/software fixes for Apple's NuBus or PCI Token Ring cards. We will not be testing or shipping legacy Token Ring software in new releases of the Mac OS.

Heah what?!?? O, signature??

Verwijderd

Die Madge kaart zal niet gaan werken onder os X. De drivers van Madge zelf zijn voor OS 8 en OS 9.

Op die G4 powerbook zal vast en zeker ook OS 9.2 staan. Je zou dus die gebruiker zijn G4 in OS 9.2 laten werken, maar ik weet niet of dat een optie is.

Wat voor servers e.d. staan er in het netwerk? Gaat het alleen om filesharing en printers, of meer?

OS 9.2 werkt alleen met Appletalk e.d.

OS X ondersteunt ook Samba.
Pagina: 1