Toon posts:

[Sub] ervaringen en vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Motion Sub 120 A van Magnat te kopen:
http://www.magnat.nl/magnat-home/motion.htm helemaal onderaan

Zij er mensen die hier ervaring mee hebben? Of er iets anders zinnigs over kunnen zeggen? Ik heb er nog niet naar geluisterd maar dat ben ik uiteraard wel van plan. Ik weet dat het nogal een low-end sub is, maar hoe verhoud deze sub zich ten opzichte van subs van bijvoorbeeld de Logitech Z-560 of Z-680, of is dat niet met elkaar te vergelijken??

Ik wil hem gaan gebruiken omdat mijn huidige speakers (jbl mx 1000) te weinig bas weergeven. Ik gebruik hem in combinatie met mijn sony reciever (458 ofzoiets).

Zouden jullie mij deze sub aanraden of juist niet? Ik hoef geen super sub te hebben, maar wel eentje die een lekker bas weergeeft voor niet teveel geld, is dit dan een goede keuze?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? *schopje*

Verwijderd

Al wat ik je kan vertellen is dat ik zeer tevreden ben met m'n Magnat Omgega300. Het is natuurlijk een heel andere sub maar denk toch dat de Motion 120A niet mis zal presteren voor die prijs.

Verwijderd

Voor wat je zoekt is het denk ik wel een goede keus, verwacht idd niet audiofiel geluid oid, maar om je fronts wat aan te vullen zal hij wel voldoen.

Nu wat dingen die ik tegen ongeveer iedereen wel zeg die een topic opent met als onderwerp subs.

1. Heb je al zelfbouw overwegen? Is zeer lonend, vooral al kijk je naar de prijskwaliteit verhouding. Kies een leuke woofer geschikt voor sub gebruik (+/- €100) Bijvoorbeeld van Vifa of Seas (www.speakerenco.nl), zoek daarbij een actieve versterkermodule, Mivoc, Conrad (+/-100€) daarbij wat MDF (€20). Dit is wat krap, liever wat extra, maar gaat opzich net.

Het resultaat zal een sub zijn waarmee je een Logitech setje (en die magnat)huilend naar z'n verpakking laat terugrennen. :+

Laat je niet afschrikken door het bouwen, of berekenen van de , hier zitten zat mensen die voor een woofer alles kunnen berekenen, met grafiekjes, alles!

2. Als je een sub koopt probeer hem dan gewoon even. Klinkt logisch, en is het dus ook. Liefst in je eigen kamer en aangesloten op je fronts, maar even goed in een winkel proberen voldoet ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Over zelfbouw heb ik wel nagedacht, maar dat lijkt me toch wat veel van het goede. Ik denk dat ik dat er niet voor over heb. Bij www.speakerenco.nl is de goedkoopste versterkermodule net zo duur als die sub die ik hier boven heb staan ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zelfbouw geeft je uiteindelijk wel veel inzicht in de werking en de specs van je eigen woofer ;) Bij zelfbouw koop je een woofer waarvan je het resultaat wel hoort, maar waaraan je minder handen en voeten kan geven als je er over wilt opscheppen... :P

Verwijderd

heb ik toevallig een te koop is helemaal niet verkeerd voor de prijs.

rvhaefte@xs4all.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 09:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 01:31:
Bedankt voor de reacties!
Over zelfbouw heb ik wel nagedacht, maar dat lijkt me toch wat veel van het goede. Ik denk dat ik dat er niet voor over heb. Bij www.speakerenco.nl is de goedkoopste versterkermodule net zo duur als die sub die ik hier boven heb staan ;)
Idd dat zie je goed, bestal dan dus ook de module ergens anders. Kies gewoon een mooie woofer en eventueel een houtpakket. Dat houtpakket is niet nodig, wij kunnen ook een kast voor je berekenen (Bass-poort, Inhoud kast).

Dan haal je ergens anders een Actieve sub-versterkings module. Geef toe dat die niet met bosjes te vinden zijn, maar ze zijn er wel. Eventueel doe je wat met een oude versterker oid.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik zal er nog eens over na gaan denken. Maar ik moet ook nog even naar die magnat sub gaan luisteren, ik heb hem gisteren (vrij blijvend) besteld, en als het goed is krijgen ze hem woensdag binnen.

Effe misschien wat offtopic:
Ik heb een Magnat Alpha Sub 30 A gezien voor dezelfde prijs als die sub die bovenaan staat. Ca. 200 euro. Een minpuntje is dat ik heb op een duitse website gezien heb (Www.hirsch-ille.de). Deze sub kost in Nederland ongeveer 400 euro! Hoe komt dat verschil? Heeft iemand ervaring met het bestellen in het buitenland? Komen daar veel extra kosten bij kijken? Ik ken wel iemand die in Duitsland woont (vanaf mijn huis een half uur rijden, ik woon niet zover van de grens af) is het slim om hem daar af te laten leveren?

Hoop vragen weer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:08 ]

Verwijderd

magnat is een duits (top)merk. misschien dat ze daarom stukken goedkoper zijn in nl.
Ik heb mijn complete geluidssysteem in de auto van magnat, en het klinkt heerlijk. tis even kloten om alles mooi af te stellen, maar als je daar eenmaal klaar mee bent, kan je rustig gaan zitten om naar een heeeeerlijk geluidje te luisteren. magnat = goed merk.

Verwijderd

Topicstarter
/me loopt te klooien :(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 23:18:
magnat is een duits (top)merk. misschien dat ze daarom stukken goedkoper zijn in nl.
Nou, het is dus eigenlijk precies andersom. In Nederland is die sub 2 keer zo duur!

Vergelijk de Alpha Sub 30 A op
http://www.magnat.nl/magnat-home/alpha.htm
maar eens met
http://www.hirschille.de/...=29_36_41&products_id=716

Dan zie je echt dat het 200 euro scheelt op 400 euro, beetje groot verschil vind ik

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 09:19 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 09:18:
[...]

Nou, het is dus eigenlijk precies andersom. In Nederland is die sub 2 keer zo duur!

Vergelijk de Alpha Sub 30 A op
http://www.magnat.nl/magnat-home/alpha.htm
maar eens met
http://www.hirschille.de/...=29_36_41&products_id=716

Dan zie je echt dat het 200 euro scheelt op 400 euro, beetje groot verschil vind ik
En dus haal je je spullen uit Duitsland. Doe ik ook, heel makkelijk toch ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1