[PHP] BLOB's laden gaat langzaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist een website gemaakt die Bonsai boompjes moet gaan verkopen.
Het systeem werkt met een database waarin plaatjes worden gedumpt in een BLOB.
Het is echter zo ontzettend langzaam om het te weergeven (zie http://www.coded-illusions.com/bonsai ;ga naar producten).

Heeft iemand van jullie een goede suggestie hoe ik dit proces sneller kan laten verlopen?

Bvd, Ravenof.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Plaatjes niet dumpen in een blob, maar alleen een linkje maken naar het plaatje?
En dit linkje op slaan?

Zie ook: [rml][ MySQL] Binairy files/plaatjes in de database[/rml]

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 10-01-2003 10:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

'in een blob' hoeft op zich niet langzaam te zijn. Wat doe je er allemaal nog meer mee? Waarom laat je trouwens een plaatje in de browser schalen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met die blob? daar doe ik verder niets mee ik gebruik het enkel om die plaatjes te weergeven.
En hij schaalt sommige plaatjes omdat ik te lui was om ze allemaal precies de passende grote te geven, maar dat maakt alleen de site zelf langzaam, en niet het laden ervan imho.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ravenof schreef op 10 januari 2003 @ 10:34:
Met die blob? daar doe ik verder niets mee ik gebruik het enkel om die plaatjes te weergeven.
En hij schaalt sommige plaatjes omdat ik te lui was om ze allemaal precies de passende grote te geven, maar dat maakt alleen de site zelf langzaam, en niet het laden ervan imho.
Lijkt me wel. Het laden van een plaatje duurt bij een groot plaatje toch langer dan als het plaatje klein is? Ik zou dus die plaatjes in ieder geval in je DB kleiner maken, maar eigenlijk zou ik gewoon voor die optie van gorgi_19 gaan. Op den duur zal dit wel lekkerder werken dan wat je nu hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramH schreef op 10 januari 2003 @ 13:17:
Op den duur zal dit wel lekkerder werken dan wat je nu hebt. :)
Het is maar wat je 'lekker' noemt. Als jij een database hebt met ca 500 verhalen van ieder 20Kb groot... zou jij deze dan ook los in het file system zetten? De beheersbaarheid en het gemak van de beheersbaarheid gaat er volgens mij erg van achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:34:
[...]

Het is maar wat je 'lekker' noemt. Als jij een database hebt met ca 500 verhalen van ieder 20Kb groot... zou jij deze dan ook los in het file system zetten? De beheersbaarheid en het gemak van de beheersbaarheid gaat er volgens mij erg van achteruit.
We hebben het er hier over dat je plaatjes imho niet in een blob moet opslaan, maar alleen de link naar het pad en het plaatje gewoon als bestand opslaan.

Verhalen / pure tekst kan je imho wel gewoon in een database opslaan.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:34:
[...]

hoezo, je neemt als filename gewoon je identifier :?
Pagina: 1