Toon posts:

TMF-Look-A-Like Chat Systeem - De hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een TMF achtig chat systeem opzetten, waarbij dus een flash applicatie wordt gecombineerd met een videosignaal (composiet) en dit geheel op een of meerdere tv's zichtbaar is.

Momenteel heb ik:
- pc met standaard AGP slot en standaard videokaart (geen tv-out)
- composiet naar COAX converter

Met betrekking tot de software en het chat gedeelte geen problemen, alleen het video gedeelte daar ben ik nie zo goed in thuis, dus daar zou ik graag wat adviezen over willen hebben.

1) Ik had in gedachten een videokaart met genlock functie (wegfilteren van een kleur en vervangen door een videobeeld), heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand welke kaart ik hier het best voor kan gebruiken.

2) Verder moet het videosignaal, indien dit als VGA wordt aangeboden, worden omgezet naar composiet, heeft hier iemand ervaring mee en weet iemand wat ik hiervoor het best kan gebruiken?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Het omzetten van het VGA signaal heb je hele mooie multimedia kastjes voor (ik zal zo even kijken, wij hebben hier op de zaak ook 2 van die kastjes draaien die het signaal van de VGA van een simpel pc'tje (waar ook een flash app op draait) verspreid via de kabeltv.).

Die wij hebben zijn vrij duur maar wel SUPER. Je kunt je VGA signaal dus doorsturen naar de tv (in ons geval een kabeltv decoder), je monitor kun je aansluiten op het kastje dus dan heb je ook daar beeld. Er zit een pauze op (image freeze) zodat je dus eventjes wat wijzigingen kunt aanbrengen zonder dat de mensen dat te zien krijgen...

Edit: Het zijn apparaatjes waar ik een tweetal merken op heb kunnen zien maar geen typenummers oid. Het gaat om "CORIO" en "Vine".
Er staat ook "CORIOscan Connect" op (volgens mij is dit het type dus).

De apparaatjes hebben in ieder geval de volgende connectors:

RGB Out - S-Video Out - Composite Out - VGA In - VGA Out

Werkt dus gewoon op alle tv's. Mijn baas had het erover dat je ook veel goedkopere kastjes kunt krijgen (met natuurlijk alle beperkingen die dat soort kastjes zullen hebben, oa ontbreken van s-video of rgb, geen freeze functies, pan en zoom functies enz.).

Het genlock gedeelte heb ik NUL verstand van :) dus daar kan ik je helaas niet bij helpen...

[ Voor 44% gewijzigd door KneoK op 10-01-2003 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goed begin, dus nu alleen nog het mixen van de beelden m.b.v. genlock... Werkt da kastje ook bij oudere tv's? Ik wacht wel ffies op de specs!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 10:09:
Dat is een goed begin, dus nu alleen nog het mixen van de beelden m.b.v. genlock... Werkt da kastje ook bij oudere tv's? Ik wacht wel ffies op de specs!
Ik was iets te langzaam geloof ik, en wa kost da ongeveer bij jullie?

• KneoK

KneoK

Heb geen prijs gehoord, zal het eens vragen als de baas er is...

Heb wel een mooi url voor de specs van die dingen:

http://www.lendac.ie/brmm/corioscan.htm

Wij hebben dus die witte (de onderste) en die kost op die site 312Euro ex VAT, maar je kunt ze in Nederland ook krijgen (al zou ik niet weten waar...).

[ Voor 67% gewijzigd door KneoK op 10-01-2003 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, drukte hierboven ffjes op de verkeerde knoppies, maar ik heb ook al ffjes gekeken, leuk dingetje, nie duur, maar de connect, ben je tevreden over het resultaat, of moet ik voor de zekerheid toch maar voor de select gaan. Trouwens, een trapje hoger de pro is echt kei gaaf, alleen een beetje duur > EUR 1200,- maar dan heeft ie wel genlock.

Dus nu alleen nog een videokaart met genlock, en dan bouwen maar!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 10:27:
Bedankt, drukte hierboven ffjes op de verkeerde knoppies, maar ik heb ook al ffjes gekeken, leuk dingetje, nie duur, maar de connect, ben je tevreden over het resultaat, of moet ik voor de zekerheid toch maar voor de select gaan. Trouwens, een trapje hoger de pro is echt kei gaaf, alleen een beetje duur > EUR 1200,- maar dan heeft ie wel genlock.

Dus nu alleen nog een videokaart met genlock, en dan bouwen maar!
Ik ben in ieder geval extreem tevreden over de kwaliteit van het beeld !!! Daar kunnen de meeste videokaartbakkertjes echt niet aan tippen !

Verder zou ik zeggen, ga lekker voor die goedkope. Verschil in beeldkwaliteit is er niet tussen de goedkope en dure en ik denk dat de Connect alles kan bieden wat je nodig hebt (en nog veel meer...).

Verwijderd

Topicstarter
Kheb d'e oplossing gevonden, en nog nie eens zo duur +/- EUR 700,- (met Genlock) http://www.vinemicros.com/products/cgenecl.htm

• KneoK

KneoK

Da's inderdaad een erg redelijke prijs... Zo'n Connect + Genlock videokaart zal je waarschijnlijk MINIMAAL hetzelfde kosten, dus dat is een heel mooi alternatief !

Maar CORIO maakt hele mooie spullen moet ik zeggen !

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 10-01-2003 11:22 ]

Pagina: 1