Hetzeflde account om lokaal en op domein in te loggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49
Hoi,

is het mogelijk om in Windows 2000 in te stellen dat een gebruiker
zowel kan inloggen op het domein, als lokaal? We gebruiken een
w2k domein met w2k clients. Een laptopgebruiker logt op de zaak
in op het domein 'home'. Als hij offline werkt, kan hij ook op
dezelfde manier inloggen (hij krijgt dan alleen geen loginscript).
Ik wil ook dat de gebruiker bij het inloggen kan kiezen om lokaal
op de computer in te loggen (<account> (deze computer)).
Hiervoor heb ik lokaal een account aangemaakt met dezelfde
gebruikersgegevens, alleen wordt dan een tweede profiel aangemaakt,
nl. <accountname>.COMPUTERNAAM
Ik zou graag willen dat hetzelfde profiel gebruikt wordt die al aanwezig
was, nl. degene van het domein. Is dit mogelijk? Kan je zowel lokaal
als op het domein met hetzelfde profiel inloggen?? Met Novell & w2k
had ik hier geen problemen mee.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Nee is niet mogelijk; verschillende SIDs namelijk...

Maar waarom laat je die gebruiker niet gewoon aanloggen met z'n normale domain account; werkt toch ook zoals je zelf al typt.

Pvouput live

• segil
Als de gebruiker dan offline inlogt op het domein, kan hij niet goed naar andere Win98 computers in een Workgroup browsen (bij een klant). De melding verschijnt dan dattie geen aanmeldingsserver kan vinden, hij wilt dan perse op een domein inloggen. Dat probleem is er niet als je lokaal werkt. Maar dan krijg je wel 2 verschillende profielen, en ik zou ze graag willen koppelen, of gewoon één profiel gebruiken.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

segil schreef op 10 January 2003 @ 09:58:
Als de gebruiker dan offline inlogt op het domein, kan hij niet goed naar andere Win98 computers in een Workgroup browsen (bij een klant). De melding verschijnt dan dattie geen aanmeldingsserver kan vinden, hij wilt dan perse op een domein inloggen. Dat probleem is er niet als je lokaal werkt. Maar dan krijg je wel 2 verschillende profielen, en ik zou ze graag willen koppelen, of gewoon één profiel gebruiken.
Kan niet, je moét 2 profielen gebruiken, en believe me, als ze het bij KPN niet weten hoe het anders moet... ik weet het iig niet en het is gewoon een feit dat het twee profieltjes gewoon harstikke makkelijk op te lossen is imho :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• segil
Domme windows 2000! :)
Waarom lukt het dan wel zonder problemen
met Novell??? Ik werk nu sinds een paar maanden met w2k AD,
en ervoor Netware... ik kies voor Novell! ;)

Enig idee of het dan wel mogelijk is in beide profielen dezelfde offline mappen
te gebruiken, dezelfde Outlook-instellingen (pst, ost bestanden), etC?

Verwijderd

segil schreef op 10 January 2003 @ 09:58:
Zoiets staat me ook bij, maar dat heeft niets met het profielgebeuren te maken mijns inziens. Heeft de laptop in die andere omgeving wel de juiste netwerkinstellingen?

Op mijn eigen laptop (XP Pro), die in mijn thuisdomein hangt, heb ik geen problemen "on the road" (ook los van het domein), ik pas de netwerkinstellingen (IP settings) aan en vul netwerkverbindingen in als \\<ip-adres>\sharenaam met daarbij een andere gebruikersnaam (a la runas). Ook kan ik probleemloos internet in het corporate netwerk op, door de juiste gebruikersnaam op te geven bij het starten van IE.

Algemeen aspect:
Ga niet browsen naar bronnen met Win2K, gebruik rechtstreeks een IP adres of een DNS naam, browsen (is NetBIOS) wordt uitgefaseerd en is sowieso niet efficient. Verder is de optie Connect as a different user erg belangrijk.

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Domme windows 2000!
Waarom lukt het dan wel zonder problemen
met Novell??? Ik werk nu sinds een paar maanden met w2k AD,
en ervoor Netware... ik kies voor Novell!
Misschien omdat je bij Novell geen DOMAIN user account hebt ? Bij Novell log je altijd aan onder een lokale user account, deze wordt door Novell aangemaakt op het werkstation.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Aanvullend op Eraserhead

Bij Novell met Zen 3 en hoger kun je ervoor kiezen om een volatile user aan te maken op een werkstation (eentje die weer uit de lokale SAM verwijderd wordt bij het uitloggen van de gebruiker), maar het blijft een lokaal account.

Make music, not war

Pagina: 1