Toon posts:

[xp]problemen na install SP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
een vriend van me heeft op z'n Sky pentiumpje 2 sp1 geinstalleerd. Echter na de 1ste reboot was ineens ze brander weg. Na een 2e reboot startte ze pc niet meer op. Hij had besloten maar een format C: maar daarna liep de installatie van XP vast. Nu echter kan hij vanuit z'n dos ook de brander en cd-rom niet meer benaderen. Das lastig WIndows installeren!

Heeft iemand tips? of zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Lijkt me toch geen hardwareprobleem? Voordat SP1 was geinstalleerd werkte alles echt perfect.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Haal eens de partitie weg met fdisk en maak hem dan opnieuw aan. Wellicht dat er toch nog wat op de schijf staat. Met een dos diskette, kan je in iedergeval naar je cd-rom, maar staat het wel goed aangegeven in de bios?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
jah staat wel in de bios. Maar met dos diskette kan ik niet cd-rom benaderen. Hij lijkt in eerste instantie te lezen maar dan geeft hij aan 'station niet gereed'. Maar zou het verwijderen van alle partities helpen? lijkt me nl erg sterk

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Als je de cd-rom als first boot device instelt in het bios doet het dan nog niet? Zo niet dan toch een hardware probleem.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt jammer genoeg ook niet...vanuit z'n bios kan ik alleen aangeven om van a of c te booten...van z'n cd-rom lukt niet

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Als je die functie mist in het bios, dan moet je toch met een oude dos diskette en de cd-rom drivers de cd-rom kunnen benaderen. Eventueel even een nieuwe maken of downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke marco899 thanks! maar nu rest meij de vraag: welke dos-diskette zal ik dan gebruiken? wat lijkt jou het beste? Ik weet zo gauw even niet wat voor cd-rom hij heeft maar stel dattie driver nou groter is dan wat op een floppy past? heb je nog meer tips voor me?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik gelezen jah, zie jij dr een antwoord bij? ikke niet!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd

standaar win98 bootdisk??
dat is de makkelijkste dos/cdrom bootflop die er is hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Die 98 flop werkt niet...dan laadt windows nog geen cd-rom ik zal die manier van marco899 ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Gister geprobeerd om cd-rom te installeren maat bootfloppen, maar zonder resultaat! partities allemaal weggegooid en een nieuwe aangemaakt cd-rom werkt nog niet....

Opstarten duurt al erg lang...ook bij het geheugen tellen...zou het misschien daaraan kunnen liggen?

Iemand nog tips?

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Ik denk toch echt dat het een dramatisch hardware probleem is, probeer alles er eens uit te halen behalve de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor de reacties! wat wast nou? De brander was stuk en die stond als primary slave ingesteld! brander eruit gegegooid en hij doetet weer!
Pagina: 1