P4 1,6 VS Tbird bij Encoden Mpeg2

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:38
Ik ben nu een 2cd filmpje om aan het zetten van Divx naar Mpeg2. Alles netjes ingesteld op 2 pc's

CD1 wordt gedaan door: AMD 1,4 met 512 Mb sdram ECC
CD2 wordt gedaan door: P4 1,6Ghz laptop met 512mb DDR

De 2 discs zijn beide evengroot, en het omzetten gebeurd via tmpeg via een frameserver van virtualdub.

Nou is mijn "probleem/vraag"

Ik heb nu beide encodes vrijwel gelijk aangezet , mijn AMD heeft over 6min30 film encoden 20 minuten gedaan
Mijn P4 laptop staat 22 minuten aan en heeft al ruim 12 minuten encoded.

Waar ligt dit nou precies aan ? Is het de P4 architecture, of is het vooral het DDR in de laptop dat het hem doet. Want ik had eigenlijk in eerste instantie verwacht dat mijn laptop iets trager zou zijn..

En is dit normaal?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

snelheid HD ?
chipset ?
koeling ?

het aantal MB's wat al geschreven is op de HD's , geheugen settings , OS .

volgens mij hebben bovenstaande dingen veel invloed .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh, wat heeft de snelheid van de HD er nou mee te maken? Die P4 heeft notabene een laptop HD, die staan niet bepaald om hun snelheid... Dus dat kan nooit een _voordeel_ voor de P4 zijn :) Koeling geldt hetzelfde voor en een chipset zorgt niet voor zo'n groot verschil in snelheid (P4 is bijna 1,5 keer zo snel hier :D)

Het was toch algemeen bekend dat de P4 erg snel is met encoden? Tenminste, in iedere review maakt de P4 op _dat_ punt gehakt van de Athlon XP's.

't Ligt dus volgens mij gewoon aan de P4's architecture :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• White Feather
  • Laatst online: 23:36
Dit soort processen is zwaar geoptimaliseerd voor SSE(2). De Athlon 1400 heeft geen van beide en moet het puur op zijn coprocessor verwerken. DDR wil ook wel eens helpen met de hoeveelheid data die hier verstouwd wordt. Schijf, chipset hebben er niet zo veel mee te maken.

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

White Feather schreef op 10 January 2003 @ 06:01:
Dit soort processen is zwaar geoptimaliseerd voor SSE(2). De Athlon 1400 heeft geen van beide en moet het puur op zijn coprocessor verwerken. DDR wil ook wel eens helpen met de hoeveelheid data die hier verstouwd wordt. Schijf, chipset hebben er niet zo veel mee te maken.
Chipset is golden link tussen cpu-mem ed. Wel van invloed dus

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

De ene film is de andere niet... Met veel actie (i-frames) duurt het encoden ook langer...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• stfn345
  • Laatst online: 17-08 15:38
Het gaat om een low-motion filmpje en ik had zeker wel verwacht dat me laptop het veel trager zou doen. Blijkt dus niet zo te zijn :)

Ik dacht altijd een klein monstertje te hebben aan die AMD in vergelijking met de laptop :)
Niet dus :)
En zoals Grrrrrene al aangaf, het lijkt me sterk dat mijn ibm travelmate/travelstar? hoe ze ook mogen heten. het op kan nemen tegen een WD800BB :)

Maar goed ik stond dus ECHT versteld hiervan

PS:
Chipset van die AMD = Via KT133A
Chipset van die P4 = Sis 650

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Maar op de ene doe je cd1 en op de andere cd2. Als je dat wil vergelijken moet je op beide cd1 of cd2 doen, niet verschillende...

Als ik een video ga encoden die uit niets meer dan een constant wit vlak bestaat, dan kan ik ook heel snel encoden. Als er heel veel actie en beweging in beeld is kan het baggertraag gaan.

Zomaar "slowmotion" is niet genoeg om te vergelijken, voor een vergelijking moet je hetzelfde stukje film gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar een film die op CD1 veel actie en dus veel beweging heeft heeft dat op CD2 ook wel. 'k kan me niet voorstellen dat het echt zoveel scheelt.

Maar goed, eerlijk is eerlijk: echt vergelijken doe je door zometeen de laptop CD1 te laten doen en je Tbird CD2 :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TD-er
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik denk dat het voldoende is om op de laptop deel 1 te doen (deel 2 op de Tbird is alleen ter controle en duurt langer dan op de laptop als het vermoeden juist is)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 17:21
Dûh..logisch, volgens mij vergeet iedereen hier dat die P4 een veel grotere mem bandbreedte heeft (DDR vs. SDR) ik denk dat daar de grootste gein is :)

Als je een XP/Tb aan DDR zou koppelen & de P4 aan SDR dan was de eerste echt wel een stukje sneller.. (i.a.w. de P4 was dan echt niet meer vooruit te branden)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Mijn Duron 1200 presteert beter dan de PIV 1.6 ghz met rippen.. :/ Dus ik denk dat die TB het gaat winnen.

dikzak

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Tja, ff op een rijtje:
- SDRAM voor Athlon, DDR SDRAM voor P4
- VIA KT133A voor Athlon, SiS 650 voor P4
- SSE + SSE2 voor P4, alleen 3DNow voor Athlon

Laat me raden:
KT133A is nou niet je van het, een SiS chipset van deze tijd doet al stukken beter met hetzelfde soort RAM en nog eens 10-15% extra met DDR RAM. Die encoder weet niet wat 3DNow is, alleen SSE ondersteunt ie. Dan kom je al snel op een groot verschil uit.

• plankie
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Welk programma gebruik je om de DIVX om te zetten naar MPEG2 eigenlijk?
TMPGEnc of een andere?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
plankie schreef op 11 januari 2003 @ 11:39:
Welk programma gebruik je om de DIVX om te zetten naar MPEG2 eigenlijk?
TMPGEnc of een andere?
TMPG, staat in first post.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1