Toon posts:

battlefield 1942 crasht te pas en te onpas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals velen die een nieuwe videokaart gekocht hebben, bijvoorbeeld een GF4 TI 4200, dacht ik me maar eens te wagen aan een van de top games op het moment, Battlefield 1942. na alles geinstalleerd te hebben (qua hardware/drivers, en de game) start het spel probleemloos en kan ik gewoon ruim een half uurtje spelen. maar opeens crashte het spel compleet, en de pc liep vast .. freeze in het spel bedoel ik.

af en toe als ik nu een missie wil laden freezed de pc meteen al, of in game.. andere keren wil het gewoon lekker werken en heb ik nergens last van.. dus een beetje onregelmatig..

ik verander niks aan de settings (1152 x nogwat) en alles op highest ingesteld. ook draaien er geen andere services op de pc, behalve de basis onderdelen van XP.

pc zit in een werkgroepje van 5 machines. en ik speel het spel gewoon lokaal, niet multiplayer.

specs:

- Chaintech 7KJD
- AMD Athlon XP 1900+ @ 1600 MHz
- 256 DDR @ cl2
- GeForce 4 TI 4200 128 Mb
- SB Live
- Maxtor 30 Gb Liquid Bearing 7200rpm HDD (niet echt relevant, maar om het compleet te maken)

Ik heb de laatste detonator drivers geinstalleerd voor de videokaart, en de 1.2 patch geinstalleerd voor Battlefield. verder standaard bij XP zit DirectX 8.0, en daar heb ik alles acceleratie aan staan... misschien dat het daardoor zou kunnen komen? geluid in het spel werkt perfect.. met andere games als mafia voorheen had ik wel de geluids acceleratie uitgezet, maar dat kwam doordat mafia niet wilde starten. (opgelost, en was overigens op mn andere pc. niet relevant verder)

iemand misschien zelfde ervaringen?

tot slot nog even zeggen dat ik inderdaad al FAQ's bekeken heb hier op GoT en ik heb ook al de technische ondersteuning van EA geraadpleegd. daar staat dat je in een bepaalde file de AllowanyRefreshrate op 1 moet zetten, wat ik ook gedaan heb.

ik wil natuurlijk best een dagje gaan testen met verschillende settings van de game, maar ik doel hiermee eigenlijk op mensen die de problemen ook hebben.

Verwijderd

Hmm als de pc vast loopt:

- kan brakke voeding zijn
- brak geheugen
- Proc. of videokaart te warm (oc'd ?)
- harde schijf fouten

Oplossingen:

Download testprogramma's (misschien ook stresstesten?) en eventueel een biosupdate?

Verwijderd

Topicstarter
ok om meteen al je vragen te beantwoorden:

- kan brakke voeding zijn
Ik heb een nieuwe 550W Qtech dual fan gold erin zitten, die perfect werkt voor de rest..en tot zover ik het kan merken dat het goed werkt.

- brak geheugen
Er zit een nieuw reepje samsung 256DDR in, ik denk eerder dat het te weinig is, dan dat het kapot is..

- Proc. of videokaart te warm (oc'd ?)
Proc is ook nieuw en videokaart ook..

- harde schijf fouten
zou kunnen maar wat voor fouten bedoel je?

Ik heb de laatste bios erop zitten. en heb je een goeie stresstest voor me?

In zijn totaal: het is in principe gewoon een splinternieuwe pc.. alle hardware bij elkaar gesprokkeld en verse XP (en) erop..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 02:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
overigens, ik ben nu aan het spelen zonder problemen, maar ik durf te wedden dat hij straks weer vastloopt bij het laden van de nieuwe missie. hmm misschien toch gewoon te weinig memory?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 19:47
ik denk idd te weinig geheugen..
BF1942 vreet geheugen.. dus het is aan te raden er een reepje bij te zetten (kan bij wel meer nieuwe games erg schelen)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Te weinig [insert hardware] lijkt me niet correct. BF1942 draait hier goed op een Duron 800 met 128MB en een GeForce 2 MX200. Op 98SE, overigens. Check de hardware reqs van EA.

Ik denk eerder defect geheugen - draai memtest86. Als dat niks oplevert, wellict clean install (van zowel XP als BF) en als dat niks oplevert... Tja... ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon zonder problemen kunnen spelen, dus geen onverwachte crashes of wat dan ook. ik denk dat ik dit als loos alarm beschouw, en aangezien ik de pc toch van een nieuwe loadset ga voorzien denk ik dat het daarmee ook wel opgelost zal zijn. thanks voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem die woorden terug.. opeens wil de 4e missie onder geen enkele omstandigheid meer laden.. al 4 keer geprobeerd waarna telkens een reboot. Ik ga even memtest zoeken en bekijken.
Pagina: 1