[CPX NetPassage 15-B] DDNS

Pagina: 1
Acties:

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 12:36
Ik heb een CPX NetPassage 15-B aka NP15-B en heb net de nieuwste firmware geupload.

Nu zag ik meteen wat nieuws in het menu van de router, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gwielen/got/ddns.jpg

DDNS dus, ik heb een beetje gezocht maar kon niet echt een goede uitleg vinden over dit, wat het nou doet, wat ik er aan heb en hoe ik het instel. Dus dacht vraag het eens aan de GoT'ers O-)

Ook even voor de mensen die dezelfde Router hebben als ik en ook de laaste of resente firmware hebben zullen het volgende probleem bekent voorkomen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gwielen/got/firewallkey.jpg

Eerst was er geen optie om het te kopen, heb zelfs effe CPX gebeld ervoor en die vertelde me dat het binnenkort mogelijk zou zijn om een firewall te kopen......

Je kunt dus alleen een firewall instellen door eerst een key in te voeren waar je voor moet betalen. zie hier

Beetje duur en dat voor een home broadband router :'(

Maar goed DDNS dus.... ;)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
DDNS zorgt ervoor dat bij een wisselend ip je toch een (sub)domain aan jouw ip kan koppelen. Als je router dat doet merk je er verder niets van. ;)

Dus stel jij hebt Graham.dyndns.org dan zal als je ip verandert je router die site berichten van veranderd ip en vervolgens zal daar de server geupdate worden en worden mensen naar het nieuwe ip gestuurd.

Er zijn wel meer routers waar je een firewall of virusscanner bij kan kopen. Dan heb je iig iets goeds ipv van een halfwas produkt. ;)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 12:36
Gert schreef op 10 januari 2003 @ 07:32:
DDNS zorgt ervoor dat bij een wisselend ip je toch een (sub)domain aan jouw ip kan koppelen. Als je router dat doet merk je er verder niets van. ;)

Dus stel jij hebt Graham.dyndns.org dan zal als je ip verandert je router die site berichten van veranderd ip en vervolgens zal daar de server geupdate worden en worden mensen naar het nieuwe ip gestuurd.

Er zijn wel meer routers waar je een firewall of virusscanner bij kan kopen. Dan heb je iig iets goeds ipv van een halfwas produkt. ;)
Oké dan, maar dan blijft het nog veel pieken...

* Graham zoekt op internet naar...... :+