[PS/Win]kleurenverschil PS vs. Win/ACDSee

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
Ik kom er ff niet meer uit;
als ik m'n monitor install dan kiep ik er altijd het bijbehorende ICC profiel d'rbij. (M990 van Dell; van origine Sony?)

Zo ook 2 maanden geleden; PC leeg, W2K opnieuw d'rop, ICC d'rbij, PS 7 nog ff op de schijf krassen; klaar.
Colormanagement ingesteld op WebGraphics (net als ik voorheen deed bij PS6).

Plaatje openen, kleurtjes editten, opslaan, in ACDSee openen en wat schets mijn verbazing? plaatje 5x donkerder dan in PS.. :/

voorbeeld zeg je? ok dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/got/pannetjes.jpg

Dat is dan even schematisch het verschil wat je beleeft.

Nou ben ik al ff aan 't surfen geweest op Google naar soortgelijke opmerkingen, maar kan nix vinden waar ik mee uit de voeten kan.

Kan iemand me in de goede richting duwen?

ter verduidelijking: alleen PS laat het te licht zien (of alle andere appz te donker ;) ).

Daaruit mag ik wel opmaken dat de solutie in PS zit?
maar waar......

Het tips en truuken loket is nu geopend.

edit:
ow,ai,oei, dit moet zeker eigenlijk in SWA?
maar hier zitten de CMS guru's, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Hangloozz op 10-01-2003 00:31 ]

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05
Ehm, het probleem zit hem erin dat je in ACDSee donkerdere kleuren te zien krijgt dan dat je in Photoshop ziet?.. Kan ook zijn dat ACDSee zelf een ander soort softwarematig kleuren management (filter) toepast op het viewen van images...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
nou, kortweg laten alle programma's de goede kleuren zien en Photoshop als enige de foute kleuren.

www.jurgroessen.nl

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Photoshop heeft een eigen beeldinstelling. Volgens mij staat er een icoon in het Configuratiescherm van windows (Adobe Gamme Correction oid)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Hangloozz
hmmz, de Adobe Gamma Loader staat wel in de Startup-map maar de gamma controls ontbreken...
Dan maar ff terug naar PS 6.. kleuren zijn belangrijker dan het versienummer, tot op zekere hoogte.

www.jurgroessen.nl

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Misschien een oplossing, ik zet het kleurenprofiel van Photoshop altijd op sRGB, hierdoor vind ik de kleur het meest overeenkomstig met andere programma's en bijoorbeeld ook Windows zelf. Hierdoor ben je ook van het rare "geen blauw maar paarsig" effect af in je color-picker.

• Hangloozz
bij het openen van bestanden met een andere kleurprofiel krijg je idd ook de vraag os je het om wilt zetten naar sRGB (of een ander profiel).
Toen dat zo vaak voorkwam heb ik m'n defaultprofiel ook sRGB gemaakt, maar het omzetten van profielen maakte ook helemaal geen verschil in schermweergave.
Ik verdenk de PS7 versie die ik heb ervan dat ie niet helemaal APK was toen ik um 'kocht' ;) aangezien Adobe Gamma ook niet installed was..

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1