[Sampler] Oude Numark Sampler - aansturen via RS232 ?

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:43

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb enkele jaren geleden tweedehands een PPD DD8000 Digital Sampling Processor gekocht van Numark. In prima staat + nog netjes de handleiding erbij, allemaal zeer mooi. Nu blijkt het echter zo oud, dat zelfs Numark zijn handen ervan af trekt: 'dat was de oude Numark, wij zijn de nieuwe Numark' (wast nu nog witter), dus van hun hoef ik al geen extra informatie te verwachten.
edit:
Misschien nog ff toevoegen dat Google mij ook niet heeft kunnen helpen :|

Terug naar de sampler: Het ding heeft aan de achterkant een paar cinch in- en uitgangen en nog een dozijn of wat aansluitingen. Aan de voorkant zitten genoeg knoppen om kanalen te switchen en effecten toe te passen (nou ja, effect... tis altijd een echo, maar wel een variabele echo :*), gaande van flanger tot kerkgeluid) + een pitchslider.

Het is een sampler dus het is ook zeer belangrijk dat je er samples mee kunt opnemen. Deze DD8000 biedt de mogelijkheid om maar liefst vier (!) seconden stereo of, nu komt het, acht (!!) volledige seconden mono audio te registreren en met een druk op de knop opnieuw af te spelen (stroom uit = natuurlijk wel sample weg).

Het spul is echt nog zo'n goeie ouwe analoog/digitaal-combinatie. Intern wel digitaal, maar buiten niets dan analoge aansluitingen.... of wacht eens even: wat ziet mijn lodderig oog daar aan de achterkant van het apparatus? Iets dat verdacht veel op een RS-232 poort lijkt. Even checken wat de handleiding erover zegt: 'vague mumble... remote... vague mumble'. Hmm, zou dit mijn sleutel zijn tot de digitale bediening van mijn oldtimer? Stel dat ik een C++-progje zou kunnen schrijven dat de aansturing van de sampler regelt... en... en... (de praktijk zou wsch uitwijzen dat de mogelijkheden eerder zeer beperkt zijn, maar een mens moet nu eenmaal durven dromen).

Rest mij een tweeledige vraag:
1. Heeft iemand een idee hoe ik aan meer informatie over mijn DD8000 kan komen?
2. Heeft iemand een idee hoe het zit met die RS-232 poort?

[ Voor 4% gewijzigd door GrimaceODespair op 10-01-2003 00:31 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zit er helemaal geen midi aansluiting op dan?

Wise enough to play the fool

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
Denk dat het toen nog moest uitgevonden worden. Geen MIDI dus. Overigens wel een foot-switch, grote jack, die ik nog niet heb uitgeprobeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door GrimaceODespair op 10-01-2003 23:01 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
Ik kick de boel ff, want ik kan dus zelf absoluut niks over mijn apparaat vinden op Internet. Misschien weet iemand een site of een andere plek waar ik meer te weten kan komen over oude audio-apparatuur. Het gaat hier om een merk, dus niet 1 of ander obscuur ding... denk ik... iemand... ?