Toon posts:

ADSL bbned 1024/512 niet op volle snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb een e-tech analoog modem met 1024/512 adsl..
Ik haal echter nooit de volle snelheid ermee.. altijd rond de 106 k, terwijl andere meestal altijd op 110 zitten.. tja klein verschil maar toch.. upload is 53 k dus lijkt me wel ok..
Ik zit 1335 meter van de dslam, dus ook niet te ver ofzo.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik denk dat je een verschil van 4 kb/s wel kunt verwaarlozen (excuus aan de 56k-ers...)
Je houdt er neem ik aan wel rekening mee dat er meer factoren zijn die meebepalen aan je downloadsnelheid? Hoe druk is het, wanneer download je, vanaf waar download je, hoe druk is de server waaraf je download...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Is te verwaarlozen ja. Hangt ook helemaal vanaf waarmee je meet en vanaf waar je download. Maareh upload lijkt je ok? 53*2= !!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:18
Als het goed is, moet je snelheid altijd constant zijn, dus niet afhankelijk van verschillende factoren, daar is het namelijk ADSL voor. Misschien dat ze je gewoon net wat te laag geknepen hebben, of dat een van je onderdelen voor die 4 KB/s verschil zorgt. (waar praten we over, maarja)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Dirtbiter schreef op 10 januari 2003 @ 00:41:
Als het goed is, moet je snelheid altijd constant zijn, dus niet afhankelijk van verschillende factoren, daar is het namelijk ADSL voor. Misschien dat ze je gewoon net wat te laag geknepen hebben, of dat een van je onderdelen voor die 4 KB/s verschil zorgt. (waar praten we over, maarja)
Ik heb verder geen ervaring met ADSL, maar ze kunnen een download snelheid toch nooit constant houden (dacht ik)?
Als ik het goed begrijp zou de snelheid moeten liggen rond de 110kb/s, maar stel nu dat de server slechts een upload heeft van, zeg, 60kb/s?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
upload is max 54kb/s
je hebt namelijk altijd te maken met overhead
voor de makkelijkheid moet je gewoon het aantal kbit/s delen door 10 ipv 8
dus 1024/10 = 103 kb/s dus 106 is gewoon nette snelheid hoor
net als je 53 kb/s dus

Verwijderd

Dit heeft ook met de provider te maken. De een is wat sneller dan de andere. Wanadoo schijnt het minder goed te doen dan Planet. Volgens de consumententest (in hoeverre moet je die gasten geloven) scheelt dat enkele kb/s
Verder heb ik met wanadoo altijd iets van 53 kB/s

Verwijderd

Vergeet niet dat de afstand/kwaliteit van de koperaders hierin een rol speelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 09:23:
Vergeet niet dat de afstand/kwaliteit van de koperaders hierin een rol speelt.
mja afstand 1335 meter, 8mbit is ook gewoon beschikbaar hier.
Ik gebruik alleen een koppelstukje, heb 1 meter utp cat5e kabel in mn netwerkkaart zitten, en daaraan vast een cat5 normale patch kabel..
Maar of dat nou voor vertraging zorgt :?

Verwijderd

Die 4k is wel te verwaarlozen... maar als ik ga downloaden kom ik niet hoger dan 402k, :( terwijl ik een 8192kbps lijn heb. de meeste gebruikers halen hiermee wel de 600k. en die 200k van mij is niet te verwaarlozen. Stomme Eweka

Verwijderd

Dirtbiter schreef op 10 januari 2003 @ 00:41:
De snelheid hoeft dus niet constant te zijn. Je hebt altijd te maken met een overboekingsratio.
Bij een KPN abo is dit 1:40
Bij een BBned abo is dit 1:25
Dit betekend dat je de verbinding op het netwerk van de leverancier kunt delen met 40 (bij KPN) en 25 (bij BBned) andere gebruikers.
Het zal niet altijd voorkomen, maar het kan absoluut.

Daarnaast speelt ook nog dat je de snelheid eigenlijk maar mag meten tot je provider, alles wat daarna gebeurt mag niet meegenomen worden. Aangezien de provider en telco hierop geen invloed hebben.

Verwijderd

cistron 8 mbit hier vanaf provider 900 k en 60 k up daarbuiten ronde 750 en 56k up heb niet te klagen 775 m vanaf centrale
Pagina: 1