[XP] Epson 580 Printer *

Pagina: 1
Acties:

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Heej mensen, wat ik nou weer meemaak.

Iemand belde me of ik ff zijn PC wilde fixen aangezien ze net een nieuwe printer hadden gekocht (epson 580) en die wilde niet printen.

Ik erheen, aangezien ik alles fix, maare het lukte me niet :s (ze hebben trouwens een AMD duron van een klein jaartje oud met Windows XP professional).

Als je wilt printen geeft ie de fout: Could not find specified file.

Ik ging bij configuratie scherm kijken en daar stond die driver software 2x, als ik het wilde verwijderen liep het scherm vast.

Ik wil er nog even bij vermelden dat ik die computer dik sloom vond lopen. Ik checkte de virus scanner en die was in oktober voor het laatst geupdate. Ik had em dus weer geupdate en ging de computer scannen en toen naar huis (het was al laat gister) en ik zou vandaag terugkomen. De scan was trouwens afgerond en er zaten geen virussen op (zei norton die geupdate was)

Toen ik vandaag terugkwam zeiden de mensen dat de computer helemaal niet meer opstarte. En inderdaad, zodra ie in windows was zag je 1 seconde een blauw scherm en reboote ie weer (ook in alle versies van veilige modus).

Ik had de zooi geformateerd, en XP er opnieuw opgezet. Printer geinstalleerd, (dat duurde ook vrij lang trouwens), enne weeer kreeg ik die melding. En ook nog een fout code 16 sprong er afentoe door mn beeld. Ik snapte er helemaal niets van, ik had em dus voor niets leeggehaald. Ik ging office installeren wat 40!!! minuten duurde??? Echt vreemd.

Toen had ik de printer maar mee naar huis genomen, hier thuis plug ik em in en hij doet het gewoon zonder fouten, ik heb ook Windows XP.

Kan iemand wijs worden uit dit totaal krankzinnige verhaal? Er zitten volgens mij 2 vragen in verwerkt.

1. Waarom doet die printer het in godsnaam niet? Zal het de hardware zijn van die andere PC? Dat lijkt mij de enige mogelijkheid, maar ja dat dat ook storend kon werken. (hij had ooit wel eens een paar keer geprint maar er zijn eigenlijk altijd al problemen mee geweest).

2. Waarom is die computer zooooooo traag, zelfs na formateren. Norton geeft aan dat er geen virussen opzitten maar ja, of ik daar nou zo erg op moet vertrouwen? 40 minuten voor office te installeren... pfff ik ben niet zo'n fan van AMD maar dit had ik nooit verwacht.

Please, ik zou erg blij zijn als jullie mijn troebele geweten kunnen oplossen want ik snap er geen reet meer van en aangezien dit mn eerste keer is dat ik iets niet heb kunnen fixen baal ik als een stekker.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

YellowCube

Wait...what?

als je windows XP opnieuw geinstalleerd hebt, moet je er wel zeker van zijn dat alle hardware (zoals IDE controllers) op de juiste manier geinstalleerd zijn...dat zou best een reden kunnen zijn dat ie zo traag is en heeft dus niet zoveel met de cpu te maken (je mag dus gerust weer fan zijn van AMD)

Hoe is de printer aangesloten ? USB of parallel ?
USB in combinatie met AMD wil nog wel eens problemen geven. Dus probeer beide aansluitmogelijkheden eens (als het kan met die Epson).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Virax
Hij is aangesloten via USB. Alle hardware is naar mijn weten goed geinstalleerd, ik heb geen gekke dingen bij apparaatbeheer.

Ik kan ook wel dingen gaan verzinnen zoals de IRC dingen enzo in de bios, maar ja hij heeft wel ff geprint. Ik zou allleen ff kijken naar die printer, inmiddels ben ik al 5 uur bezig geweest met dat hele zooitje, dus dan breng ik hem wel terug naar ze en dan sturen ze em maar naar de winkel.

Mja usb en amd... ik kan ook niet met 100% zekerheid tegen hun zeggen dat dat het probleem is... En hij heeft dus wel een paar keer geprint.

Verwijderd

Heb je ook al eens andere usb poorten geprobeert?

• Virax
Yep, en dat werkt ook niet.

Ik ga hem nu weer terugbrengen naar die mensen, en hun brengen hem naar de winkel. Ik ga er niet langer aan werken.

Ik vraag ff aan ze of ze me willen bellen als ze weten hoe het kan, en zodra ik meer weet post ik het.

Evengoed bedankt voor de hulp.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
titelfix

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Heb gisteren iets soortgelijks meegemaakt.

Een PC met verse XP install, waar deze printer aan hing en het niet deed. De PC was ook bagger-traag. In de taskmanager was te zien dat 1 van de driver-componenten 30% cputijd gebruikte en de virusscanner de overige 70%. Bij het uitklikken van de driver zakte het cpu verbruik weer terug naar idle.

Verschillende driver gedowned bij Epson en uitgeprobeerd. Bij het installeren der driver kreeg ik steevast de waarschuwing dat de driver niet XP gecertifieerd waren, terwijl ze wel als dusdanig bij Epson op de site stonden. Elke geteste driver zorgde voor hoge cpu-belasting. Zodra je de usb-kabel uit de printer rukte, daalde de cpu-belasting weer naar idle-niveau. De printer werkte uiteindelijk wel, maar de pc was niet meer werkbaar. Daarom 'm er maar voor goed uitgehaald met het advies een andere te halen.
Pagina: 1