Toon posts:

Netwerk "bouwen" ...hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen betere threadnaam bedenken...

Aangezien wij , lees : ik en me huisgenoten , eindelijk de beschikking gaan krijgen over adsl, word het tijd het netwerk een beetje te verbeteren

Het huidige netwerk ziet er als volgt uit ...
alle pc's in het netwerk zijn win2k powered by the way...

Afbeeldingslocatie: http://www.gabberatski.com/trancemasters/WaX/nu.jpg

Allemaal leuk en aardig , maarnu :
Ik krijg 1 deze dagen een "zelfbouw" adsl pakket thuisgestuurt , waar een USB adsl modem bijzit ...
Achteraf schijnt dat al voor geen meter te werken , maar dat zie ik dan wel weer, het werd me geadviseerd door de provider ,,dus ja

Maar nu , ik heb net even over msn het 1 en ander besproken met een maat van me , en die zegt dat er routers zijn met een usb aansluiting , en dan 4 poorts , zodat je dus die usb modem voor adsl op de router aansluit , en de clients/webserver op de router

Bestaat dit ? ik ben er totaal NIET in thuis , enzovoorts , en bestaat er met een hardwarematige router dan ook de mogelijkheid bandbreedte te verdelen/ limiteren ? want dat is ook erg welkom , en aangezien het in windows zo goed als onmogelijk is , en ik linux noob ben , zou dat mooi zijn

Nouja , ga niet roepen UTFS , enz , ik zou graag horen hoe jullie er over denken , hoe ik het best een netwerk in mekaar kan zetten hier
Natuurlijk moet het betaalbaar blijven...

tis , al met al de bedoeling , dat 3 clients , en 1 ftp/webserver , altijd op internet kunnen , zonder dat 1 PC adsl moet verdelen

gegroet

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Ehm, in windows onmogelijk? * bramseltje heeft een win2k bakkie draaien als servertje (met 602pro lansuite 2002)
werkt prima... :Z

Alleen moet je dan natuurlijk wel een pc hebben met USB, maar als je een oud beestje met pci vind moet het geen probleem zijn om die modem erop aan te sluiten. Gewoon usb kaartje kopen a €10 ofzow (evt isa, als je een echt oude bak hebt)

Verwijderd

Topicstarter
De point is niet echt clear duidelijk , ik heb hier alles op het moment perfect draaien , kwestie van die adsl modem in de server pluggen en klaar

maar daar wil ik dus van af , ik wil eigelijk geen pc die serv , maar gewoon on router/"zelfstanige" adsl modem

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

ik mocht het niet roepen van je daarom heb ik even voor je gezocht , kijk anders zelf hier even tussen Omega search met router en adsl , B) :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is dat je het zelf zegt.

[google=USB Router]

Kijk vervolgens bij de specs of er traffic-shaping in zit.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmm :)

@ Bramseltje : Jij regelt de bandbreedte voor je clients dmv dat programma ? want daar doel ik op , dat kan niet @ win2k voor zover ik weet...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
Een usb poort op zo'n router is volgens mij gewoon een extra netwerk poort, Dus hiermee kun je een pc zonder netwerk adapter via USB-to-Lan toch op het netwerk krijgen.

Je had beter een pakket zonder modem genomen en een router/switch met ingebouwd ADSL modem kunnen kopen.

• jadjong
  • Niet online
kwiebus schreef op 09 January 2003 @ 23:47:
Een usb poort op zo'n router is volgens mij gewoon een extra netwerk poort, Dus hiermee kun je een pc zonder netwerk adapter via USB-to-Lan toch op het netwerk krijgen.

Je had beter een pakket zonder modem genomen en een router/switch met ingebouwd ADSL modem kunnen kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.co.uk/products/image/v2200usb_sch2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Edit :
de img zegt alles...
dat is wat ik me afvroeg, wat ik me vervolgens nog afvraag

Is dat bij elke router zo , vast niet ..
maar, hoe heet het als een router dat kan... zoals daar op die afbeelding...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 23:52 ]

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
kwiebus schreef op 09 januari 2003 @ 23:47:

Dat is niet waar, er zijn ook routers waar je je usb-modem op aan kunt sluiten!
Draytec en/of Netgear heeft er volgens mij 1 of meer.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• jadjong
  • Niet online
j_iscool schreef op 09 January 2003 @ 23:50:
[...]

Je kan er tegenwoordig zelf een webcam in pluggen 8)7 Geen axis 2100

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
j_iscool schreef op 09 januari 2003 @ 23:50:
[...]

Je hebt gelijk een voorbeeld hiervan is de draytek Vigor 2200USB Router

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:49:
Edit :
de img zegt alles...
dat is wat ik me afvroeg, wat ik me vervolgens nog afvraag

Is dat bij elke router zo , vast niet ..
maar, hoe heet het als een router dat kan... zoals daar op die afbeelding...
Dat is een router met een ingebouwde switch. Krijg je tegenwoordig bij een pak melk als je de spaarzegels inlevert. Enige "exotische" is dat er een USB poort aan de WAN kant zit ipv een netwerk(ethernet) poort.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me duidelijk , slotje ..?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:10:
lijkt me duidelijk , slotje ..?
Kan ik niet :P

Verwijderd

Topicstarter
duh :D
modje , slotje ?

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Tjemig, ze vinden wat uit...

Router met USB EN webcam aansluiting _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ps ...164 euro voor die afgebeelde router ...
ken dat niet goedkoper?

• Jorn
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:40:
ps ...164 euro voor die afgebeelde router ...
ken dat niet goedkoper?
Nee, das vrij goedkoop voor een router.
De mijne(e-tech) kostte zonder usbmodemaansluiting al 150 euro, je hebt wel goedkopere, van edimax of sitecom ofzo, maar zonder usb.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

ik zou geen draytek nemen neem een sweex router of een alcatel speettouch 510 met een switch eraan verder zou ik die handel op dhcp draaien
router inpluggen machines op automatisch ip adres verkrijgen zetten en gas met die bende

Verwijderd

Ik heb het vanavond ook aangesloten adsl via usb maar ik zit nu ook te zoeken hoe ik dit moet delen. Het werkt wel via usb maar tog beter via een normaal modem maar ja al te laat :(

Verwijderd

geen usb nemen gewoon utp is ook nog sneller kun je lekker mp3 en divx sharen

Verwijderd

alcatel usb modem is een hoereding

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:59:
alcatel usb modem is een hoereding
:Z
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:58:
Sneller?

Verwijderd

usb is 11 mbit max (behalve usb2) utp gaat tot gigabit maar meestal 100mbit dus als je behalve internet ook nog mp3 divx en ander stuff wilt sharen kun je beter gewoon alles utp doen sweex router kost 60 euro en is 100mbit
dus veel snelheid voor lage prijs

Verwijderd

zijn modem is nu eenmaal USB. heeft hij zelf voor gekozen. De interne kant (4poorten in de Draytek) zal vast wel op 10Mbit en 100Mbit kunnen lopen.
een router aanraden met een non-USB WAN poort heeft dus weinig zin he?

De router is gewoon een netwerkswitch met toevallig nog een internet uitgang

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

houdt gewoon die server win2k, gebruik wat traffic proggies....

Sygate als 't moet zelfs... of ISA... lekker makkelijk, kun je meteen een file server van maken kan iedereen zijn MP3'tjes erop kwijt... koop je een 40gb hdd erbij voor weinig centen en je hebt je router... ;) Veel makkelijker, zoniet tover een oude pc ergens vanaf zoals al eerder gepost was... is makkelijk en stukken goedkoper, in de meterkast schroeven en klaar ben je! :) Kun je ook nog (als je XS4ALL tenminste wel ;) ) BSMTP mail installeren met iedereen een makkelijker emailadres, eigen domein erbij en klaar ... als je daar tenminste zin in hebt ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:58:
Hoezo sneller ?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:09:
usb is 11 mbit max (behalve usb2) utp gaat tot gigabit maar meestal 100mbit dus als je behalve internet ook nog mp3 divx en ander stuff wilt sharen kun je beter gewoon alles utp doen sweex router kost 60 euro en is 100mbit
Ik heb het over de WAN poort. Deze is hier USB, max 12/11mbit. De uitgang van een normaal ethernet modem is 10mbit, welke is er nu in theorie sneller?

Verwijderd

jadjong schreef op 10 January 2003 @ 11:21:
[...]

Ik heb het over de WAN poort. Deze is hier USB, max 12/11mbit. De uitgang van een normaal ethernet modem is 10mbit, welke is er nu in theorie sneller?
Ze zijn allebei snel genoeg aangezien ADSL op het moment 8Mbit Max is

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Dat bedoel ik.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 23:26:
Ik kon geen betere threadnaam bedenken...

Aangezien wij , lees : ik en me huisgenoten , eindelijk de beschikking gaan krijgen over adsl, word het tijd het netwerk een beetje te verbeteren

Het huidige netwerk ziet er als volgt uit ...
alle pc's in het netwerk zijn win2k powered by the way...

[afbeelding]

Allemaal leuk en aardig , maarnu :
Ik krijg 1 deze dagen een "zelfbouw" adsl pakket thuisgestuurt , waar een USB adsl modem bijzit ...
Achteraf schijnt dat al voor geen meter te werken , maar dat zie ik dan wel weer, het werd me geadviseerd door de provider ,,dus ja

Maar nu , ik heb net even over msn het 1 en ander besproken met een maat van me , en die zegt dat er routers zijn met een usb aansluiting , en dan 4 poorts , zodat je dus die usb modem voor adsl op de router aansluit , en de clients/webserver op de router

Bestaat dit ? ik ben er totaal NIET in thuis , enzovoorts , en bestaat er met een hardwarematige router dan ook de mogelijkheid bandbreedte te verdelen/ limiteren ? want dat is ook erg welkom , en aangezien het in windows zo goed als onmogelijk is , en ik linux noob ben , zou dat mooi zijn

Nouja , ga niet roepen UTFS , enz , ik zou graag horen hoe jullie er over denken , hoe ik het best een netwerk in mekaar kan zetten hier
Natuurlijk moet het betaalbaar blijven...

tis , al met al de bedoeling , dat 3 clients , en 1 ftp/webserver , altijd op internet kunnen , zonder dat 1 PC adsl moet verdelen

gegroet
Als je pc usb heeft en het is windows 2000 server ofzo gewoon modem eraan installeren winroute erop en blazen.

Is het linux of iets dan weet ik het niet.

Kweet wel dat ipcop het wel kan , ook smoothwall schijnt het te kunnen.

Verwijderd

lezen we nog een keer?
topicstarter wil dus geen PC aan hebben staan continu als sharing server voor het netwerk.
Aangezien de topicstarter op aanraden van iemand anders zo handig is geweest een USB-modem te nemen, is hij nu gedwongen een Router met USB WAN poort te kopen.
Hierbij kan je geen bandbreedte etc regelen. Zoals topicstarter zelf zegt kan het op zijn minst onder Linux wel.
Een Vigor2200USB zou dus moeten volstaan, indien de WAN kant maar USB is.

Verwijderd

't beste kun je gewoon een 'ethernet modem' kiezen, als je ADSL van KPN Telecom aanvraagd. Dat is een Alcatel 510i. 't is min of meer een ADSL-modem-met-ingebouwde-router :). Rond de 200 euro is 't pakket met dit ethernet modem er bij in. Zo heb je geen 2 losse kastjes meer, en ben je al met al ook nog goedkoper uit.

Die alcatel kun je trouwens meteen aan de hub/switch/whatever hangen, zodat alle pc's in 't netwerk rechtstreeks via dat kastje op internet kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 18:38 ]

• jadjong
  • Niet online
Is het nou echt zo moeilijk om te lezen? :X

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:31:
lezen we nog een keer?
topicstarter wil dus geen PC aan hebben staan continu als sharing server voor het netwerk.
Aangezien de topicstarter op aanraden van iemand anders zo handig is geweest een USB-modem te nemen, is hij nu gedwongen een Router met USB WAN poort te kopen.
Hierbij kan je geen bandbreedte etc regelen. Zoals topicstarter zelf zegt kan het op zijn minst onder Linux wel.
Een Vigor2200USB zou dus moeten volstaan, indien de WAN kant maar USB is.
maar topicstarter heeft aangegeven dat ie die te duur vind!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:09:
Je kan wel gelijk hebben maar de verbinding modem -> pc is maar 10 mbit :Z

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

SuperKevin schreef op 11 januari 2003 @ 01:12:
[...]

Je kan wel gelijk hebben maar de verbinding modem -> pc is maar 10 mbit :Z
En ADSL is max 8mbit ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
Daar heb je het al :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

We gaan hier nu wel zwaar naast de kwestie gaan lullen en de topicstarter had zijn vraag ook met de search of google kunnen vinden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.