Ik heb thuis nog wat onderdelen en ik dacht daar ff een extra pctje van te bouwen. Nou alles goed en wel, alles werkte en ik moest nog een CD-ROM hebben. Ik aan de pa van een vriend van me gevraagd en ja hoor hij had nog wel een Ultraplex en een Adaptec 2940 liggen. Ik alles ingebouwd en het bios van het mobo als 1ste boot device SCSI aangegeven.
Nou is het probleem: tijdens het booten gaat op het mobo alles goed en dan komt ie bij de SCSI controller aan en heeft/geeft ie de Ultraplex SCSI-ID 2 (hostadapter heeft ID 7) en daarna geeft ie de melding: BIOS not installed
Systeem gaat verder maar boot niet van de CDROM (cd is wel bootable) en geeft dan aan: no system disk, insert disk and press any key to continue
Ik kan wel gewoon in de SCSI Select Utility (heb nix veranderd) dus hoe dat kan????
Alle hulp is welkom
Verdere hardware is:
Epox EP-3VSA2
Intel PIII 800 EB
128 MB Apacer PC133
nVidia TNT2 32MB
WD 6,4 GB schijfje (IDE)
floppy
Nou is het probleem: tijdens het booten gaat op het mobo alles goed en dan komt ie bij de SCSI controller aan en heeft/geeft ie de Ultraplex SCSI-ID 2 (hostadapter heeft ID 7) en daarna geeft ie de melding: BIOS not installed
Systeem gaat verder maar boot niet van de CDROM (cd is wel bootable) en geeft dan aan: no system disk, insert disk and press any key to continue
Ik kan wel gewoon in de SCSI Select Utility (heb nix veranderd) dus hoe dat kan????
Alle hulp is welkom
Verdere hardware is:
Epox EP-3VSA2
Intel PIII 800 EB
128 MB Apacer PC133
nVidia TNT2 32MB
WD 6,4 GB schijfje (IDE)
floppy
I Don't Know, So Don't Shoot Me