ik heb hier een Compaq Presario 4506 die niet wil doorbooten (krijg mooi rood "Compaq" op beeld en dan nix).
ik heb er 2 verschillende ramstripjes in geprobeerd (1 die et niet doet en 1 16Mb)
als ik de pc ff aan en uit switch en dan weer aan (binnen 2 seconden) geeftie bij de volgende boot wel aan dattie niet helemaal doorgeboot is en dan wil die naar de bios toe met <F10> of <F1> om door te booten.
dat doe ik dan en stel alles netjes in (is trouwens een Phoenix bios, niet zo'n compaq op-de-hdd ding).
dan probeer ik et weer en dan krijg ik nog nix.
doe ik hetzelfde weer maar dan met gewoon doorbooten (F1 dus), dan gaatie voor 1 keer wel door.
wil ik daarnaa weer booten krijg ik weer nix.
ik heb ook al zonder extra ram strips geprobeerd te booten (zit 16Mb onboard + 1 SDRAM slot)
Specs:
Intel Pentium 166Mhz MMX
16Mb RAM onboard
ESS Sounddrive onboard
S3 Trio64V2/DX onboard
Seagate 8.4Gb HDD
Aopen 52X CDKiller
geen losse uibreidingskaarten (zat origineel een modem in, maar die is er uit)
iemand enig idee?
edit:Mobo is dus een PWA-Sniper (dat staat er iig op gedrukt)
ik heb er 2 verschillende ramstripjes in geprobeerd (1 die et niet doet en 1 16Mb)
als ik de pc ff aan en uit switch en dan weer aan (binnen 2 seconden) geeftie bij de volgende boot wel aan dattie niet helemaal doorgeboot is en dan wil die naar de bios toe met <F10> of <F1> om door te booten.
dat doe ik dan en stel alles netjes in (is trouwens een Phoenix bios, niet zo'n compaq op-de-hdd ding).
dan probeer ik et weer en dan krijg ik nog nix.
doe ik hetzelfde weer maar dan met gewoon doorbooten (F1 dus), dan gaatie voor 1 keer wel door.
wil ik daarnaa weer booten krijg ik weer nix.
ik heb ook al zonder extra ram strips geprobeerd te booten (zit 16Mb onboard + 1 SDRAM slot)
Specs:
Intel Pentium 166Mhz MMX
16Mb RAM onboard
ESS Sounddrive onboard
S3 Trio64V2/DX onboard
Seagate 8.4Gb HDD
Aopen 52X CDKiller
geen losse uibreidingskaarten (zat origineel een modem in, maar die is er uit)
iemand enig idee?
edit:Mobo is dus een PWA-Sniper (dat staat er iig op gedrukt)
[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 09-01-2003 23:09 ]