Nu heb ik eindelijk (Heb al een tijd een aantal, inmiddels redelijk verourderde) Proliants staan, van die 7U krengen... Deze dingen colocaten is bijna onbetaalbaar, maar gelukkig heb ik nu eindelijk via via een adresje gevonden waar ik (tijdelijk" deze server kan hosten, in een vrij ruimte in een Rack. Maar misschien lukt het me dan ook om iets te beginnen, waardoor ik dus verderop zelf hosting wil regelen, zij het in dat geval waarschijnlijk een heel rack, omdat ik die wel vol krijg met servers (4x 7U voor 4 Proliants, dus het schiet op
). Echter zie ik nu overal bij colo aanbieders bij rackspace huren een hoeveelheid data genoemd, wat ik snap, echter bij andere aanbieders, en bij gehele racks bieden ze meestal enkel bandbreedte... Gezien ik in eerste instantie puur een gameserver zal hosten, moet ik in game 1Mbit kunneh halen om snelheid aan mijn vrienden te garanderen, maar hoe werkt deze bandbreedte nou? Is het een gemiddelde? Dus als ik 1Mbit neem, kan ik dan grofweg 30dagen x 24uur x 3600seconden x 128KByte aan data genereren (Al met al dus _nogal_ wat data) of krijg ik dan idd een cap op mijn snelheid waardoor ik niet boven dat 1Mbit uitkomt, of zelfs problemen krijg als ik er niet zelf zorg voor draag onder de 1Mbit te blijven?
Alvast enorm bedankt voor mensen die mij helderheid hierover kunnen verschaffen, dat maakt de keuze of ik hier enige sommen geld in moet steken toch iets makkelijker ;P
Alvast enorm bedankt voor mensen die mij helderheid hierover kunnen verschaffen, dat maakt de keuze of ik hier enige sommen geld in moet steken toch iets makkelijker ;P