Toon posts:

Probleem met stuk antiek

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen.

Ik heb van mensen die ik een nieuwe pc heb geleverd een oude gekregen die nog bij hun op de zolder stond.
Het is een IBM personal system/2 model 80.

ff gegoogled: http://www.computermuseum.../computer/ibm/ps8580.html
Check de nieuwprijs ;)

Probleem is dat ik er niet meer uitkrijg dan dat je ziet op de onderste pic, dit komt in de linkerbovenhoek op het scherm en er wordt dan 2x een korte beep weergegeven.
Misschien iemand nog met deze bakken gewerkt, of weet er me wat meer over te zeggen?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/5.jpg

Verwijderd

301 bios errors?!?!?!?

163 is diskettestation geloof ik

www.ibm.com?

edit zo;n oudjes is het nog niet eens....

tis maar 386 iets.....

ennuh 10000 dollar hmmzzz

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:54 ]

Verwijderd

De config en reference diskette downloaden van de IBM website. Daarmee kan je de bios configureren van je machine en doetie ut waarschijnlijk wel weer :)

http://www-1.ibm.com/supp...=8580&uid=psg1COBN-3EHEZK
Reference disk

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de hulp alvast, maar die config diskette vind ik niet zo direct :(

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Lol, ik heb ook zo eentje op mijn zolder ;-)
Ik dacht zo een paar diskette's te hebben maar ik kan ze niet lezen in mijn gewone pc (andere standaard) De error codes kan ik niet zeggen maar voor wisselstukken mag je gerust es langskomen in mijn Belgisch huisje :p

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 09 January 2003 @ 23:33:
Lol, ik heb ook zo eentje op mijn zolder ;-)
Ik dacht zo een paar diskette's te hebben maar ik kan ze niet lezen in mijn gewone pc (andere standaard) De error codes kan ik niet zeggen maar voor wisselstukken mag je gerust es langskomen in mijn Belgisch huisje :p
Das naais van je :)

Als er iets defect zou zijn weet ik je te vinden ;)

Eerst nog die batterij op dat mobo vinden.....

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Guru Evi schreef op 09 januari 2003 @ 23:33:
Ik dacht zo een paar diskette's te hebben maar ik kan ze niet lezen in mijn gewone pc (andere standaard)
Diskettes kunnen ook gewoon hun data verliezen na verloop van een hele lange tijd natuurlijk ... :P

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

heeey daar heb ik er ook nog 3 van staan .

22 kilo met nadvat :P

alles is te vinden over die dingen kost wel een avond zoeken maar het is mij ook gelukt ze alle drie aan de praat te krijgen , ik heb er zelfs ooit nog een cdrom speler ingebouwd .

ik zal eens kijken of ik nog waardevolle URL's voor je kan vinden , of anders floppy inhouden op een ftp kwijt kan .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Guru Evi schreef op 09 January 2003 @ 23:33:
De error codes kan ik niet zeggen maar voor wisselstukken ....
lezen is moeilijke???
[url="http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&q=bios%2Berror%2B163%2Bcode&uid=psg1MIGR-44137"]Support @ IBM [url]
daar stonden alle error-codes en hun oplossing vermeld...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hey, zo een ding heb ik thuis ook :P (een 8580-111)

Je kunt álles vinden op www.pc.ibm.com/support Het is simpel, voer gewoon de machinetype/model in en daarna kun je alle configurators, hints&tips, publicaties, onderdeel/systeem informatie, OS install info opzoeken cq downloaden :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 10-01-2003 06:58 ]

Verwijderd

IBM lamer ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Hehe. Er zit een Apple sticker op? Voor de lol erop geplakt offeh....? Overigens op de 3e fotow...chips frenzy tjeeeee :D. Ook die harde schijf, da's een Bigfoot ofzo? 5 1/4" ding? Hoeveel herrie maakt die pc wel niet?

Ennuh, nieuwprijs $10895 wauw. Ik heb afgelopen zaterdag mijn sys voor totaal zo'n 800 euro gehaald woei ;) .

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ReemF schreef op 10 januari 2003 @ 09:24:
Overigens op de 3e fotow...chips frenzy tjeeeee :D.
Dat zijn geheugenkaarten :)
Op de mobo zitten geen geheugenslots.
Ook die harde schijf, da's een Bigfoot ofzo? 5 1/4" ding?
Nope, da's een ESDI harddisk. Het was een door Maxtor ontwikkelde standaard en de hoogtijden waren rond 1980, maar moest uiteindelijk bezwijken aan de makkelijker configureerbare ATA en de snellere SCSI.
Hoeveel herrie maakt die pc wel niet?
Geen idee :o
Maar ik ben er bijna zeker van dat de harddisk de PSU fan overstemt :P
Ennuh, nieuwprijs $10895 wauw. Ik heb afgelopen zaterdag mijn sys voor totaal zo'n 800 euro gehaald woei ;) .
Het zat 'em vooral in het toentertijd peperdure EDO geheugen (1985: rond $200 per MB) en de zware ESDI harddisk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, nu weet ik er al wat meer over :)

Maar zou iemand me kunnen vertellen hoe de batterij eruit ziet en waar deze ongeveer gelegen zou moeten zijn? De eerste error code heeft alvast maken met een lege batterij...

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

301 is toch de keyboard error

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 10 januari 2003 @ 10:09:
301 is toch de keyboard error
Mja, dat zal er wel aan liggen dat ik m'n nieuw ps2 logitech keyboard erop heb aangesloten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:59:
Bedankt voor de replies, nu weet ik er al wat meer over :)

Maar zou iemand me kunnen vertellen hoe de batterij eruit ziet en waar deze ongeveer gelegen zou moeten zijn? De eerste error code heeft alvast maken met een lege batterij...
Ik denk niet dat het de batterij is, want dan zou er volgens de support website 161 moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas die reference disk uitgeprobeerd en daar kreeg ik toch enkele keren de melding dat er iets met de batterij scheelt.
Ook moest ik nog een andere disk hebben voor de card die in slot 1 zit???

Verwijderd

ey ik heb m ook gehad.....wat een bak.....is floppy error of zow...en hdd error (80 MB ESDI?)

Verwijderd

battery is dat ding rechts onderin de kast met die 4 draadjes eraan (2 cellen of zo)
2 draadjes voor de batt en 2 voor de speaker
daar zit ook de speaker :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 15:08 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Woei wat een gaaf ding :)

Ik heb hier nog een 386 IBM machine in desktopkast staan, met maar 2 MB geheugen en 20 of 30MB hd ofzo ;( :P

Die 301 heb ik volgens mij ook eens op m'n Thinkpad 750C gehad. Daarna werd ik het bios ingeknald en liep de tijd een paar jaar achter. CMOS batterij zal wel haast leeg zijn...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Lol, die batterij zit idd bij de speaker, ik was aan het zoeken naar zo'n knoopcel of een klein cilindertje, maar nee, zo'n vette 6v batterij :D

Morgen es kijken of die nog makkelijk te vinden zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Dus ff een regelbare voeding aangesloten op de pinnen van de batterij en geboot.
Ik krijg nu nog enkel error code 165, wat zou wijzen op een onjuiste configuratie van het systeem.

Ik heb die reference disk gerund en bij de automatische configuratie moet ik op een bepaald punt een disk insteken voor de card in slot 1 en erna ook voor in slot 2????

Waar zou ik die kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/ibm/6.jpg

Verwijderd

/me heeft bril nodig

lettertjes zijn W4z1g

maar is dit niet iets van een soort driver voor je HW?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:17:
/me heeft bril nodig

lettertjes zijn W4z1g

je heb idd een bril nodig :+

k denk dat t met die ram kaarten temaken heeft :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je een kaartendans gedaan :?

Deze zgn. Option Diskettes kun je gewoon van de IBM site afhalen.. Om precies te zijn via het linkje dat ik je eerder had gegeven B)

Daar vind je overigens ook handleidingen :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Luek ding, maareh, wat ben je er van plan mee te doen? router van maken ofzo? das namelijk afaik het enige wat ie nog een beetje kan... (ALS ie netwerk kan ondersteunen that is :P )

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Fludizz schreef op 10 januari 2003 @ 22:31:
Luek ding, maareh, wat ben je er van plan mee te doen? router van maken ofzo? das namelijk afaik het enige wat ie nog een beetje kan... (ALS ie netwerk kan ondersteunen that is :P )
Die vage sloten in die machine zijn dezelfde als die ik in mijn IBM 386 terugvond.

Als er al netwerkkaarten inkunnen betwijfel ik of Freesco ermee overweg kan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zijn MCA (MicroChannel Architecture) sloten :)

[google=microchannel architecture] ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

BalusC schreef op 10 januari 2003 @ 09:38:
[nohtml]
[...]

Nope, da's een ESDI harddisk. Het was een door Maxtor ontwikkelde standaard en de hoogtijden waren rond 1980, maar moest uiteindelijk bezwijken aan de makkelijker configureerbare ATA en de snellere SCSI.
[...]
Geen idee :o
Maar ik ben er bijna zeker van dat de harddisk de PSU fan overstemt :P
[...]
Ik heb ook zo'n oude IBM 386 hier staan, maar dan in desktopmodel.

Opstartgeluid harde schijf (lompgroot, maar toch 60MB): *klunk* zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZOEMMMMMM

Moet je eens kijken hoe de powerswitch aangesloten is, bij mij zit die aan een metalen stangetje die de echte schakelaar op de PSU bedient.

Model 55sx heb ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 10-01-2003 22:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dat ding wel graag als router gebruiken ja :)

Maar zouden er nog nics te vinden zijn met zulk een MCA interface?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet nieuw, maar wel tweedehands ;)

www.marktplaats.nl
www.ebay.nl of www.ebay.com

Helaas zéér moeilijk te vinden..
Ik heb thuis in ieder geval twee van IBM Dual Etherstreamer MCA netwerkkaarten :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/DualEtherstreamer.jpg

en nee, ze zijn allebei al in gebruik in mijn Server

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 10-01-2003 23:00 ]

Verwijderd

In het museum voor veteranen mss :d

• talin

talin

ES-MA

BalusC schreef op 10 januari 2003 @ 22:59:
Niet nieuw, maar wel tweedehands ;)

www.marktplaats.nl
www.ebay.nl of www.ebay.com

Helaas zéér moeilijk te vinden..
Ik heb thuis in ieder geval twee van IBM Dual Etherstreamer MCA netwerkkaarten :P

[afbeelding]
niet nodig , ik heb er nog wel wat liggen , zal zo ff een foto maken .

mijn kaarten :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ibmkaarten.gif
1 van de 2 kasten die ik nog heb :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ibmkast.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door talin op 10-01-2003 23:09 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Denk dat een h/w router goedkoper is dan een NIC met MCA interface, als je ze al kunt vinden :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

tweakerbee schreef op 10 January 2003 @ 23:08:
Denk dat een h/w router goedkoper is dan een NIC met MCA interface, als je ze al kunt vinden :)
Ik heb ervaring met een hardware router, maar als je de tijd dat je je aan het irriteren bent aan de brakheid ervan (bij de goedkope iig, had een Sitecom :() en de tijd dat je probeert dat ding goed aan de gang te krijgen omrekent in manuren is het goedkoper om een Pentium 4 met R9700 en 3Com gigabit server nics gebruiken :+

En zeg nou zelf... Zo'n ouwe IBM oplappen en er autenthieke nics voor op de kop tikken om er zo een router van te bouwen is toch gewoon gaaf? :)

Ik vraag me alleen af of Freesco wel met die nics gaat werken... (sja, Win2K draai je niet meer op zo'n machine >:))

Oh ja, m'n eigen router is een P100 met een 3Com en Digital nic... Werkt toch wat beter :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2003 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is idd gaaf om zo'n machine als router te gebruiken ja :D

Stroomverbruik, 2.7A @ 230v, is minder :/

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 23:59:
Is idd gaaf om zo'n machine als router te gebruiken ja :D

Stroomverbruik, 2.7A @ 230v, is minder :/
PSU fan @ 5V/7V...

PSU fan van mijn router loopt op 7V (stil genoeg, op 5V wil de fan niet starten). De cpu fan heb ik op 5V (zonder cpu fan werd ondanks het grote koelblok nét iets te heet naar m'n zin). Een hd zit er niet meer in, en ik zou de HD in die IBM ook afkoppelen als ik jou was. Scheelt herrie en power.

Mocht er een casefan inzitten : 5V of uit (mijn router heeft geen casefan dus..).

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:43

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Volgens vraagt hij om een EISA configuratie diskette. Bij iedere EISA kaart werd een diskette geleverd met een config bestandje die je in het EISA-utility moest laden. Zodat de hardware herkend en geconfigureerd werd. T'is allemaal wel lang geleden...

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 11 januari 2003 @ 00:04:
[...]

PSU fan @ 5V/7V...

PSU fan van mijn router loopt op 7V (stil genoeg, op 5V wil de fan niet starten). De cpu fan heb ik op 5V (zonder cpu fan werd ondanks het grote koelblok nét iets te heet naar m'n zin). Een hd zit er niet meer in, en ik zou de HD in die IBM ook afkoppelen als ik jou was. Scheelt herrie en power.

Mocht er een casefan inzitten : 5V of uit (mijn router heeft geen casefan dus..).
Geen casefan en 5V/7V lijkt me ook niet alles, de PSU fan (12mm Pabst) is geen outtake maar een intake (dwz intake van de voeding). De PSU zelf is erg groot en loopt langs de gehele bovenkant van de kast (zie pics eerste post). De warme lucht mag na het rooster in de PSU vooral via roosters in de zijkant van de kast ontsnappen.
Nadat de PSU in rook opging heb ik de onderdelen een tijdje bewaard maar een half jaar geleden zijn ze naar de vuilnisbak gegaan. Ik heb nog wel de batterij en alle chips die op het moederbord in een socket zaten (er zijn al twee bioschips die erg gelukkig waren met de transplantatie van een pootje). Toch wel zonde van een HDD van wel 70MB...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wauw~!! das een IBM Personal System 2 /Model 80!
daar heb ik nog op gewerkt man! vet!
ook met zo'n HD en eentje met 2x SCSI erin. (2x scsi was stiller :P)

voor de config van de extra kaarten heb je de ADF files nodig.
ik heb nog wel een hele klap van die files.
moet je dan gewoon ff op flop zetten en alsie erom vraagt erin stoppen.
als je dat moet hebben mail je me maar op het adres in mijn sig.

edit: kijk uit met de kaarten, ze zijn extreem gevoelig voor statische elektriciteit.
mijne is daar ook aan ten onder gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 11-01-2003 10:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
U got meel FireWurX ;)
Maar zoals andere mensen ook zeggen zal ik ook wel nog files nodig hebben om die kaart in positie 8, waaraan de hdd hangt, in gang te krijgen.

Verwijderd

Lang leve IBM, der rare technologieen...Ik kreeg die oude bak ook niet aan de gang...zelfde codes............

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

KawaFD, j00 g0t mail!

Mistermaniac, aan die technologie lag het systeem van compaq ook ten grondslag.
alleen staat bij compaq de configuratietool op de eerste paar MB van de harddisk en niet meer op floppy's.

Verwijderd

Maar nu is het nog zien dat je de andere codes ook weg krijgt, en dattie gewoon doorstart

Verwijderd

Welkom in de wondere wereld van Micro Channel Architecture (MCA). Je hebt de drivers nodig voor de MCA kaarten in slot 1 en 2.
Overigens heeft Dunnet jaren geleden die machines opgeruimd voor NLG 999,= en ik heb er toen gelijk drie gekocht. Hebben nog heel lang als servers gewerkt....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Offtopic

Waarom staat er een Apple logo/sticker op de kast :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Morgen eens verder kijken om die in gang te krijgen.

Weet niet hoe die sticker erop is gekomen, maar is er ondertss al terug af :)

• talin

talin

ES-MA

die van mij ( zie post boven) vandaag nog ff aangehad alles werkte .

Verwijderd

heel cool dat ik zon ding nog voorbij zie komen hier, ik heb vroeger hier nog een aantal van gehad :)
Je hebt voor elk stukje harware in een PS/2 systeem een *.ADF file nodig die je als het ware in het bios laat.
daarna kan je onder je OS de hardware verder instaleren.
Na het runnen van de refrencie diskette en het laden van alle *.ADF moet het zakje goed werken, verder zal ik als ik jouw was niet druk maken over verdere bios fout meldingen want het is een IBM PS/2 en die staan bekent om foutmeldingen die nergens op slaan.

mocht je nog hardware nodig hebben ik heb hiet nog wel wat liggen voor MCA of PS/2 systemen. :9
Ik heb hier bijna de hele reeks gehad van IBM PS/2 en heb er best goede ervaring mee gehad het oogt michien erg irre allemaal maar als je er vaak mee werkt je merken dat het wel goed werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 10 January 2003 @ 23:50:
[...]
Ik vraag me alleen af of Freesco wel met die nics gaat werken... (sja, Win2K draai je niet meer op zo'n machine >:))
Freesco gaat er niet mee werken omdat het geen MCA support heeft. Als je een Linux distro wilt gebruiken, zou Debian goed kunnen (mits je genoeg RAM hebt en het op die ESDI schijf past). Maar waarom niet met OS/2 proberen :? :+

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb een keer Win95 op zo'n bak gezet.
ok, tis niet vooruit te branden maar het werkt!
de MCA kaarten die er bij mij inzaten werden netjes herkend

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

nostalgie,
kvraag me soms nog af hoe ik daar al die tijd os/2 op heb kunnen installeren :P
maar wel met een snele 8514 video kaart uiteraard.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

BalusC schreef op 10 januari 2003 @ 09:38:
Het zat 'em vooral in het toentertijd peperdure EDO geheugen (1985: rond $200 per MB) en de zware ESDI harddisk.
Even wat historisch besef:
-EDO geheugen kwam pas circa 10 jaar later , bij de pentium1
-Rond 1985 werd geheugen per kB aangeschaft , en was 640kB wat er maximaal standaard op mobo kon. In 1990 betaalde ik fl 1000,- voor 1 MB. Volgens mij was model80 overigens ook van na 1985

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 22:17:
/me heeft bril nodig

lettertjes zijn W4z1g

Het is redelijk te lezen voor de mensen die het niet kunnen lezen dit is wat er staat:

Warning

The description file for the adapter in slot1 was not found.
Insert the diskette with the correct file and press Enter.
When you are through configuring the system go to the Main Menu and choose 'Copy an option diskette' to install the files for the adapter

Persoonlijk ken ik dit systeem niet maar ik kon het lezen.
Misschien dat jullie hem nu verder kunnen helpen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FPS: die bak is van '85, en er zit idd geen EDO in maar FPM (Fast Page Mode) van 80 nanoseconde(heb hier nog wel wat reepjes liggen, incl expansionboard)

Brombeer: daar heb je de ADF files nodig, zoals eerder gezegd.
die zijn ondertussen al gemaild naar KawaFD.

enuh by the way, KawaFD, weet je wel heel zeker dat et een Model80 is? aan de rode powerswitch is meestal te zien dat het een Model70 is (286 ipv 386)

Verwijderd

<alles wetende modus>
FireWurX: Ik denk dat je verkeerd zit, ik had ook zon bak, deze had ook een rode power-switch en was gewoon een 386....
</alles wetende modus>

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 januari 2003 @ 11:55:
FPS: die bak is van '85, en er zit idd geen EDO in maar FPM (Fast Page Mode) van 80 nanoseconde(heb hier nog wel wat reepjes liggen, incl expansionboard)

Brombeer: daar heb je de ADF files nodig, zoals eerder gezegd.
die zijn ondertussen al gemaild naar KawaFD.

enuh by the way, KawaFD, weet je wel heel zeker dat et een Model80 is? aan de rode powerswitch is meestal te zien dat het een Model70 is (286 ipv 386)
Ja hoor, heel zeker, er zit nu zelfs een 486 Cyrix cpu in(te zien aan de groene heatsink dier erop zit). Langsachter staat er op 'Model 8580'.

Vandaag er mij nog een mee bezig houden, maar heb niet zo veel tijd door die examens ;).

Bedankt trouwens voor de handige replies, doe zo voort! :)

Verwijderd

oh ja..als je nou een andere battery erin wil hangen, het kan elke vorm hebben, zolang het maar het zelfde voltage is.....gewoon draadjes solderen. plak je m toch onder in de kast....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik heb nog wel zo'n batterijtje geloof ik (staat een kapotte Model80 in de garage hier)

mistermaniac, ik zal et wel fout hebben van die knop dan.
maar ik heb nog nooit een 386 versie met een rode knop gezien (heb er 3 gehad), mar et zou natuurlijk zomaar kunnen.

ennuh KawaFD, is die Cyrix 486 nu echt sneller dan de originele 386SX 20Mhz die er in zat?
ik denk iig van niet.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 12 januari 2003 @ 18:07:
ik heb nog wel zo'n batterijtje geloof ik (staat een kapotte Model80 in de garage hier)

mistermaniac, ik zal et wel fout hebben van die knop dan.
maar ik heb nog nooit een 386 versie met een rode knop gezien (heb er 3 gehad), mar et zou natuurlijk zomaar kunnen.

ennuh KawaFD, is die Cyrix 486 nu echt sneller dan de originele 386SX 20Mhz die er in zat?
ik denk iig van niet.
Hangt van de 486 af... Ik weet wel dat in het 486 tijdperk iedereen gewoon de Intel 486 nabouwde, op "486" zat namelijk geen copyright (kan niet op een nummer). Cyrix had echter ook 486 cpu's voor 386 sockets en andere wazige shit, dus ik weet het niet...

Maar ik denk dat ie wel sneller is, dat gezemel over slome FPU etc. is uit het Pentium tijdperk.

Pagina: 1