Problemen met internet delen :S

Pagina: 1
Acties:

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok ik zit dus met het volgende probleem.

Mijn broertje internet via mijn computer. Dus ik heb internet delen gedaan en alles deed het ook. Maar plotseling na een tijdje viel de verbinding weg. dus ik had alles weer opnieuw geinstalleerd en na lang gekloot was het me weer gelukt. Maar niet snel daarna was de verbinding weer pleite..... En wat ik nu ook doe het lukt me niet om het weer goed te krijgen. Als ik verbinding herstellen doe op mijn computer dan doet ie dat wel,maar bij mn broertje niet.

Ik gebruik BlackICE op mn computer (firewall proggie) en daar moet ik dus wel mn broertje toegang geven zodat ie verbinding kan maken. Paar uur geleden had ik dat dus gedaan en hij kon weer internet op.
Na een tijdje moest ik even mn computer opnieuw opstarten en *BENG* verbinding is weer weg... Wordt hier echt GEK van.... weet iemand misschien waar dat aan ligt :(.

We hebben allebei windows xp erop staan.

Verwijderd

pleur dat blackice er eens af en kijk wat er dan gebeurd ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kunnen de pc's elkaar normaal zien?
Kunnen de pc's elkaar ook benaderen (dus een schijf delen en dan vanaf de andere pc benaderen)
Is de netwerkkabel in orde?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
wat voor Inet?
kabel/dsl, VPN of PPP
dailup ?

edit: meest logische oorzaak, broertje..... spreek uit ervaring :P

[ Voor 43% gewijzigd door RocketKoen op 09-01-2003 22:59 ]

TheS4ndm4n#1919

• BeLLiE
  • Niet online
Mijn computer ziet zijn computer wel,maar andersom niet. Want als de andere comp. uitgaat dan krijg ik hier een melding dat de verbinding is verbroken.

Beide computers staan op Automatisch een IP-adres toewijzen. Die bij mij staat goed iig. 192.168.0.1..... Bij de ander was dat ook zo een nr. Maar nu als ik op verbinding herstellen druk dan vind ie niks en dan krijgt ie gewoon een standaar ip adres toegewezen. Dus ik dacht slim te zijn en handmatig het ip adres te wijzigen. In 1ste instantie dacht ik dat het nog gelukt was ook. Want mijn computer zag hij ineens weer,maar als ik verbinding met internet wil maken dan krijg ik dns error ofzo....

ik zal blackice er is afkicken dan...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm... automatisch adres toewijzen.... Heb je wel een dhcp server in je netwerk?? Anders is dat namelijk een beetje onzin. In dat geval kun je de nr's beter vast opgeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BeLLiE
  • Niet online
krijg nou tieten..... blackice eraf en hij doet het ????!!! raar zeg..

effe kijken of de verbinding wel blijft als ik mn computer opnieuw opstart.

• BeLLiE
  • Niet online
yep heb wel dhcp server....

• BeLLiE
  • Niet online
Pfff hier snap ik dus geen k*t van.... Elke keer als ik mn computer uitdoe en dan weer aan is de verbinding weg. Dus wil mn broertje op internet moet ie steeds op verbinding herstellen drukken en dan ziet ie mijn computer weer. erg irritant dus...

[ Voor 3% gewijzigd door BeLLiE op 09-01-2003 23:15 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 11:55
BeLLiE schreef op 09 januari 2003 @ 23:15:
Pfff hier snap ik dus geen k*t van.... Elke keer als ik mn computer uitdoe en dan weer aan is de verbinding weg. Dus wil mn broertje op internet moet ie steeds op verbinding herstellen drukken en dan ziet ie mijn computer weer. erg irritant dus...
Als je een inbel-account hebt is dat natuurlijk niet zo gek :o

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• BeLLiE
  • Niet online
MoZe schreef op 09 January 2003 @ 23:20:
[...]

Als je een inbel-account hebt is dat natuurlijk niet zo gek :o
inbelaccount??

ik heb niks veranderd ofzo. alles heeft het ook probleemloos gedaan een keer. En volgens mij heeft BlackICE alles door de war gebracht ofzo.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso is het niet gek dat als je je computer uitdoet de verbinding verbreekt :p
Pagina: 1