Toon posts:

Ik kan ineens niet meer opnemen!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op onze oude pc, een pentium 1, lukt het me al geruime tijd niet de opname-functie aan te schakelen. Bij 'multimedia'/configuratiescherm, blijft het opnamesymbooltje grijs, en eveneens bij geluidsinstellingen valt behalve het dempen/niet dempen, er geen beweging in de volumeschuif te krijgen.

Wat ik met enige computerervaring reeds heb gedaan is de nieuwste drivers gedownload. Het betreft een oude creative awe32 geluidskaart met advanced wave shit. Eveneens computer automatisch hardware laten zoeken, waarna standaard creative soundblaster wordt geinstalleerd, zonder succes.

Los van het feit dat de kaart niet meer wil opnemen, wat volges mij echt een software iets is, geeft dit ook problemen bij spellen. Diablo 1 bijvoorbeeld wil niet starten en geeft een zeer vage foutmelding (eveneens met geluid te maken); dit deed ie niet toen ik de geluidskaart uitschakelde in systeembeheer. Heeft dus puur met geluidskaart te maken.

Heeft iemand enig idee hoe ik de opnamefunctie op 1 of andere manier aan kan krijgen?!??!?!? Ps. computer is pas geleden nog geformateerd en opnieuw geinstalleerd, dus daar ligt t niet aan.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

welk OS gebruik je?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie. Stom.

Ik gebruik Windows 98. Mn oude diskettes heb ik ooit es vergeefs geprobeerd te installeren, maar die werkten alleen nog onder 95. Er zit ook spraakherkenniing op , maar die deed het alleen als ik de diskettes net had geinstalleerd; zodra ik windows weer opnieuw opstartte, deed het 't niet meer. Maar goed, dat terzijde.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

t zal vast niet meer zijn als 95 of 98
edit:
opes net te laat

[ Voor 29% gewijzigd door Vdub op 09-01-2003 22:54 ]

Verwijderd

Heb je hardwareconflicten (configuratie->systeem) ?
Welke foutmeldingen krijg je precies ?
(welke?) DirectX is ook geinstalleerd ?
Doet hij (wel/niet) het onder Dos/Windows 95/98 ?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Weet nou werkelijk niemand hier...

Nou is het gedonder afgelopen :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.