Toon posts:

Speedtouch 510 + Linksys Wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de bomen door het bos niet echt meer en hoop met dit topic wat vooruit te kunnen.

Ik heb vandaag mijn DHZ pakket ontvangen, netjes alles geinstaleerd volgens de boekjes. Ik heb dus de volgende setup :

ISDN Home centrale
Analoog Kastje (Naast isdn ook nog analoog telefonie mogelijk)
STI (zoiets dergelijks) Kastje.
Speedtouch 510 Modem met ingebouwde router functie (Hier gaat het dus om)
Linksys BEFW11S4 V2 Wireless Access Point Router with 4-Port Switch

Als eerst heb ik dus de splitter en modem geinstaleerd. Pc bij de meterkast neer gezet en direct aan een 3com kaartje gehangen. En toen de Bijgeleverde ADSL setup cd uitgevoerd. En pass/gegevens ingevoerd.

Toen even KPN opgebeld, om te vragen hoe ik nou ik die router er bij instaleer. Vertellen ze me dat er in de nieuwe Speedtouches een router zit ingebouwd.

Heb ik dus weinig aan want ik moet mijn draadloze linksys gebruiken. Dus hij verteld me dat ik dan oude software op de modem moet instaleren? En daarmee de ingebouwde router functie uit kon schakelen (of gewoon niet werkte?) Het was een .ini file, en die was te vinden op de service/support gedeelte van de kpn site.

Ik dus gaan zoeken, niks te vinden.. nog een keer bellen. Andere medewerker aan de telefoon. Hij weet niks over oude software er op zetten om zo de router uit te zetten? Hij verteld me dat ik over een half uur terug moet bellen om zo de 2de lijn ( :? ) aan de lijn te krijgen?

Mhah beetje vaag alemaal, dus ik heb gewoon me pc weer op z'n plaats gezet. Kabeltje tussen de linksys router en de modem gelegd. En verek, het werkt.

Nu zul je, je afvragen waarom ik dan post. Nou simple waar is die linksys cd voor? Moet ik die router nog apart instaleren?

Ik heb nog niet echt veel kunnen "internetten" maar het versturen van bestanden, en het gebruik maken van netmeeting. En een aantal vage cs meldingen over de verbinding in console verwijzen er toch na dat die 2 routers niet helemaal lekker werken.

Na wat searchen blijkt het dat je dmv van internet explorer de routers kunt configuren. Nou heel mooi, maar ik zie geen optie om de router uit te schakelen bij de Speedtouche config pagina. Verder zie ik nog vele andere opties waar ik niks van snap :). (ik zie trouwens staan onder ip addres : not specified?)

Moet ik nog iets veranderen aan de advanced opties? Er zijn meerdere computers die gebruik maken van de internet verbinding, kan ik dmv van 1 van de routers de computers ook met elkaar koppelen? Dus een lan maken? DHCP, nat, static routing zegt me alemaal niet zo veel..

Linksys config pagina is nog uitgebreider..

Nogmaals ik heb helemaal niks ingesteld, dingen zijn volgens de pagina's niet defined en dergelijke. Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik nog iets in moet stellen om :

1. Beveliging voor de Wireless LAN te hebben (we wonen op het plattenland, dus verwacht geen busjes die wat proberen af te tappen ;))

2. Zo min mogelijk firewalls en dingen die problemen veroorzaken met online gamen, bestanden versturen en dergelijke. (Beveilging hoeft dus niet zo extreem hoog)

3. Een Local Area Network tussen de pc's hier.

Umm ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Even een kleine opsomming :) : (verkort)

Uitschakelen van router in de Speedtouch (veroorzaakt problemen?)
Instellingen bijwerken/toevoegen Beide Routers/modem nodig?

Welke opties zijn nodig om het Online gamen en het besturen van bestanden/webcammen en dergelijke mogelijk te maken?

Is het mogelijk om een verbinding te leggen met de andere computers die verbinding maken met de router dmv van draadloze netwerk kaartjes? Zo ja hoe?

Welke beveiliging opties heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
=> NT :)

Volgens mij is het makkelijkste om je modem in Bridge (direct connect mode) te zetten. Dan is de router functie dus 'uitgeschakeld", en kun je inbellen via de linksys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Op je kpn cd staat in de config map een pptp config.ini en die moet je hebben. kopieer je cd ff naar ke locale disk en kopieer die inhoud van die config map naar je root van je cd want anders zag mijn setup de ini`s niet ook niet als ik bladerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Je kunt wellicht ook de linksys gewoon als switch gebruiken door vanaf de 510 router de kabel in de Uplink poort van de Linksys te stoppen.

Voor bestanden sturen en webcam kun je het beste de UPnP optie gebruiken. Deze zit zover ik weet zowel in de 510 als in de LinkSys. Afhankelijk dus van welke van beide je als router gaat gebruiken, moet je deze optie aanzetten.

[ Voor 46% gewijzigd door dvdhoek op 10-01-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhhh, nix te vinden ???

ADSL ethernet ISDN modem
ADSL ethernet ISDN modem | Configuratie bestand

Middels het configuratie bestand PPTP.ini kunt u uw ADSL ethernet ISDN modem geschikt maken voor het gebruik van één PC waarbij er geen NAT/PAT conversie plaatsvindt. Hierbij dient u op uw PC wel een extra "externe toegang" icoontje aan te maken. Raadpleeg voor het instellen de gebruiksaanwijzing:
6.6 Windows95 en Windows98.
7.5 Windows ME.
8.2 Windows 2000.
10.3 Macintosh.

Start download (ADSL_pptp.ini versie: 06 okt 2002)
Gewoon de PPTP config gebruiken zoals al reeds hierboven genoemd is en zoals de helpdesk gewoon netjes gemeldt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 09 January 2003 @ 22:34:
=> NT :)

Volgens mij is het makkelijkste om je modem in Bridge (direct connect mode) te zetten. Dan is de router functie dus 'uitgeschakeld", en kun je inbellen via de linksys :)
Niks over deze functie kunnen vinden.
dvdhoek schreef op 10 januari 2003 @ 17:06:
Je kunt wellicht ook de linksys gewoon als switch gebruiken door vanaf de 510 router de kabel in de Uplink poort van de Linksys te stoppen.

Voor bestanden sturen en webcam kun je het beste de UPnP optie gebruiken. Deze zit zover ik weet zowel in de 510 als in de LinkSys. Afhankelijk dus van welke van beide je als router gaat gebruiken, moet je deze optie aanzetten.
Geprobeerd, geeft geen verbinding weer (geen groen ledje..)
Enforcer schreef op 10 January 2003 @ 17:14:
Uhhh, nix te vinden ???

ADSL ethernet ISDN modem

[...]

Gewoon de PPTP config gebruiken zoals al reeds hierboven genoemd is en zoals de helpdesk gewoon netjes gemeldt heeft.
Na velen malen proberen is het me nog steeds niet gelukt om een andere .ini file werkend te krijgen :

ADSL Wizard -> pakt standaard de NAT/PAT ini config. Daarna vraagt hij de provider gegevens en modem pass. Daarna krijg ik na de configuratie netjes een groen ledje op de modem en een werkende verbinding.

Alle overige .ini files (op de cd, van internet en zelfs het modificiren van de NAT/PAT config bied geen suc6)geven geen mogelijkheid om de provider gegevens in te vullen (dus hij skipt door naar de modem pass). Modem geeft dan zelf ook een oranje/rood ledje. Als ik handmatig mijn provider gegevens in de config file verwerk krijg ik weer geen mogelijkheid om het in te vullen tijdens de wizard, maar wel de gegevens zijn wel bij de router config IE page ingevuld, maar krijgt geen verbinding.

Ik heb even de NAT/PAT.ini file door gelopen en firewall=on naar firewall=off veranderd. En toen opgeslagen als NAT/PAT2.ini. Dit bleek echter wel te werken, en ik kreeg nu wel netjes de vraag voor mijn provider gegevens in de adsl wizard.

Beveiliging heb ik getest, alles is stealth (en dit zonder de nodige software firewalls op de pc's). Ik weet zelfs me eigen ip niet.. deze word niet weer gegeven in ipconfig.. of de modem config pagina zelf. Beetje vreemd.. Inet beveiliging is dus na mijn idee goed. Mac id's op me nics gezet, dus geen vreemde verbindingen op de lan mogelijk. Beveiliging is dus na mijn idee ok.

Maar ik kan nog steeds geen bestanden versturen via de nieuwste MSN messenger, of gebruik van Netmeeting maken. UPnP staat aan.. (standaard configuratie..) Voor de rest heb ik nog maar weinig kunnen werken met de verbinding. Voorlopig hoef ik dus alleen nog even te weten hoe ik msn/netmeeting aan de praat krijg. Het moet namelijk kunnen.

Als ik de linksys cd er in prop zegt ie dat ik DHCP moet aan zetten om verder te kunnen, terwijl die netjes aan staat. Weet niet wat die setup cd voor functies bied.. maar ik heb gewoon toegang tot de linksy setup pagina zonder de cd.. heb daar eigenlijk weinig belangrijks ingesteld. Heb daar PPTP proberen in te stellen (WAN ip.. subnet etc ingevuld) maar dat geeft geen verbinding in winxp. Dus maar weer op auto gezet.

Welk voordeel bied PPTP nou tegen over NAT/PAT?
Iemand enig idee hoe ik msn bestanden verzenden/netmeeting en dergelijke aan de praat krijg?

Net geprobeerd om toegang tot ftp te krijgen. Dit lukt echter ook niet :(.

Hij blijft al hier steken :

Login completed.
> PORT 192,168,1,100,11,239

Zie dus nog niet eens de homedir..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Instellingen nagelopen, statisch ip geprobeerd via de Linksys instellingen. Krijg het maar niet aan de praat. Alles moet op auto, anders is het no go. Firewall checks alle poorten zijn stealth.

MSN/Netmeeting/Uploaden dmv van FTP werkt allemaal niet. Daarnaast heb ik met een pc van een vriend getest of ik op het netwerk kon komen, en zijn netwerk kaart kreeg gewoon een ip toegewezen en hij zat op het internet..

Kazaalite geeft slechte prestaties, verschilende versies geprobeerd 20kb/sec is max wat ik krijg. Normaal downloaden vanaf de provider zelf haal ik wel is 200kb/sec.

Heb een 3de client aangesloten vandaag dmv van een extra 3com kaartje in deze pc en dan via cross naar client 3. Werkt goed allemaal. Ik wil alleen brandbreedte beperken naar deze client aangezien deze door public users word gebruikt. Ik heb gesearched en gelezen. En ik heb nog geen topic kunnen vinden waar je precies het aantal kb/sec kunt instellen via een Winxp ondersteunend programma. Een linux server zit er helaas niet in wegens geld en kennis gebrek.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Vergeet niet UPnP ook aan te zetten (op Automatic) in je Windows services of als het gaat om windows ME om het te installeren via Setup.
Ik snap niet waarom het niet werkt via de uplink. Werkt de netwerkkabel wel als je hem direct aan je PC aansluit (dus zonder de router/switch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu via de uplink de modem aan de linksys gehangen. Verbinding werkt. Aleen ik krijg nog een inet icoontje in me startbalk (2 computers) snelheid 1,5mbs naam internet verbinding.

Toen ik de modem aan de wan port had hangen op me linksys had ik ook een extra icoontje. Alleen deze viel als het ware af en toe weg, en had een snelheid van 5.5mbs?

Beetje vaag alemaal.

upnp blijkt nu te werken want ik kan bestanden versturen en dergelijke. Alleen ik heb nu erg last van time outs.. ping 10.0.0.138 -t geeft vele time-out bij opdracht errors.

Onstabiele verbinding dus. Ik baal hier van, modem staat als NAT/PAT ingesteld (standaard wizard waardes). Als ik de ptpt config file pak, krijg ik geen mogelijkheid om me provider gegevens in te vullen, dus geen werkende verbinding.

Valt me alemaal erg tegen dit, 2de internet/netwerk icoontje geeft aan dat de draadloze verbinding 11.0mbps is en de kwaliteit van de verbinding zeer goed is. Dus het lijkt me niet dat het hier aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Man.. je zult het bijna niet geloven maar iemand vertelde me dat bepaalde apparaten storing kunnen bieden aan de linksys router. En dit bleek te kloppen. We hebben namelijk een grote Ijskast/vriezer pal naast de modem(telefoon kast) staan. Ik heb de modem een meter van de ijskast gezet en gelijk was de verbinding perfect.

Alles werkt perfect. Het is wel een beetje jammer want de router functies van mijn linksys gebruik ik niet. En die ijskast voor alle problemen zorgde kan ik achteraf wel om lachen :).

Dus de linksys word dus alleen gebruikt om het signaal te sturen, de wan port word niet gebruikt. Ik vraag me af welke functies nou nog te gebruiken zijn van de linksys router als de wan port niet word gebruikt? De adsl modem bied niet veel functies, vandaar dat ik liever de "onboard" router in de adsl modem in de toekomst uit wil schakelen (dit is zover ik weet nog niet mogelijk).

Bedankt voor de hulp, loopt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 23:22:
[...]

Niks over deze functie kunnen vinden.

[...]

Geprobeerd, geeft geen verbinding weer (geen groen ledje..)

[...]

Na velen malen proberen is het me nog steeds niet gelukt om een andere .ini file werkend te krijgen :

ADSL Wizard -> pakt standaard de NAT/PAT ini config. Daarna vraagt hij de provider gegevens en modem pass. Daarna krijg ik na de configuratie netjes een groen ledje op de modem en een werkende verbinding.

Alle overige .ini files (op de cd, van internet en zelfs het modificiren van de NAT/PAT config bied geen suc6)geven geen mogelijkheid om de provider gegevens in te vullen (dus hij skipt door naar de modem pass). Modem geeft dan zelf ook een oranje/rood ledje. Als ik handmatig mijn provider gegevens in de config file verwerk krijg ik weer geen mogelijkheid om het in te vullen tijdens de wizard, maar wel de gegevens zijn wel bij de router config IE page ingevuld, maar krijgt geen verbinding.

Ik heb even de NAT/PAT.ini file door gelopen en firewall=on naar firewall=off veranderd. En toen opgeslagen als NAT/PAT2.ini. Dit bleek echter wel te werken, en ik kreeg nu wel netjes de vraag voor mijn provider gegevens in de adsl wizard.

Beveiliging heb ik getest, alles is stealth (en dit zonder de nodige software firewalls op de pc's). Ik weet zelfs me eigen ip niet.. deze word niet weer gegeven in ipconfig.. of de modem config pagina zelf. Beetje vreemd.. Inet beveiliging is dus na mijn idee goed. Mac id's op me nics gezet, dus geen vreemde verbindingen op de lan mogelijk. Beveiliging is dus na mijn idee ok.

Maar ik kan nog steeds geen bestanden versturen via de nieuwste MSN messenger, of gebruik van Netmeeting maken. UPnP staat aan.. (standaard configuratie..) Voor de rest heb ik nog maar weinig kunnen werken met de verbinding. Voorlopig hoef ik dus alleen nog even te weten hoe ik msn/netmeeting aan de praat krijg. Het moet namelijk kunnen.

Als ik de linksys cd er in prop zegt ie dat ik DHCP moet aan zetten om verder te kunnen, terwijl die netjes aan staat. Weet niet wat die setup cd voor functies bied.. maar ik heb gewoon toegang tot de linksy setup pagina zonder de cd.. heb daar eigenlijk weinig belangrijks ingesteld. Heb daar PPTP proberen in te stellen (WAN ip.. subnet etc ingevuld) maar dat geeft geen verbinding in winxp. Dus maar weer op auto gezet.

Welk voordeel bied PPTP nou tegen over NAT/PAT?
Iemand enig idee hoe ik msn bestanden verzenden/netmeeting en dergelijke aan de praat krijg?

Net geprobeerd om toegang tot ftp te krijgen. Dit lukt echter ook niet :(.

Hij blijft al hier steken :

Login completed.
> PORT 192,168,1,100,11,239

Zie dus nog niet eens de homedir..
In pptp modus kan je geen pass invullen omdat dit geregeld word op het apparaat wat de vpn verbinding opbouwt. In een Speedtouch home kan je in pptp modus namelijk ook geen username en pass invullen omdat je pc inbelt en niet je modem.

Wanneer je dus pptp gebruikt dan moet je je linksys ook op pptp zetten bij inbel gegevens.

http://www.linksys.nl/linksys/Manuals/MX-Stream/index.htm zo stel je je linksys in en dan je 510i gewoon in pptp modus en blazen maar !

Dat er geen pass gevraagt wordt in dhcp spoof modus vind ik een beetje vaag maar je zet wel eerst je modem terug naar factory en dan draai je dat programma?

Je kan hem ook in default zetten en dan via het advanced menu je ini filtje uploaden en dan gewoon zelf de dingen invullen zoals account naam onder connect en je password onder system password

Voor bestanden sturen via msn:

Zet je gewoon UPNP aan op je linksys

OF

Moet je gewoon je Modem in NAT modus zetten en windows XP gebruiken want dan moet msn gewoon werken dit komt door UPNP en dat wordt aangezet via de nat.ini van KPN je zou eventueel je linksys kunnen ruilen voor een WAP11 als je leverancier niet te moeilijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 11-01-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist waneer je denkt dat alles goed is beginnen de problemen weer.

Met downloaden, internetten, chatten en dergelijke heb ik geen problemen. Of geen merkbare problemen. Bestanden uploaden, versturen is nu alemaal mogelijk met de linksys als switch en draadloos verzender.

Als ik online ga gamen (Half-life Counterstrike) krijg ik loss (packetloss?) en chokes. Dit had ik voorheen ook maar veel hoger, opgelost door het verplaatsen van mijn linksys.

Om er zeker van te zijn dat het niet bij het spel zelf ligt heb ik even ping 10.0.0.138 -t gedaan

en dan krijg ik netjes 2, 3ms pings en dan af en toe een 20ms, 5 ms pings (heel soms een time-out error. Dus om de zoveel tijd valt de verbinding weg? Het duurt iig langer voordat de ping bij de modem is. In de praktijk bij het internetten merk je het niet, maar bij Online gamen is dit niet te doen

Mijn linksys draadloze connectie heeft als status zeer goed, en heeft dus bijna volledig bereik. Hier kan het toch niet aan liggen aangezien hij nu op 11mbs loopt en zelfs met 50 % bereik (5.5mbs) ook niet merkbaar is voor internet. Aangezien 2mbs al voldoende is voor mijn adsl snelheid (256/1536). Ik weet dus niet wat de oorzaak van die vage "losses zijn", ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft.

Raymon, heb je eventueel msn of dergelijke? Zou je, je email gegevens even naar jasperbosch@hotmail.com willen mailen? Anders word dit topic meer een chat topic, terwijl ik maar korte en specifieke vragen heb.

Omwisselen zal hoogst waarschijnlijk niet gaan omdat het een pakket was samen met een pci en pcmia kaartje. Desnoods schaf ik nog een WAP11 aan en verkoop ik de BEFW(nogwat ;)). Maar dan moet ik wel even weten wat de wap voor voordelen heeft boven op de BEFW11. Ik dacht namelijk dat het bijna identieke aparaten waren.

Hier mijn ping resultaten :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/adslproblems.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de modem direct aan een nic gehangen, modem defaults (NAT).

Alles werkt na behoren, geen ping loss. Blijkt toch aan de linksys te liggen. Draadloze verbindings kwaliteit is goed, dus ik snap niet waarom ik loss heb? Ik ga er nog even mee experimenteren. Ik zit nu pal naast de modem en de linksys router.

Hier zie je dat ik geen loss meer heb met een directe verbinding via cross naar een nic :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/adslproblems2.jpg

edit 1 :

Modem dmv van cross kabel aan de uplink port van de linksys gehangen -> timeouts.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:23:

Modem dmv van cross kabel aan de uplink port van de linksys gehangen -> timeouts.
Het zal niet de oorzaak zijn, maar ik dacht dat er straight kabel naar de uplink moest. Waarschijnlijk detecteert de switch het type kabel dat aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beetje vaag, ik heb de bijgeleverde kabel tussen de modem en de linksys gehad -> verbinding+leds. En een straight kabel er tussen gehad? En volgens mij is de meegeleverde kabel een cross kabel... Beide in de uplink port gehad. Ik krijg nu met beide kabels 2ms uitlezingen met pingen.

Heel vreemd dit. Ik laat hem nog even een tijdje pingen zo, daarna ga ik me pc verhuizen naar de 2de verdieping om te kijken of de afstand de timeouts verzorgt (wat toch niet zo moet zijn als de verbinding bovvenn op 90 % draait en hier beneden op 100?

Het is iig duidelijk dat de linksys voor de packetloss/timeouts zorgt. Directe kabel verbinding met de modem = geen problemen.

Is er hier iemand die een draadloze lan heeft en daar ook mee online gamed? Ik heb namelijk last van die chokes en packetloss, voor de rest doet alles het wel goed. Ik begrijp niet waarom ik er last van aangezien de kwaliteit van de verbinding volgens het pci kaartje Zeer goed tot uitstekend is?

edit :

Situatie 1 :

Modem -> Uplink port Linksys. PCI Linksys Kaartje (WMP11) direct naast linksys router/accespoint

Resultaten : 2ms pings, 0 loss en 0 choke (@ Counter-strike) of timeouts. Perfect werkende verbinding.

Wireless verbindings kwali : Uitstekend , 100 %

Screenshots :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ping1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ping3.jpg

Situatie 2 :

Modem -> Uplink port Linksys. Linksys Router/Accespoint 2 meter (om de hoek) van de PCI Linksys kaartje (PC dus).

Resultaten : ping redelijk onstabiel wisselt tussen de 2/3/4/5/ ms. 0 loss 1-3 choke geen timeouts. Internetten.. ok.. online gamen niet goed wegens choke

Wireless verbings kwali : Uitstekend, 100 %

Screenshots :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ping2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ping3.jpg

Teleurstellend dus, en de 2 verdieping geeft zelfs timeouts met een 90 % verbinding. Kabels leggen in dit huis is bijna niet mogelijk vanwege de 3 verdiepingen en het grote van dit Monument.. Hoop dat 1 van jullie hier een oplossing voor heeft. Online gamen is gewoon een MUST.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
ik mijn wap11 zit een weca.htm menu daarmee kun je testen ik weet niet of jij hem ook heb.

Als je hem heb probeer dan eens je snelheid op 5 mbit te zetten of lager.

Ook als het mogelijk is niet op je kaartjes snelheid op auto zetten. Maar bijvoorbeeld op 1mbit en dan steeds hoger kijken tot wanneer het mis gaat en dan een stapje terug.

Ook je powersave UIT zetten op zowel kaartjes als BEF.

eventueel zou je nog wat aan je packet grootte kunnen doen. Hier zijn meerder topics over. Iets met MTU

De WAP11 v2.2 heeft een output van 100mW ik weet niet wat jouw bef heeft.

Afbeeldingslocatie: http://80.60.244.172/pics/weca.jpg

p.s je bent toegevoegd aan m`n msn.

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 12-01-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 12 januari 2003 @ 16:37:
ik mijn wap11 zit een weca.htm menu daarmee kun je testen ik weet niet of jij hem ook heb.

Als je hem heb probeer dan eens je snelheid op 5 mbit te zetten of lager.

Ook als het mogelijk is niet op je kaartjes snelheid op auto zetten. Maar bijvoorbeeld op 1mbit en dan steeds hoger kijken tot wanneer het mis gaat en dan een stapje terug.

Ook je powersave UIT zetten op zowel kaartjes als BEF.

eventueel zou je nog wat aan je packet grootte kunnen doen. Hier zijn meerder topics over. Iets met MTU

De WAP11 v2.2 heeft een output van 100mW ik weet niet wat jouw bef heeft.

[afbeelding]

p.s je bent toegevoegd aan m`n msn.
Ik heb toch besloten om over te gaan naar bedrading. 3de verdieping haalde hij niet of amper en in de toekomst willen we daar ook internet, daarnaast moest de router in het gangpad worden geplaatst beneden om een goede connectie te krijgen bij mijn computer. Mijn moeder was hier niet zo blij mee :).

Ben er een heel weekend mee bezig geweest, en ik moet zeggen dat het bereik aardig tegen viel. Maar ja.. wij hebben hier muren van 87CM dik. Blijkbaar was dat gewoon het grootste probleem.

Toch allemaal bedankt voor de hulp, slotje mag er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Slotje is alleen voor topics die niet door de beugel kunnen.
Pagina: 1