Hallo mede tweakers,
Ik heb een printfunctie geschreven voor mijn programma.
Ik spreek daarin het object "Printer" aan, waar ik alle tekst naartoe stuur.
De printfunctie werkt bij mij thuis gewoon goed (hier heb ik ook getest).
Maar op andere printers past het vaak niet op het papier, of vallen er stukken over elkaar heen.
Nu wilde ik de uitvoer op papier gaan in via een QuickReport.
Maar dan kwam ik niet helemaal uit. De help files van mijn QuickReport werken niet goed en wat het doet is niet duidelijk.
Ik maak geen gebruik van een database. Ik weet niet of er gevolgen zijn als ik de DataSource niet invul (volgens mij niet).
Maar ik krijg bij de previes van mijn QuickReport niks te zien, totdat ik een of andere Band heb aangemaakt (waarin ik verder niets zet).
Het object is ook nog een ontiegelijk groot en ik hoef het niet op mijn forumulier te zien.
En ik wil alleen printen. Dus wel zelf een paar labels invullen en dan dat ik meteen de previeuw zie.
Maar ik kom er niet echt uit.
Kan iemand mij hiermee helpen, met wat uitleg. Of misschien een andere manier.
Alvast bedankt.
Ik heb een printfunctie geschreven voor mijn programma.
Ik spreek daarin het object "Printer" aan, waar ik alle tekst naartoe stuur.
De printfunctie werkt bij mij thuis gewoon goed (hier heb ik ook getest).
Maar op andere printers past het vaak niet op het papier, of vallen er stukken over elkaar heen.
Nu wilde ik de uitvoer op papier gaan in via een QuickReport.
Maar dan kwam ik niet helemaal uit. De help files van mijn QuickReport werken niet goed en wat het doet is niet duidelijk.
Ik maak geen gebruik van een database. Ik weet niet of er gevolgen zijn als ik de DataSource niet invul (volgens mij niet).
Maar ik krijg bij de previes van mijn QuickReport niks te zien, totdat ik een of andere Band heb aangemaakt (waarin ik verder niets zet).
Het object is ook nog een ontiegelijk groot en ik hoef het niet op mijn forumulier te zien.
En ik wil alleen printen. Dus wel zelf een paar labels invullen en dan dat ik meteen de previeuw zie.
Maar ik kom er niet echt uit.
Kan iemand mij hiermee helpen, met wat uitleg. Of misschien een andere manier.
Alvast bedankt.