Toon posts:

novell netware zomaar afgemeld!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Het volgende is het probleem, ik heb in een netwerkje van 4 computers en een server, die win98 of win95 draaien (server draait win98) een computer vervangen.

op deze computer draait winMe, na het aansluiten op het netwerk herkende hij deze fijnloos, maar na een poosje bleek dat hij zich zelf zomaar afmeld, of als hij opstart zich zelf niet goed aanmeld en het netwerk niet ziet.

nu is mijn vraag hoe kan dit, maar nog belangrijker hoe kan ik het verhelpen.

b.v.d.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom heb je novell netware als je geen netware server hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
eh, tja ik heb er ook niet zoveel verstand van,
maar het is toch novell dat in win98 zit naast de standaard van
windows?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:23 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:22:
eh, tja ik heb er ook niet zoveel verstand van,
maar het is toch novell dat in win98 zit naast de standaard van
windows?
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Verwijderd

Topicstarter
wel leuk die link maar heb ik niets aan.
in win98 bij netwerk instellingen staat ook een novell protocol of ben ik nu gek?

of is het nu alleen netware?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:49 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:47:
wel leuk die link maar heb ik niets aan.
in win98 bij netwerk instellingen staat ook een novell protocol of ben ik nu gek?
heb je een novell netwerk? nee, waarom heb je die CLIENT dan wel geinstalleerd?
weghalen, je hebt de Microsoft Client nodig ;)

edit:
niets aan die link :?
volgens mij heb je het niet gelezen:

Indien de cliënt voor Microsoft-netwerken nog niet in het rijtje staat, voeg deze dan toe via Toevoegen -> Cliënt -> Microsoft -> Cliënt voor Microsoft-netwerken.

[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 09-01-2003 22:50 ]

Verwijderd

netware meld zich idd af als op de server de verbinding word verbroken

ennnuh wrm novell client in ME??? log dan in op ene NT Domein ;) *geen NT in huis aanwezig LOL

*edit:
client for n00bnetwerken:9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het morgen nog eens na kijken allemaal, maar ik kom er op terug :)

maaruh, waarom verbreekt de server de verbinding?

Verwijderd

World of Windows Networking

zoek niet op NT of netwware, maar P2p (peer to peer)

Verwijderd

Topicstarter
mischien ook wel handig om te weten het gaat om een coax netwerk.

heb net ff gebeld en ik geloof dat ik een fout gemaakt heb om te zeggen dat de server win98 draait maar kan incorrect zijn, wel weet ik zeker dat er een client voor netware is geinstaleerd.

sorry |:(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 23:10 ]

Verwijderd

en dan nog?!

Verwijderd

*novell is een netwerkbesturingssyteem, op elke client dient de software geinstalleerd te worden, oftwel de NN client van MS lijkt mij niet errug betrouwbaar :9

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Je hebt er idd niets aan dat je de client voor novell installeerd. Het protocol van Novel is anders opgebouwd dan dat van windows. Men heeft er dat ooit alleen ingebouwd om enigzins compatible te blijven met Novell. Mocht je toch nog ooit een netware server gaan opzetten dan kun je zelfs het beste de client van novell downloaden en niet die van MS. gebruiken, men heeft daar nl. nooit meer iets aan gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
het staat er een beetje krom, maar ik bedoel ook niet dat client voor netware is geinstaleerd op de server, maar op de andere 4 computers.

weet dus niet wat er op de server draait.
maar daar gan we achter komen :) .

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
tips:

- de-installeer op alle computer alles wat met novell te maken heeft, er is ook geen novell server aanwezig
- installeer op alle computers microsoft netwerk client een tcp/ip protocol en bestanden en printers delen aan. let goed op hoe je dit bij de server instelt i.v.m. internet en het open staan van shares.
- maak op de computers waar je dat wilt shares aan dmv deze computer->rechtermuisknop op c:->delen (share) en kies de share
- geef ook elke computer een naampje, je kunt nu naar \\computernaam\sharenaam om de bestanden te bekijken

Verwijderd

Topicstarter
sjoerdb schreef op 09 January 2003 @ 23:27:
tips:

- de-installeer op alle computer alles wat met novell te maken heeft, er is ook geen novell server aanwezig
- installeer op alle computers microsoft netwerk client een tcp/ip protocol en bestanden en printers delen aan. let goed op hoe je dit bij de server instelt i.v.m. internet en het open staan van shares.
- maak op de computers waar je dat wilt shares aan dmv deze computer->rechtermuisknop op c:->delen (share) en kies de share
- geef ook elke computer een naampje, je kunt nu naar \\computernaam\sharenaam om de bestanden te bekijken
dat is een beetje het probleem ik kan/wil/ga niet aan de andere computers liggen to kl**ien wat voor je het weet ligt de hele zaak plat en daar heb ik
nie zoveel zin in.
maar het vreemde is ik heb alle instelling van de computer die ik vervangen heb over genomen op de nieuwe, en nu opeens meld deze zich zelf soms zomaar af, de anderen hebben hier geen last van.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:36:
[...]

dat is een beetje het probleem ik kan/wil/ga niet aan de andere computers liggen to kl**ien wat voor je het weet ligt de hele zaak plat en daar heb ik
nie zoveel zin in.
je wilt niets veranderen maar toch het probleem oplossen :?
Koop novell netware :/
maar het vreemde is ik heb alle instelling van de computer die ik vervangen heb over genomen op de nieuwe, en nu opeens meld deze zich zelf soms zomaar af, de anderen hebben hier geen last van.
meld zich af? hoe bedoel jij eik? win98 is geen serverOS, dus hoe log jij in :?

Verwijderd

hij logt in via de "netware server" die is virtueel in fantsie mode aanwezig :9

ennuh niet op die andere systemen kutten? :S hoe wil je dat niet doen dan?! je hebt er toch ook novell client op gebachgerD? das met ms client exact hetzelfden, en die heb je ooknodig....

Client voor n00bnetwerken, where to download?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Kun je op die server komen? Wat zie je dan?
Zie je bijvoorbeeld een zwart scherm met witte lettertjes? Probeer dan eens het commando "version" in te tikken. Wat komt er nu te staan?
Of zie je op de server een grafisch scherm, dat lijkt op Windows, maar in plaats van een "Start" knop juist een "Novell" knop? Druk dan op CTRL+ALT+Backspace en typ vervolgens het commando "version" in.

Make music, not war

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou je toch nadrukkelijk willen vragen dit verhaal eens tot je te nemen.
Dat je er weinig tot gbeen verstand van hebt is niet erg, maar ga dan geen rare dingen door elkaar halen en zeggen, om vervolgens er nix mee te doen omdat je er te weinig van weet.

- Is het thuis of op werk ?
- If op werk 0> laat de Sysop het lekker fixxen
- Draai je uberhaupt een server (Win9x is dus GEEN server !!!)
- Draai je nu wel of geen Novell NetWare server ??
- Heb je De Netware Client van MS of van Novell draaien ?
- WEES DUIDELIJK , en neem de adviesen van de Pro's ter harte ...

[quote]
Druk dan op CTRL+ALT+Backspace
[/quote]
Die is nieuw voor mij :? Ik laat dan altijd CTRL-ESC + ESC doen ...

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie op 10-01-2003 09:31 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Koffie schreef op 10 January 2003 @ 09:29:
[...]
Die is nieuw voor mij :? Ik laat dan altijd CTRL-ESC + ESC doen ...
[/sub]
CTRL+ALT+Backspace werkt in X-windows om in 1 keer direct X af te sluiten.
Aangezien een Novell server (vanaf versie 5) een 100% geporte X-Windows heeft, werkt deze optie hier ook.
Het was voor mij gewoon even een hulpmiddeltje om deze lee.. uhh, pc gebruiker, snel naar de system console op de NetWare server te laten gaan (mocht er hier sprake zijn van een Novell server weliswaar).

Make music, not war

Verwijderd

Een kort destillaat
Koffie schreef op 10 januari 2003 @ 09:29:
Ik zou je toch nadrukkelijk willen vragen dit verhaal eens tot je te nemen.
Dat je er weinig tot gbeen verstand van hebt is niet erg, maar ga dan geen rare dingen door elkaar halen en zeggen, om vervolgens er nix mee te doen omdat je er te weinig van weet.

Juist!

- Is het thuis of op werk ?
bij hem thuis
- If op werk 0> laat de Sysop het lekker fixxen
- Draai je uberhaupt een server (Win9x is dus GEEN server !!!)
nee hij draait vier win9X bakkies p2p en één noemt ie zelf de server... maar is er geen
- Draai je nu wel of geen Novell NetWare server ??
ne emaar hij denkt dat "novell netware" betekent dat ie een netwerk heeft. misschien gebruikt ie IPX en de MS netware client op z'n win9X werkstations
- Heb je De Netware Client van MS of van Novell draaien ?
MS if at all
- WEES DUIDELIJK , en neem de adviesen van de Pro's ter harte ...
Begrijp ik het nou goed zo?
verwijder elke referentie naar novell van al je PCs en gebruik: microsoft TCP/IP protocol en client voor microsoft netwerken. dat kan haast niet fout gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 09:22 ]

Pagina: 1