Toon posts:

[mandrake 9.0 en windows]

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb nu een opstartscherm van mandrake linux en als ik dan dos kies dan gaat tie door naar windows xp of 2000 kan ik kiezen maar hoe stel ik in dat ik kan kiezen tussen linux, win xp en win 2000

alvast bedankt

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Ik begrijp dat je naast Mandrake ook nog win 2k en xp op je systeem hebt staan. In dat geval zal win xp een bootmenu hebben aangemaakt waarin je kunt kiezen voor de window$ versies. Mandrake heeft middels Lilo slechts die ingang. Wil je toch een optie om te kiezen tussen een van de drie os'en dan zul je een onafhankelijke bootmanager moeten gebruiken.
bv. bootmagic.

Verwijderd

Topicstarter
thx

ik gaat het ff proberen

mzzl

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

JackHoeb schreef op 09 January 2003 @ 22:16:
Ik begrijp dat je naast Mandrake ook nog win 2k en xp op je systeem hebt staan. In dat geval zal win xp een bootmenu hebben aangemaakt waarin je kunt kiezen voor de window$ versies. Mandrake heeft middels Lilo slechts die ingang. Wil je toch een optie om te kiezen tussen een van de drie os'en dan zul je een onafhankelijke bootmanager moeten gebruiken.
bv. bootmagic.
Huh ? Dat kan lilo ook prima hoor, da's gewoon een questie van /etc/lilo.conf aanpassen, documentatie daarvoor is wel in de FAQ te vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Zie de reactie van moto-moi. Dit is al zo vaak langs gekomen en er zijn ook goede HOWTO's te vinden.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Op slot.

Dit topic is gesloten.