[Mobo] Net inelkaar gezet, zit in BIOS - poef... dood??

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb net een computer inelkaar gezet, alles gloednieuw.

Het betreft een MSI K7 plankje met 8x AGP etc.
Processor - 2000+ XP (Ik heb ook naderhand een 2200 XP kunnen proberen, zelfde resultaat)
Kingston 512MB PC2100 Geheugen
De rest is vrij standaard lijkt me, HD, DVD, etc.

Ik zit dus in het bios, ik reset altijd de bios voordat ik hem uberhaupt aanzet en dit
is ook nu goed gebeurt zoals altijd, echter... de computer start normaal op, de cpu staat nog op 1200MHz vanwege de standaard 100MHz FSB instelling op de cpu. maar dan ineens na een sec. of 10..... POEF! PC valt uit. Ik denk aiaiai... check of alle kabels goed zitten, gecheckt of er geen kortsluiting is, de voeding doet het ook gewoon, cpu cooler ook. Kortom, hij hoort het gewoon te doen. Neen, de D-Bracket geeft 4 rode lampjes aan wat betekent dat de CPU kapot is of niet goed geinstalleerd. Zoals al gezegd, ik heb de 2000 XP bekeken na de "poef" en geen teken van oververhitting, kortsluiting of wat dan ook. WAT oh WAT kan dit zijn? (Ik vermoed dat bij het erin drukken van de FDD-kabel en HDD-kabel de PCB misschien ergens gescheurd is.... zou het kunnen?)

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Je zegt dat je de cpu cooler hebt nagekeken. Maar heb je ook gekeken of hij niet bijvoorbeeld 180graden gedraaid is en of hij goed kontakt maakt met de core?

Een scheur in het mobo kan wel maar dan moet je toch redelijk veel pech hebben of erg 'onvoorzichtig' hebben gehandeld.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• SkyStreaker
Nee, de processor (beide) zat er goed in en voor de koeling heb ik de pasta gebruikt die std. op de koeler zit en serieus, ik kan je met 99% zekerheid zeggen voorzichtig te hebben gehandeld, ik zorg altijd voor wat tegendruk ahw. Bovendien, als een cpu 180 graden gedraaid is, zal hij zowiezo al niet opstarten immers lijkt mij.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

tranztaz schreef op 09 January 2003 @ 22:13:
Bovendien, als een cpu 180 graden gedraaid is, zal hij zowiezo al niet opstarten immers lijkt mij.
Ik bedoel dus niet dat de CPU 180graden gedraaid is maar de koeler. Of hij niet opstart kan ik niet garanderen, maar hij zal dan zeker geen goed contact met de core maken.

[ Voor 10% gewijzigd door nightowl op 09-01-2003 22:21 ]

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• SkyStreaker
Oh nee, die zat goed hoor ;)

nou ja... ;) ben toch eerder :'(

[ Voor 40% gewijzigd door SkyStreaker op 09-01-2003 22:24 . Reden: andere emote ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
uhm, reset je bios nog eens en probeer eens een andere voeding

en kijk ff na of er op t mobo geen pennetjes elkaar raken waar dit niet moet

en in dit geval is t helaas zonder rook gegaan anders zou ik me ondertitel in de strijd gegooit hebben

[ Voor 28% gewijzigd door NightOwlNL op 09-01-2003 22:35 ]

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
hmm, dit had ik ook met mn nieuwe proc... Als het een beetje funky ruikt, en je comp wil helemaal niet meer mag je er van uitgaan dat je proc doorgebrand is. Dat was bij mij het geval, en ik weet ook 99% zeker dat ik alles goed gedaan heb...

Ik zou ff kijken ofje core er nog goed uitziet enzo... succes iig

• SkyStreaker
BIOS is al meerdere malen gereset en verscheidene hardwareconfiguraties heb ik geprobeerd, ik heb mij zeker gemaakt wat betreft kortsluiting etc. en de cores van beide cpu's zien er goed uit. ik heb de 3dplank en het ram op een ander mobo geprobeerd en deze werkten.

Verwijderd

kan je die proc niet effe in een ander systeem testen? dan weet je of het daar aan ligt......

• SkyStreaker
Beide??? zou wel heeeeeeeeeeeeeel erg toevallig zijn... brrr

Verwijderd

check alle onderdelen in een andere pc. Doe de proc is in een andere pc. Doet die het wel dan houd het in dat je mobo kapot is. Hoogstwaarschijnlijk dan. maar het heeft je onderdelen niet beschadigd. mits ze het nu nog doen dan maar dat had je getest. dna kan je overwegen om een ander systeem erbij te pakken en dan de mobo's te switchen. je "eventeel kapotte" mobo test je dan dus met een totaal andere set aan onderdelen. Nou ik neem aan dat je wel begrijpt wat je verder moet doen om het uit te vissen. Zorg dat je het in de beste volgorde doet en zeker weet dat je niets beschadigd aan onderdelen die nog heel waren. maar goed hersens heeft iedereen. ;)

• SkyStreaker
Ik kan jullie mededelen dat het mobo gewoon brak was. Heb een nieuwe! ;) dank voor de hulp :) :)

Pagina: 1