Laptop verzet zich tegen Linux :P

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Heb net XP van mijn OmniBook afgegooid en er - om te proberen - eens Mandrake 9 opgezet. Installatie. Soepeltjes. Rebooten. Netjes.

En wat schetst mijn grote verbazing: komt er een 'Windows XP is shutting down' voorbij?!?! WTF? :? :?

Zeker wat XP residu in het geheugen :P

Niet iets van grote waarde hoor, dit, maar wel geinâg :)

[ Voor 11% gewijzigd door wzzrd op 09-01-2003 21:56 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
:?

Weird. Maar Mandrake Linux doet het verder wel gewoon?

Tja, je weet 't he: Resistance is futile :D

[ Voor 29% gewijzigd door Wilke op 09-01-2003 21:58 ]

Verwijderd

Hoe heb je die installatie opgestart dan? Toch niet vanuit Windows mag ik hopen? En hebt neem ik aan toch gewoon oude partitie(s) weggegooid, en vervolgens enkele ext2 of ext3 partities aangemaakt?

Verwijderd

Was het echt duidelijk het XP afsluitscherm. Of een beetje vaagjes alsof het in het lcd 'ingebrand' is (vooral bij oude laptops).... dat heb ik ook wel eens gezien. heel wazig.

offtopic: ach... twee schattige poesjes... :>

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Alle partities verwijderd, daarna ext3 gemaakt (allebei men de Mandrake installer). Shit geinstalleerd. Warme reboots wel telkens. En het XP scherm was net zo helder als het was toen dat OS nog op mijn laptop stond. Dit was zéker géén burn-in...

Ik denk een laatste restje Windows shite in het geheugen. Ik heb in de tussentijd nl. geen koude reboot gedaan. Maar dan snap ik nog niet hoe dat opeens op mijn scherm terecht komt...

Verwijderd

Stond nog ergens in je geheugen (verzin ook maar wat).

Moet je eens rdesktop opstarten, zie je ineens een stuk van een webpagina voorbijflitsen die je een half uur geleden hebt bekeken.

Al met al een vreemd verschijnsel. Kun je vast niet reproduceren zeker?

(zit dat XP afsluitscherm niet toevallig op je netvlies ingebrand??)

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 19:27

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Ze zijn dus toch verder met Palladium dan men denkt :P :+

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:30

deadinspace

The what goes where now?

Wanneer zag je het precies? Misschien stond het nog in het videogeheugen en werd het even zichtbaar bij het overschakelen naar framebuffer bij de eerste boot na de install...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29
Bingo deadinspace, dat doet mijn voodoo banshee ook, evenals de i830 van mn klasgenoot :)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ah! Het is nl. wel een i830 of i810 of zo, maar ik geloof dat het pas ná het stukje mandrake bootprut in de FB kwam, bij het overschakelen naar X

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn Ati Radeon doet ook zoiets: bij een ranzige kernel crash (rotte hardware) zie ik bij het overschakelen naar X ook mijn laatste X scherm. Dat komt gewoon omdat dat stuk geheugen gewoon niet leeg is gemaakt na het booten, daarvoor is namelijk maar inder dan 1 megabyte voor nodig. Ik zie wel een verbastering van het scherm, dat komt vast doordat _dat_ geheugen wel is gebruikt :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Ik krijg soms wel het volgende: ik kom onder x-windows en mozilla door bepaalde pop-ups op bepaalde naughty sites (you understand?) en dan komt de grootste foto (die met de grootste resolutie) als ik x-windows afsluit komt die zo eventjes te voorschijn flitsen (een kwart seconde, juist genoeg om het beeld volledig te zien)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik heb bij het rebooten van windows wel eens "screenshots" van vorige sessies gehad.
Heel kort zie je dan idd iets van "u kunt de computer nu uitzetten" oid.
deadinspace schreef op 09 januari 2003 @ 22:29:
Misschien stond het nog in het videogeheugen en werd het even zichtbaar bij het overschakelen naar framebuffer bij de eerste boot na de install...
Precies! Zoiets was dus te zien bij het overschakelen van het bootscherm naar hoge resolutie.

[ Voor 53% gewijzigd door irondog op 10-01-2003 01:11 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
deadinspace schreef op 09 January 2003 @ 22:29:
Wanneer zag je het precies? Misschien stond het nog in het videogeheugen en werd het even zichtbaar bij het overschakelen naar framebuffer bij de eerste boot na de install...
klopt, dit kan heel goed want ik had vorige week een windows op de server gehad, en daarna linux erop geinstalleerd. Toen ik x startte, zag ik heel ff het inlogscherm van windows 2000 server langs komen :D
die bitmap zat dus nog gewoon in het geheugen, hoe het verder qua technische details werkt weet ik niet maar het kan dus echt :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

wzzrd schreef op 09 January 2003 @ 23:34:
Ah! Het is nl. wel een i830 of i810 of zo, maar ik geloof dat het pas ná het stukje mandrake bootprut in de FB kwam, bij het overschakelen naar X
Yeah daar ligt het probleem dat heb ik ook.

Als ik overschakel naar X dan laat hij het laatste zien wat ik de vorige keer gezien heb. Dat ligt gewoon aan het feit dat het video geheugen in die tijd nog niet gecleared is.

En nee ze zijn toch nog niet zover met Windows Palladium. ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
active2 schreef op 10 January 2003 @ 08:53:
[...]
En nee ze zijn toch nog niet zover met Windows Palladium. ;)

* wzzrd veegt een door angstzweet bevochtigd voorhoofd af :P
Pagina: 1