[bekabeling] 10Mbit met ISDN stopcontact?

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Hey,

De situatie is als volgt: ik heb cat5 utp kabel naar de meterkast lopen, naar m'n adsl modem. Nu liep er voorheen ISDN naar de meterkast, dus in de kamer zit een ISDN-stopcontact (4-aderig). Ik heb in de meterkast een UTP stopcontact 8-aderig aangesloten volgens http://www.pm-systems.com/pristine/support/T568diagram.htm en dan versie A.
Kan ik via het ISDN-stopcontact 10Mbit naar de meterkast, of moet ik een nieuw stopcontact kopen dat 8-aderig is? En indien mogelijk, welke kleurtjes moet ik dan op welke pin aansluiten in het ISDN-stopcontact?
Ik ben niet compleet a-technisch maar van bekabeling heb ik niet zo gek veel kaas gegeten :/

Graag hulp :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
je moet een nieuw stopcontact kopen. ethernet heeft (in de meeste gevallen) genoeg aan 4 aderen, maar bij isdn zitten die niet op dezelfde plek als bij ethernet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
lees eerst de faq eens
FAQ Network Troubleshooting

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Ok tnx, dan ga ik maar een nieuw stopcontactje halen.

Verwijderd

FatalError schreef op 09 January 2003 @ 22:02:
je moet een nieuw stopcontact kopen. ethernet heeft (in de meeste gevallen) genoeg aan 4 aderen, maar bij isdn zitten die niet op dezelfde plek als bij ethernet.
Als je je eigen kabels maakt enzo is dit op te lossen (e.g. als je alle standaards vergeet) maar dat is niet zo netjes natuurlijk.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 11:55
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 12:56:
[...]

Als je je eigen kabels maakt enzo is dit op te lossen (e.g. als je alle standaards vergeet) maar dat is niet zo netjes natuurlijk.
je kant toch ook de aansluitingen van je ISDN stopcontact wijzigen? Of issie nog in gebruik voor ISDN?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Pagina: 1