Brom in speakers (heb gezocht!)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Zoals de topicnaam al aangeeft zit ik met een brom in mijn speakers.

Mijn Speakers (btw van pc) zijn via mijn MD opnemer aan gesloten op mijn pc.
Ik heb hiermee het ergste al weg gehaald de MD is namelijk via glasvezel op m'n pc aangesloten.

Het probleem ligt niet aan de monitor ook als deze geheel uitstaat hoor je de brom.

Brom is niet te horen als pc uitstaat

Iemand anders nog een idee hoe ik deze brom kan weg krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 09-01-2003 21:44 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
alles geaard?

• Steefph
Dit lijkt mij niet het probleem (correct me if i'm wrong) omdat, de pc als het ware los staat van MD (doormiddel van glas verbonden) :?

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 09-01-2003 21:45 ]

Verwijderd

zorg dat alles goed geaard is, ook je PC kast... en zoek ff op aardlus ofzow want dat is het probleem wat je hebt waarschijnlijk.... want die brom komt vanaf je PC en waordt gewoon digitaal omgezet en naar je MD speler gestuurd....

Verwijderd

daarom is het een probleem :P

• Steefph
Morgen maar aarden dan Thanks Kan denk ik wel een slotje op

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:09

John2B

I Love RAID5..!!

Welk merk en type speakers heb je in gebruik??

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
als je een videorecorder op je versterker hebt zitten met ook een computer eraan dan zou het je coax kabel weleens kunnen zijn!, trek om te testen maar eens de coax uit je vcr.

[ Voor 17% gewijzigd door Dewoudloper op 10-01-2003 15:45 ]

Verwijderd

Aarding is vaak een probleem, veroorzaakt ook brommen, maar als je hem optisch naar je Set hebt gelinked, dan kan het geen aardings probleem zijn.

Verwijderd

Ik denk dat je aan randaarde moet denken, als je niet zo een contakt bezit in je kamer ff een lijntje doortrek die die stroom afvoert..

suc6

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik had ook een aarde probleem en heb toen bij de plaatselijke elektroboer voor 11 euro een apparaatje gehaald dat het signaal scheidt van de aarde. zou je ook kunnen proberen, ik kon gewoon terug komen als het niet werkte.

• Steefph
Nou heb hem geaard en de brom is er nog steeds :(

Tijsco hoe heet dat ding?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ga eens luisteren of je nog een brom hebt als je een koptelefoon op de lineout aansluit , zo ja, pc = kut, en daar gaan zoeken naar aardlus, zo nee, speakersetje is niet helemaal tof

Verwijderd

soms zorgt het juist niet aarden van een versterker voor het oplossen van het probleem.

Om wat voor geluidskaart gaat het hier? vooral sommige onboard audio willen soms nogal slechte kwaliteit hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 17:29 ]

• Steefph
Het is juist als ik koptelefoon aansluit hoor ik geen brom (door koptelefoon)
als ik de pc uitzet hoor ik ook geen brom
als ik MD gebruik (pc niet aan) hoor ik ook geen brom

Verwijderd

Heb onlangs ook last van brom gehad. Was met Inspire 5500.
Bij mij lag het aan een adapter die te dicht tegen de bekabeling van andere apparatuur aanlag nadat ik mijn kabels had verlegd.

• Steefph
Nee daar had ik aan het begin al aan gedacht meeste kabels hangen ruim uit elkaar

• NightOwlNL
maar brom zit dus inderdaad in je speakers

wat is t resultaat van md via lineout direct op de speakers?

• Steefph
MR_Wazoo ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb mijn MD via Optic op pc aangesloten en dan de line out van MD op speakers aangesloten

• NightOwlNL
dus speakers hangen aan de md en niet aan de pc

pc heeft dus totaal niets met t verhaal te maken

bromt als je alleen de speakers aanzet
en bromt t als je je lineout van je md aan je pc hangt en dan met de koptelefoon vanaf de pc luistert

oftewel, localiseer je brom en ga dan denken aan dingen zoals losse contactjes van aardedraadjes die contact maken met de verkeerde dingen enzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:28:
soms zorgt het juist niet aarden van een versterker voor het oplossen van het probleem.

Om wat voor geluidskaart gaat het hier? vooral sommige onboard audio willen soms nogal slechte kwaliteit hebben.
Het niet aarden van een versterker is meestal een halve oplossing, als dit het oplost betekend het namelijk dat er stroom op je aarde draad staat, als je nu de versterker aansluit op dezelfde aardedraad als AL je apparatuur dat met je versterker in contact staat, moet het probleem opgelost zijn.

Aan de onboard audio ligt dit niet, heeft meestal wel een slechtere geluidskwaliteit, maar dit vertaald zich in teveel ruis of minder helder geluid. Deze aansluiting zal niet de oorzaak zijn van het brommen.

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat er een transfo inzit, dat zoemt altijd, heb dat ook, prieze uit trekken

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Is het niet zo dat je geluidskaart ergens een brom oppakt en die meestuurt naar je MD ?

Probeer eens alle schuifjes te muten in de mixer ... vaak is het de CDROM of een andere analoge bron (aux met TV-kaart of zo).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:16:
[...]
Het niet aarden van een versterker is meestal een halve oplossing, als dit het oplost betekend het namelijk dat er stroom op je aarde draad staat, als je nu de versterker aansluit op dezelfde aardedraad als AL je apparatuur dat met je versterker in contact staat, moet het probleem opgelost zijn.

Aan de onboard audio ligt dit niet, heeft meestal wel een slechtere geluidskwaliteit, maar dit vertaald zich in teveel ruis of minder helder geluid. Deze aansluiting zal niet de oorzaak zijn van het brommen.
Hier sluit ik me bij aan zolang er geen spanningsverschil zit tussen je MD etc en je PC zal er ook geen brom optreden.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Klikt als een aardlus.. maar dat zou dus weer niet echt mogelijk moeten zijn, aangezien ik aan mag nemen dat die luidsprekers van kunststof zijn ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Steefph
nou heb de oplossing :)

Het "aarde" via de verwarming kan dus niet. Verwarming is een apparate kring als je deze aan aarde legt sluit je de cv kort (laat vuurwerk).

Ik vroeg aan mijn vader waar in huis nog meer aarde contact punten zaten.

Er blijkt er dus een in de plafond lamp te zitten die gebruikt en nergens meer last van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:16:
[...]
Dat klopt niet helemaal, op mijn Onkyo M8000 versterker heb ik ook niet geaard. ( zit ook geen geaarde stekker aan) Wanneer je dit wel doet gaat deze brommen, en er staat geen spanning op deze aardding.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Wat heb je nu dus geaard...? PC? Nog andere apparatuur?

Verwijderd

dit is een klassieker. hier staat het antwoord:

ing._Buttje in "TV Out + Geluid"

• Steefph
Heb de stekkerdoos geaard alles is inwendig met elkaar verbonden

• Steefph
Bas nee dit heeft er net niks mee te maken.

De brom werd niet door het lichtnet veroorzaakt.
Dus is niet met een simpel filtertje op te lossen
wel met een simpel draadje :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 17:57:
[...]

Dat klopt niet helemaal, op mijn Onkyo M8000 versterker heb ik ook niet geaard. ( zit ook geen geaarde stekker aan) Wanneer je dit wel doet gaat deze brommen, en er staat geen spanning op deze aardding.
En je weet zeker dat de rest aangesloten op die versterker niet geaard is?

Denk dan ook aan een coax verbinding of een computer.
Pagina: 1