[Debian] beeldscherm instelligen niet goed

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
Ik heb vandaag Debian Woody geinstalleerd, en tijdens de installatie moet je refreshrates opgeven van de monitor.
De horizontale refreshrate heb ik standaard laten staan en de verticale naar 50-72, want hij kan 72Hz aan in windows, en de resoluties zijn 640*480 en 800*600.
Het gaat hier om een standaard 14" die maximaal 800*600 aankan en verder is er niks van bekend behalve merk en typenummer: Royal CX-1469

nu bij het installeren ging alles goed, tot de reboot en hij KDE ging laden, toen kreeg ik allemaal strepen te zien.
Zit er in Debian ook een soort van veilig opstarten, dus zeg maar dat hij op de allerlaagste refreshrate en resolutie opstart?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt als je bij lilo aankomt (helemaal aan het begin van het opstarten) iets intypen als 'linux 1', dan start hij op naar runlevel 1. Je kunt ook proberen om met Ctrl-Alt-F1 naar een console te gaan en daar je configuratie te wijzigen. Ook een willekeurige Linux-opstartdiskette kan je helpen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Eeeh, als je in runlevel 3 opstart, en je /etc/X11/XF86Config met de hand bewerken?

(wel eerst even copietje maken natuurlijk voor je gaat zitten VI'en natuurlijk) ;)

Heb je op een Debian systeem verder de beschikking over een soort van Xconfigurator zoals je dat vaak op een RedHat doosje tegenkomt?

• MewBie
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 21:44:
Eeeh, als je in runlevel 3 opstart, en je /etc/X11/XF86Config met de hand bewerken?

(wel eerst even copietje maken natuurlijk voor je gaat zitten VI'en natuurlijk) ;)

Heb je op een Debian systeem verder de beschikking over een soort van Xconfigurator zoals je dat vaak op een RedHat doosje tegenkomt?
kopietje maken is niet nodig, als ik m verneuk moet ik opnieuw installeren en als t niet werkt ook.
en het is helaas de enigste linux computer in huis

*beeeeep*

Verwijderd

Opnieuw installeren als alleen je X-configuratie niet klopt klinkt een beetje rigoreus.

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Waarom niet 'dpkg-reconfigure x-window-system', en wat nieuwe instellingen proberen. ik zou gaan voor de medium optie van configureren

[ Voor 29% gewijzigd door TrJ op 10-01-2003 00:52 . Reden: typo ]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
TrJ schreef op 09 januari 2003 @ 23:44:
Waarom niet 'dpkg-reconfigure x-window-system', en wat nieuwe instellingen proberen. ik zou gaan voor de medium optie van configureren
idd, gewoon alleen een refreshrate en resolutie opgeven, debconf is in dat geval slim genoeg om de goede instellingen in je XF86Config te zetten. Een hele range is wat dat betreft vrij gevoelig voor foute waardes.

Rookworst zonder R is ook worst.

• MewBie
TrJ schreef op 09 January 2003 @ 23:44:
ok dan ga ik deze nog ff proberen als ik thuis ben.
zou het ook kunnen zijn dat ik de verkeerde chipset heb gekozen, de videokaart is een FireGL1000pro dus ik heb de glint driver gekozen.

*beeeeep*

• MewBie
alle oplossingen die jullie tot nu toe hebben gegeven werken niet, krijg allemaal meldingen dat de directory/file niet bestaat of niet geinstalleerd is.

ik wacht nog wel ff af tot ik een andere monitor heb, moet m ophalen bij mn oom, en dan kijk ik wel of ie t dan wel doet.
maar toch bedankt voor de oplossingen, ik laat wel weten of t werkt als de andere monitor er is

*beeeeep*

Verwijderd

Als jij geen foutmeldingen post dan kunnen we weinig voor je betekenen. Dus wat zijn de foutmeldingen als resultaat van welk commando ? We hebben geen glazen bol waarin we kunnen zien waar het aan schort, we moeten het doen met de info die jij ons geeft.

• MewBie
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 14:42:
Als jij geen foutmeldingen post dan kunnen we weinig voor je betekenen. Dus wat zijn de foutmeldingen als resultaat van welk commando ? We hebben geen glazen bol waarin we kunnen zien waar het aan schort, we moeten het doen met de info die jij ons geeft.
ok hier komen de commandos met de foutmeldingen:
/etc/X11/XF86Config: no such file or directory
dpkg-reconfigure x-window-system: gebeurd helemaal niks, komt gewoon weer een nieuwe lege regel onder

*beeeeep*

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

code:
1
dpkg-reconfigure xserver-xfree86
Die moet je hebben.

• MewBie