PrecisionScan LT voor XP niet te downloaden, alternatiever?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een HP ScanJet 4100c (usb) en wil deze onder XP gaan gebruiken. Hiervoor had ik Windows ME en daar kon ik gebruik maken van de software die bij de scanner geleverd was, namelijk PrecisionScan LT. Dit wil niet meer installeren onder XP.

Via hp.com (en nl) kom ik nergens. Er is alleen maar een driver te vinden en een programma dat uitlegd hoe je de usb kabel in je computer stopt. Ik heb dus maar een mailtje naar HP gestuurd.

Nou ben ik op zoek naar een goed alternatief voor mijn scansoftware. Ik heb via de help wel VueScan gevonden, maar die heeft in de trial watermerken door de afbeelding. Zijn er nog andere goede programma's?

Vanuit bv Irfanview of Photoshop scannen lukt niet, beide herkennen de scanner wel, maar zeggen dat de twain driver niet gevonden kan worden. Maar de trail versie van VueScan scant wel. Liegen Irfanview en Photoshop dan?

Ik heb me btw nog nooit zo aan een site geergerd. Het is toch belachelijk dat je geen software kan downloaden. En bij het opstellen van het emailtje kon mijn type scanner niet gekozen worden. Aankoopdatum moest verplicht ingevuld worden - dat is 3 jaar geleden, weet ik veel. In of andere code was nodig, maar waar ik die kon vinden werd niet gemeld. (scannertype was weer te kort) zucht. Allemaal frustraties...

http://www.scantips.com/ heb ik nog gevonden via google, maar die spreekt eigenlijk alleen maar over scanner specifieke software, waaronder die PrecisionScan LT die niet te downloaden is (grr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Ik ben zelf in het bezit van een Hp Scanjet 5P (scsi scanner van enkele jaren oud). Sinds ik XP ben gaan gebruiken kon ik ook geen gebruik meer maken van de toen bijgeleverde software, en je raad het, HP bood geen vervangende software aan.

Na verder zoeken en uitproberen ben ik erachter gekomen dat HP PrecisionScan Pro 1.02 die bij de Scanjet 6200 wordt geleverd ook gewoon werkt. Op de site van HP kan je dit pakket compleet downloaden. Ik weet niet zeker of het voor jou scanner werkt, bij mij werkt het perfect. De directe link is ftp://ftp.hp.com/pub/soft...673/sj-7363-1/sj673en.exe

Ik neem aan dat het bij jou ook werkt, aangezien jou scanner technisch meer op de 6200 lijkt dan mijn oude 5P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
Harstikke bedankt Erikdevries. Mijn scanner werkt inderdaad met HP PrecisionScan Pro 1.02. Ik heb wel een aanvullend vraagje. Nu kan ik vanuit Photoshop via File > Import kiezen voor HP PrecisionScan Pro 1.02. Doe ik dat dat wordt het programma keurig aan geroepen en wordt er een scan gemaakt. Nergens is er een knop op de gescande afbeelding terug te sturen naar de aanvrager, in dit geval Photoshop. In HP PrecisionScan Pro 1.02 is Scan > Save As lichtgrijs en kan dus niet gekozen worden.
Kan ik de scan nu niet op deze manier naar photoshop sturen? En moet het dus via een omweg: photoshop starten, PrecisionScan zelf starten, zelf scan maken, save as tiff en dan tiff openen is photoshop.

Ik had wel een positief gevoel bij HP, maar dat is dramatisch verandert (negatief that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
voor zover naar eigen ervaring kan je gewoon de driver software van de nieuwste hp scanners downloaden, deze zijn backwards compatible :)

en anders kan je altijd nog precision scan voor win2k binnenhalen
http://h20015.www2.hp.com...Windows%202000&sw_lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Als je vanuit Photoshop via file -> import Precisionscan start en vervolgens de scan maakt kan je die scan direct naar photoshop sturen door scan -> place image te kiezen. In dat geval wordt de afbeelding teruggestuurd naar de applicatie welke Precisionscan heeft geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
Thanx again
twiekert schreef op 10 januari 2003 @ 00:10:
voor zover naar eigen ervaring kan je gewoon de driver software van de nieuwste hp scanners downloaden, deze zijn backwards compatible :)

en anders kan je altijd nog precision scan voor win2k binnenhalen
http://h20015.www2.hp.com...Windows%202000&sw_lang=en
Waarom melden zo iets dan niet - had mij een hoop frustraties bespaard. Maar goed het werkt! :)
Pagina: 1