Toon posts:

Import DVDs maken speler stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen jaar in Indonesie geweest en heb daar een aantal DVDs gekocht. Ze zien er zeer echt uit, maar het zijn natuurlijk gekopieerde DVDs. Ook is vooral de geluidskwaliteit slecht bij sommigen. Nu bij het afspelen van een van deze DVDs is mijn Sony DVD speler stuk gegaan. Blijkt dat men de hele laser unit moet vervangen. De speler was pas een jaar oud en had absoluut niet veel uren gespeeld.

Toeval? Of zijn meer mensen dit overkomen.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Als de dvd zelf niet fysiek beschadigd is lijkt het me wel heel sterk dat een dvd speler daar kapot door kan gaan. Lijkt me dus pure toeval.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Had ik laatst met m'n zaklantaarn. Ik scheen op een gekopieerde DVD, en ineens deed m'n zaklamp het niet meer!!!

[/onzin]

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

mwah, zal wel puur toeval zijn...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Varienaja schreef op 09 januari 2003 @ 21:43:
Had ik laatst met m'n zaklantaarn. Ik scheen op een gekopieerde DVD, en ineens deed m'n zaklamp het niet meer!!!
Wow, dat had ik ook! Is dit misschien een complot van Hollywood? :P

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En ik scheen laatst met m'n zaklamp op een DVD+RW en toen stond er ineens een pr0n film op dat schijfje 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 10-01-2003 01:04 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Beetje flauwe antwoorden van sommige mensen.
Of het is gewoon toeval dat ie kapot ging, of die dvd's hadden beschadigingen die mee hebben gedragen tot overlijden van je dvd speler.
In indonesie was trouwens de nieuwe Harry Potter al op dvd uit :|

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

De enige reden waardoor een DVD (of cd for that matter) een speler kan beschadigen/slopen is dat de DVD/CD breekt tijdens het afspelen en er scherven in het loopwerk komen, of (en dat lijkt mij meer iets voor een James Bond film uit 1960) dat het reflecterende materiaal de laser 180 graden afbuigt en de optische kop ontregelt wordt.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

ik denk dat je gewoon een slechte laser unit had (een maandag ochtend type of zo)
sony heeft wel meer van dat soort grappen, en geloof ook niet alles wat ze zeggen
heb een keer een hele discussie gehad over een video camera , daar bleek ook ineens alles stuk van te zijn ding had nog geen 80 uur gedraaid een camera toen van 5000 gulden !!! stelletje oplichters lopen daar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 09:01 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22

BaRF

bijna kerst

misschien dat de reflecterende folie een beetje heeft losgelaten, en in je speler is gekomen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Scarp schreef op 10 januari 2003 @ 08:31:
Beetje flauwe antwoorden van sommige mensen.
Of het is gewoon toeval dat ie kapot ging, of die dvd's hadden beschadigingen die mee hebben gedragen tot overlijden van je dvd speler.
In indonesie was trouwens de nieuwe Harry Potter al op dvd uit :|
De vraag is ook een beetje flauw :/

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tsja.. heeft de Stichting Brein dan toch gelijk? Die zegt namelijk in haar waarschuwingsteksten altijd dat het afspelen van illegale kopien mogelijk nadelige gevolgen voor uw afspeelapparatuur kan hebben :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:04:
Ik ben afgelopen jaar in Indonesie geweest en heb daar een aantal DVDs gekocht. Ze zien er zeer echt uit, maar het zijn natuurlijk gekopieerde DVDs. Ook is vooral de geluidskwaliteit slecht bij sommigen. Nu bij het afspelen van een van deze DVDs is mijn Sony DVD speler stuk gegaan. Blijkt dat men de hele laser unit moet vervangen. De speler was pas een jaar oud en had absoluut niet veel uren gespeeld.

Toeval? Of zijn meer mensen dit overkomen.
Klinkt echt als compleet toeval, ik zou niet weten hoe je de laser kunt mollen met een gekopieerde disc. Dit lijkt me dus ook zeer onwaarschijnlijk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1