[php] form data worden niet doorgegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Ik heb een gewoon simpel gastenboekje (niks bijzonders, code is correct), maar ik zit met het probleem dat de inhoud van 't formulier niet wordt doorgestuurd. Ik denk dat het aan de configuratie van PHP ligt op de server, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet verhelpen.

Ik gebruik op de server PHP v4.1.1 en Apache 1.3.23, onder win98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heb je al gebruik gemaakt van de super globals
$_GET, $_POST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
probeer eens $HTTP_POST_VARS omdat het een oude versie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb inderdaad zo'n zelfde probleem gehad op een zelf geconfigureerde server. Ben uiteindelijk gebruik gaan maken van _GET en _POST omdat ik het probleem niet heb weten op te lossen. Bijkomstigheid hiervan is dat gebruik van die superglobals ook veiliger is.

Ik vermoed echter wel dat het te maken heeft met een configuratiefout, alleen ik heb het probleem niet kunnen vinden. :?

btw, is $HTTP_POST_VARS niet achterhaald inmiddels?!

[ Voor 8% gewijzigd door da Burp op 10-01-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
zoals je hier: http://www.php.net/release_4_1_0.php kunt lezen bestaan superglobals al sinds versie 4.1.0
Lijkt me dus raadzaam je daar eens in te verdiepen.

lang leve de zoekmachine:
http://arethusa.tweakers....superglobals&xFILTERS=--O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Waarschijnlijk probeer je het d.m.v. de volgende manier door te geven:
code:
1
2
3
<form method="post" action="search.php">
<input type="text" name="username" value="">
<input type="image" src="/gifs/submit.gif" ALT="search">

Daarna verwacht je dat in search.php de $username gewoon de value van de username in de form is, echter dit werkt dus alleen als je "register_globals" op on is gezet in je PHP.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
<form method="post" action="search.php">
<input type="text" name="username" value="">
<input type="image" src="/gifs/submit.gif" ALT="search">

dus dan wordt je username -----------------> $_POST['username'] ipv $username
bij data via url doorgeven zoals www.test.nl?q=nl --------> $_GET['q'] ipv $q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eens een nieuwere versie van php erop zet, want 't script veranderen is nie echt mn bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja dat kan natuurlijk ook 8)7 :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook aan het begin van je script import_request_variable gebruiken
<uit de manual>
// This will import GET and POST vars
// with an "rvar_" prefix
import_request_variables("gP", "rvar_");

print $rvar_foo;

</uit de manual>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Je kan wel een nieuwe PHP versie erop zetten, maar vanaf versie 4.20 staat register globals zelfs standaard af! Het is gewoon niet de bedoeling om het te doen op de oude manier. Je moet of php.ini editen of je script aanpassen (php.ini aanpassen is makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:40:
Ik denk dat ik maar eens een nieuwere versie van php erop zet, want 't script veranderen is nie echt mn bedoeling
vooral niet netjes leren programmeren, maar gewoon je server aanpassen zodat je (brakke) code kan blijven werken.
erg slim....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hele probleem was dat ik wel een server heb waar ik het script kan draaien (en waar het dus ook werkt), maar ik vond 't wel lastig om steeds te moeten uploaden voordat ik em kon testen. Daarom wou ik gewoon effe een simpele webserver opzetten om die code steeds te testen zonder te hoeven uploaden.

Met de nieuwe versie van php werkt alles wel oke, dus 't lag aan php, en niet aan de code.
(register_globals heb ik nu dus wel aan staan, maar da maakt niks uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 19:03:Met de nieuwe versie van php werkt alles wel oke, dus 't lag aan php, en niet aan de code.
(register_globals heb ik nu dus wel aan staan, maar da maakt niks uit.)
Dat maakt dus heel veel uit. Wedden namelijk dat als je ze uit zet dat je script niet meer werkt.
Doe je zelf een lol en ga je even verdiepen in de superglobals. Kost een half uurtje tijd, heb je nog heel lang plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Nog een reden om die superglobals te gebruiken is de veiligheid. Register_globals staat niet voor niks uit. Ik denk zelfs dat het binnenkort wel zal verdwijnen (wat echter nog wel eens lang kan duren omdat natuurlijk al de sites de kans gehad moeten hebben de boel aan te passen).
De host die jij gebruikt heeft nu een oude versie van PHP draaien, als het daar wel werkt en bij jouw niet. Als die host nu opeens besluit om versie 4.2.0 te installeren dan heb jij met je code een probleem.
Pagina: 1