Toon posts:

[ADSL] ADSL Plus 1.5Mbps haalt maar 60kb/s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL Plus besteld van HCCnet. Het pakket was 1024kbps, maar nu opgevoerd tot 1536kbps.
Mijn downloadsnelheid is erg traag. Ik heb speedtest.nl geprobeerd, mordax.nl, tucows.hccnet.nl en diverse ftp sites.
Ik heb tot nu toe een max download van 60kb/s gehaald. meestal ligt het eronder tot een min. van 10kb/s.

Mijn ADSL-lijn is gedeeld door een router-modem van E-Tech. Er zijn nu 2 computers eraan verbonden. Allebei hebben ze Windows XP. De lijn van de splitter naar mijn modem is ongeveer 15M.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Ik heb al KPN en HCCnet gebeld, maar ze zeggen beide dat het niet hun fout is.

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

misschien heb je op de achtergrond een proggie als kazaa draaien dat heel je bandbreedte verneukt??? als het heel je upload verneukt door zoiets, dan kan je ook ampertjes meer downen

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
check anders je pc eens even met ad-aware, dat kun je zo downloaden bij http://tucows.surfnet.nl
maar ik las gisteren of was het al eerder :? dat er problemen waren bij HCC met servers, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Volgens mij ligt de maximale kabellengte van splitter naar modem zo rond de 10 meter, dat zou een oorzaak kunnen zijn...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:40:
Volgens mij ligt de maximale kabellengte van splitter naar modem zo rond de 10 meter, dat zou een oorzaak kunnen zijn...
Hmm, wij hebben er twintig meter tussen zitten. Net ff een testje uitgevoerd: 160 KB/s (hé, ik wist niet dat die KPN update bij ons zo vroeg kwam).

Het lijkt me dus niet dat 15 te lang is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 09 januari 2003 @ 20:44:
[...]

Hmm, wij hebben er twintig meter tussen zitten. Net ff een testje uitgevoerd: 160 KB/s (hé, ik wist niet dat die KPN update bij ons zo vroeg kwam).

Het lijkt me dus niet dat 15 te lang is.
I stand corrected...

• MrLurch
  • Laatst online: 08-06-2025

MrLurch

Can't find the any key

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:22:
De lijn van de splitter naar mijn modem is ongeveer 15M.
Je hebt voor die 15m toch wel ronde telefoonkabel gebruikt? Als je van die flat cable telefoonlijn gebruikt zou het wel eens daar aan kunnen liggen.

Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen!

• schwarzenegger
MrLurch schreef op 09 January 2003 @ 20:53:
[...]

Je hebt voor die 15m toch wel ronde telefoonkabel gebruikt? Als je van die flat cable telefoonlijn gebruikt zou het wel eens daar aan kunnen liggen.
nou wij hebben hier een 20 meter flatcable tussen splitter en adsl modem liggen en nergens last van gelukkig dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

• Xander
larsemenneke schreef op 09 januari 2003 @ 20:55:
[...]

nou wij hebben hier een 20 meter flatcable tussen splitter en adsl modem liggen en nergens last van gelukkig dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Hier ook, platte kabel en volgens mij nieteens CAT5 (voorgeschreven) maar CAT3 o.i.d.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het is natuurlijk veel beter om die modem naast je splitter te zetten en dan een lange CAT5 netwerkkabel te doen. Weet je zeker dat je goed zit :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Uhm..nee ik heb geen leech-proggie op de achtergrond draaien en ik heb een flatcable.
Wat is die ad-ware larsemenneke?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

uhm mischien de je provider er over opbellen?

Oh ja joh!!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer eerst zonder je router !

Iperf

• schwarzenegger
probeer anders eens maar 1 pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten, als het dan wel snel gaat is er iets mis met je router of eventuele bekabeling.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben KPN en HCCnet gebeld. Ze zeggen beide dat het niet aan hun ligt. Kan het ook zijn dan KPN mijn verbinding dichtgeknepen heeft ofzo? Of dat ze denken dat ik een goedkopere abo heb? Anders ligt het ergens bij mij die fout :\

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

60 Kb lijkt wel het gewone Basis abo, idd.
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 23:19:
ik ben KPN en HCCnet gebeld. Ze zeggen beide dat het niet aan hun ligt. Kan het ook zijn dan KPN mijn verbinding dichtgeknepen heeft ofzo? Of dat ze denken dat ik een goedkopere abo heb? Anders ligt het ergens bij mij die fout :\

Oh ja joh!!!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

qless

...vraag maar...

Als je echt de advanced hebt, en haalt niet meer dan 90 K en dat zonder kazaa achtige dingen op de achtergrond -> dan ben je per ongeluk overgezet naar basic kwa snelheid....(tenmiste, als je upstream ook terug is naar 128kbps)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:18
Volgens mij wordt je behoorlijk opgelicht! Ik zou eens even bellen en zonder te klagen vragen of ze even na kunnen kijken welk abo je hebt. Misschien dat die dame/heer in de eerste lijn niks vermoed en dat ze je melden: u heeft toch een basic van $$$$$$ meneer?

Anders gewoon eens een formele klacht sturen, en zorgen dat er een monteur langskomt, uiteraard wel als er maar 1 computer direct aan hangt.

Zou ik trouwens eerst eens mee testen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:19:
ik heb hier ADSL basic van HCCnet, had in het begin problemen met inloggen e.d.
ik heb zowel HCCnet als KPN meerdere keren aan de lijn gehad, maar ze geven of elkaar de schuld of ze zeggen dat het niet aan hun ligt en dat je zelf maar wat moet proberen, maar achteraf bleek het dus aan de KPN te liggen, dus ik weet niet of ze de waarheid tegen je verteld hebben!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:33:
[...]

ik heb hier ADSL basic van HCCnet, had in het begin problemen met inloggen e.d.
ik heb zowel HCCnet als KPN meerdere keren aan de lijn gehad, maar ze geven of elkaar de schuld of ze zeggen dat het niet aan hun ligt en dat je zelf maar wat moet proberen, maar achteraf bleek het dus aan de KPN te liggen, dus ik weet niet of ze de waarheid tegen je verteld hebben!!!
Jah, bij mij gaven ze elkaar ook de schuld! Toen ik iemand van KPN eindelijk aan de lijn had, moest ik HCCnet bellen.....en toen ik eindelijk iemand van HCCnet aan de lijn had, zeiden ze dat de mogelijke oorzaak aan KPN ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Dirtbiter schreef op 10 January 2003 @ 00:55:
Volgens mij wordt je behoorlijk opgelicht! Ik zou eens even bellen en zonder te klagen vragen of ze even na kunnen kijken welk abo je hebt. Misschien dat die dame/heer in de eerste lijn niks vermoed en dat ze je melden: u heeft toch een basic van $$$$$$ meneer?

Anders gewoon eens een formele klacht sturen, en zorgen dat er een monteur langskomt, uiteraard wel als er maar 1 computer direct aan hangt.

Zou ik trouwens eerst eens mee testen...
Nou, als ik mijn informatie opvraag op de site van HCCnet, dan zie ik daar toch Plus abo staan. En als ik mijn internet status opvraag, dan zie ik:
Data Rate: 1536 256 kbps

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer ff speedtest gedaan en dit waren de resultaten:

Download 46.7 KByte/sec
Upload 16.2 KByte/sec
Connection 551.0 Conn/min
Ping 22.0 ms

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

leuke ping trouwens. lijkt sterk op een Basic abbo idd, 16 kbyteps = 128kbit, precies wat het Basic abbo biedt. Denk dat er iets fout is gegaan.

MechWarrior || Monsters Game

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik heb straks misschien ook het probleem dat de lijn van splitter naar modem/router lang moet zijn...
wat staat er eigenlijk in de handleiding? en waar haal ik een beetje goede kwaliteit twisted telefoondraad dat ook in een rj11 te krimpen is? gamma?

• Xander
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 02:02:
Ik heb net weer ff speedtest gedaan en dit waren de resultaten:

Download 46.7 KByte/sec
Upload 16.2 KByte/sec
Connection 551.0 Conn/min
Ping 22.0 ms
Dat is dus te langzaam. In theorie moet je een download van 192KByte/sec halen en een upload van 32 Kbyte/sec.
Dat haalt echter niemand, maar het moet toch sneller kunnen. Ikzelf haal dit:
Download 162.3 KByte/sec
Upload 26.7 KByte/sec
Connection 713.0 Cibb/min
Ping [Kan hij niet uitvoeren, zal wel komen omdat ik in mijn router een default-server heb staan, en deze computer uitstaat.]

Wat voor router gebruik je eigenlijk? Heb je zelf een losse router gekocht of heb je bij de KPN zo'n multi-PC modem gekocht?
sharkzor schreef op 10 January 2003 @ 10:33:
ik heb straks misschien ook het probleem dat de lijn van splitter naar modem/router lang moet zijn...
wat staat er eigenlijk in de handleiding? en waar haal ik een beetje goede kwaliteit twisted telefoondraad dat ook in een rj11 te krimpen is? gamma?
In de handleiding staat dat je een ronde CAT-5 kabel met twee RJ11 stekkertjes moet hebben. Deze heeft mijn vader gewoon bij de lokale PC boer gehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 10-01-2003 14:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 23:19:
de vriend van mijn zus heeft dit gehad met wanadoo..... even de speedtest een week lang elke dag een keer doen... het liefst zelfde tijdstip (buiten de drukste uren) dus voor een uur of 15.00 en/of na 22.00.) Bij de vriend van mijn zus (wanadoo cable) was het toen (na verzenden van mail) binnen 20 uur opgelost. ( 's avonds om 22.30 gemail..... 18.00 volgende ineens wel de volledige betaalde snelheid)

even een server uitzoeken bij tucows (waarbij je wel de voledige bandbreedte kan halen 150kB/s) deze uitkomsten dan gewoon mailen naar hccnet, en derbij vermelden dat als het binnen een week/ 2 weken niet is opgelost dat je dan geld terugverwacht en je wilt laten omzetten naar basic... als je toch niet sneller gaat, waarom dan wel die dure betalen?

• Xander
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:28:
[...]
je wilt laten omzetten naar basic... als je toch niet sneller gaat, waarom dan wel die dure betalen?
Ik denk dus niet dat dat de bedoeling was, hij wil denk ik plus op de goede snelheid :)

Ik zou het niet willen missen hoor, 1,5MBps :D

Verwijderd

Ik heb ook een 1536k verbinding mar dan bij zeelandnet. En ik haal ook maar max. 180 kb/sec

Verwijderd

Topicstarter
Owjah, ben ff ergens achtergekomen. De 2e PC die haalt wel normale snelheid....
Er is dus iets met mijn PC... Iemand ideeën van wat het kan zijn?

• Xander
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:52:
Ik heb ook een 1536k verbinding mar dan bij zeelandnet. En ik haal ook maar max. 180 kb/sec
Was dit een typefout? >:)

Ik weet niet of je het wist, maar 1536kbit is dus 192 kbyte.
180kb/s is dus echt niet langzaam!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:22:
Ik heb ADSL Plus besteld van HCCnet. Het pakket was 1024kbps, maar nu opgevoerd tot 1536kbps.
Mijn downloadsnelheid is erg traag. Ik heb speedtest.nl geprobeerd, mordax.nl, tucows.hccnet.nl en diverse ftp sites.
Ik heb tot nu toe een max download van 60kb/s gehaald. meestal ligt het eronder tot een min. van 10kb/s.

Mijn ADSL-lijn is gedeeld door een router-modem van E-Tech. Er zijn nu 2 computers eraan verbonden. Allebei hebben ze Windows XP. De lijn van de splitter naar mijn modem is ongeveer 15M.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Ik heb al KPN en HCCnet gebeld, maar ze zeggen beide dat het niet hun fout is.
zit er geen url scanning in dat ding ? er zijn namelijk routers die allerlei dingen hebben zoals url scanning en java blocking enzo en daar wordt het niet sneller van denk.

De afstand tussen splitter en modem ligt vast op 2 meter bij die platte zwarte kabel en ik geloof tot 25 meter en verder bij UTP kabel (ISDN kabel dacht ik ook , maar dat staat op mxstream.nl)

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 10-01-2003 16:15 ]

• Xander
raymonvdm schreef op 10 January 2003 @ 16:13:
[...]

zit er geen url scanning in dat ding ? er zijn namelijk routers die allerlei dingen hebben zoals url scanning en java blocking enzo en daar wordt het niet sneller van denk.

De afstand tussen splitter en modem ligt vast op 2 meter bij die platte zwarte kabel en ik geloof tot 25 meter en verder bij UTP kabel (ISDN kabel dacht ik ook , maar dat staat op mxstream.nl)
UTP (Woordenboek)

Unshielded Twisted Pair. Een kabel met draden die om elkaar heen zijn gedraaid met een minimum aantal draaiingen per foot (0.305 meter). De draaiingen verminderen de interferentie tussen de draden. Meer draaiingen per foot geeft minder interfentie (overspraak). De kabel is gelijk aan shielded twisted-pair (STP), maar heeft geen isolatie of afscherming zoals een STP-kabel wel heeft.

Copyright (c) Uitgeverij Elmar, Rijswijk
Bron: Elmars Woordenboek IT
Zou dit met STP dan nog langer kunnen zijn?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Misschien wel iets, maar niet veel, je hebt namelijk niet allen met overspraak te maken maar ook met weerstand van de kabel ed.

STP wordt voornamelijk gebruikt in storingsgevoelige omgevingen, zoals fabrieken.
Ik denk zelfs dat het geen verschil maakt, de aansluitpunten op je modem enzo zijn volgens mij niet geschikt voor STP, hierdoor wordt de shielding niet aangesloten en verliest het zijn effect.

Verwijderd

een collega heeft precies hetzelfde gehad werd ontkend door knp en provider uiteindelijke kwamen ze erachter dat het aan de kpn lag hij was met upgrade van plus naar basic gezet

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gebruik je toevallig 98SE en in de "snelle pc" XP of zo? ik draai hier een dualboot en in XP haal ik moeiteloos m'n (nu nog) max van 110kB/s ongeveer en in 98SE kwakkelde ik rond de 60 en wilde maar niet hoger totdat ik m'n windowsize wat vergroot had (in het register). Nu haal ik ook in 98SE m'n max.

Misschien is dat het?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

XanderH schreef op 10 January 2003 @ 15:44:
[...]

Ik denk dus niet dat dat de bedoeling was, hij wil denk ik plus op de goede snelheid :)

Ik zou het niet willen missen hoor, 1,5MBps :D
ook even lezen wat ervoor staat please....

• Xander
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:34:
[...]

ook even lezen wat ervoor staat please....
Ik heb alles gelezen, maar ik denk niet dat iemand waarbij plus te langzaam gaat overstapt naar basic, in de hoop dat het even snel gaat.

Verwijderd

XanderH schreef op 10 January 2003 @ 19:04:
[...]

Ik heb alles gelezen, maar ik denk niet dat iemand waarbij plus te langzaam gaat overstapt naar basic, in de hoop dat het even snel gaat.
dan begrijp je me verkeerd, mijn fout...

ik bedoel het zo:

hij heeft nu dure abbo, basic speed (was bij vriend van mijn zus ook, gebeld.. alle instellingen kloppen bij ons meneer)... toen heb ik dus al die statistieken zitten maken, elke avond rond 22.30 internetten.nl speedtest gedaan, en vanaf een eigen 100mbit server in a'dam een filetje zitten downloaden, en daarvan de tijdsduur gemaild.... De volgende dag mailtje terug gekregen van wanadoo dat er toch wel een fout inzat aan hun kant, en dat het opgelost was...

nu bedoel ik het zo, als je een mailtje stuurt met die statistieken erin, en erin vermeld dat als je niet sneller gaat binnen 1 of 2 weken, dan verliesen hun geld.. dus controleren ze alles nog een keer, want je provider regelt de snelheids instellingen niet KPN.... **

en ALS het voor hem ONMOGELIJK IS om de 1.5 mbit te gebruiken, waarom dan betalen voor 1.5 mbit als je toch maar basic speed haalt, aangezien basic wel de volledige snelheid haalt tot aan zijn huis, kan hij toch beter geld besparen op abbonement van adls? :S of zie ik dat verkeerd?

(denk FBTO, betaal wat je gebruikt, waarom betalen voor bandbreedte die je niet KAN / MAG gebruiken van je provider)

De basic speed haalt hij, zie de testen die hij heeft gedaan

** Ik hoor net dat KPN wel de snelheid regelt, dat is wat moeilijker om er doorheen te komen, misschien even hcc bellen om te vragen ofdat hun anders KPN kunne bellen om te laten kijken wat voor instellingen hun voor jou hebben staan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:44 . Reden: snelheids instellingen provider -> KPN ]

• Xander
Okee, maar het ligt dus niet aan de provider,
lees dit:
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:01:

Verwijderd

Topicstarter
jah, dat vroeg ik dus

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je in dit soort gevallen om een monteur vraagt komt die alleen onder voorwaarden en die zijn: als het aan jouw bekabeling/pc/spullen ligt, moet jij die 150 euro voor de monteur dokken (hij zal een kpn modem en een kpn laptop met win2k/XP meenemen), zoniet dan wordt de storing officieel bevestigd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• raymonvdm
fff een stomme vraag maar gebruik je wel je goeie account gegevens.

Ik heb namelijk ook 2 usernames dit omdat ik eeste basic had en na een week geupgraded heb en toen een week later had ik ook nog het goeie ip adres waardoor ik over de andere verbinding ga dan de lite/basic

Er zit namelijk verschil in uplinks. Aldus een interne bron bij de provider

Want nadat ik in een ander subnet geplaatst was had ik geen packet loss meer, basic en lite gebruikers hebben daar nog een week bagger inetten

Inmiddels heb ik ook 1536/256 en haal 190k/sec maximaal bij speedtest

alleen zodra ik maar iets aan het downloaden ben dan komt speedtest ook niet verder dan 120k (download is dan 20k/s ofzo)

Maar bij mij kan je in m`n Speedtouch 510 zien wat de snelheid is van m`n dsl lijn staat netjes 1536/256 kan dat bij jouw mischien oook ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

fff een stomme vraag maar gebruik je wel je goeie account gegevens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Heb je al geprobeerd met een andere netwerkkaart in die tragere PC?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• raymonvdm
geen firewall of iets op die pc ?

Mischien staan je netwerk instellingen niet helemaal lekker.

Heb je nog meer info over die trage pc ?

Virusscanner ?
Firewall ?
Internet Programma ie,netscape,blah,blah?

Wat gebeurt er in veilige modus ?

Zijn er mischien nieuwe drivers voor je netwerkkaart ? Wat heb je voor netwerk kaart ? Staat die netwerk kaart mischien hard op 100 Full / of staat ie op automatisch / en heb je hier al mee gespeeld.

Wat doet ie op 10 half / 10 full l/ 100 half / 100 full / AUTO

Wat doet ping 10.0.0.138 - t ? (krijg je mischien timeouts ?)

Wat gebeurt er als je je trage pc op een andere poort op je modem zet (ik neem aan dat er een 4 poort switchje ingebouwd zit ?

Wissel de poorten van de snelle en trage pc eens om en kijk eens wat er gebeurt.

Post hier je config eens van je modem / router

Welk type / model heb je precies ?

Er zijn dus nog wel wat dingen die je kan proberen :*)

[ Voor 32% gewijzigd door raymonvdm op 11-01-2003 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Staat op automatisch.
Kaarten heb ik in beide pc's geprobeerd.
Anelheden bleven hetzelfde.
Zelfde drivers op de PC's.
Met poorten en kabels gespeeld.
E-Tech multipc router modem
WAN Configuration

Default Gateway 0.0.0.0

Per VC Settings
Enabled VPI=8 VCI=48 Static IP Address 0.0.0.0 Subnet Mask 255.255.255.0

Mac Spoofing Disable

ATM
Service Category UBR

ENCAPSULATION PPPoA VC-Mux

BRIDGE Disabled

IGMP Disabled

• Xander
Default Gateway 0.0.0.0???
Moet dat geen 10.0.0.138 zijn?

Verwijderd

Topicstarter
niet volgens de handleiding

• raymonvdm
De default gateway moet zeker geen 10.0.0.138 zijn dat geldt alleen op de clients.

Mijn modem krijgt de gateway gewoon mee met z`n ip settings van de ISP

Maar wat gebeurt er als je het poortje op je modem wat de snellle pc nu gebruikt om wisselt met het poortje die de trage pc gebruikt:

Stel:

snelle pc = poortje 1
trage pc = poortje 2

maak daar eens van

snelle pc = poortje 2
trage pc = poortje 1

Helpt dit niet wissel dan de kabels een helemaal om

dus kabel van pc 1 aan pc 2 hangen en omgekeerd

Zo dus
eerst pc 1 aan poortje 1 met kabel 1
en dan pc 1 aan poortje 1 met kabel 2

Zet je trage pc eens hard op een snelheid begin bij 10 half en zo steeds hoger.

Wat doet een trace van beide pc`s naar www.yahoo.com ?

En dan vooral kijken naar de tijden.

En welk type modem heb je precies dan kan ik er eens een handleiding bij zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 12-01-2003 16:12 ]

• Xander
Net een mailtje gehad van mijn broer die ook ADSL had aangelegd (basic). Deze kreeg eerst een download van 0,5 KB/s, en met een andere netwerkkaart die hij van mij had gekregen 80 KB/s. Probeer zo mogelijk dus ook even een ander kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
kabels verwisseld, poorten verwisseld, kaarten verwisseld.. nix!
Ik kan helemaal geen productcode vinden op de doos, in de handleiding noch op de kassabon

• Xander
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:03:
kabels verwisseld, poorten verwisseld, kaarten verwisseld.. nix!
Ik kan helemaal geen productcode vinden op de doos, in de handleiding noch op de kassabon
Bedoel je de productcode van je modem? Als je een modem hebt wat door de KPN geleverd is kun je op deze pagina een stel plaatjes bekijken en ons vertellen welke het is. Ik denk dat het een speedtouch 510i is, maar dat weet ik niet zeker. (ik heb een 510i, mijn broer ook)

• raymonvdm
XanderH schreef op 12 January 2003 @ 21:21:
[...]

Bedoel je de productcode van je modem? Als je een modem hebt wat door de KPN geleverd is kun je op deze pagina een stel plaatjes bekijken en ons vertellen welke het is. Ik denk dat het een speedtouch 510i is, maar dat weet ik niet zeker. (ik heb een 510i, mijn broer ook)
Een Etech 510i ? :? Stond ergens in dit topic dat het een etech modem was :Y)

• Xander
raymonvdm schreef op 13 January 2003 @ 15:04:
[...]

Een Etech 510i ? :? Stond ergens in dit topic dat het een etech modem was :Y)
* Xander wil nieuwe bril en 22" TFT.....

Sorry, overheen gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk dat het aan mijn PC ligt.. FF formatteren en windows overnieuw eropzetten. Dan ff kijken of ik het probleem nog steeds heb

Verwijderd

die netwerk kaart in andere pc? ook traag?

ik gevallen waarvan de netwerk kaart niet sneller wou in combo met een router

3Com switch realtek netwerk wilt dat bijvoorbeeld nog wel eens hebben.....

[edit]

hmm heb je al geprobeerd zie ik....... 8)7

die 22" was toch geen slecht idee (zoals hierboven reeds gezegd)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 00:16 ]

Pagina: 1