Plotselinge vastloper sinds Wifi netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem is als volgt:
Heb vorige week een D-link 520+ wireless netwerkkaart ingebouwd in mijn pc en die van mijn ouders.
Bij de eerste poging liep mijn pc om de haverklap vast. Dit had te maken met een gedeeld IRQ. De D-link en geluidskaart deelden IRQ 5.
Dat is inmiddels verholpen en gelduiskaart deelt nu IRQ 10 met mijn Intel netwerkkaartje voor ADSL.
IRQ 7 is nu dedicated voor geluidskaart.
Maar desondanks loopt mijn geregeld vast. De muis blijft meestal zichtbaar in scherm, maar is geen beweging meer in te krijgen. Ook het toetsenbord doet niks meer. Vastloper dus. Ook wil hij weleens een blauw scherm geven!!
Een maat van me zei vandaag iets over een probleem dat GSM's of DECT telefoons kunnen geven met draadloze netwerkaarten. Is hier bij jullie iets over bekend?
Wordt er een beetje kierewiet van en daarom de vraag hier, weet iemand waar het probleem zich zou kunnen bevinden., Heb echt al ontzetten veel geprobeerd, maar nog geen bevredigend resultaat tot op heden!! :(
De pc van mijn ouders heeft nog geen van deze vastlopers vertoond, dus dat maakt het DECT/GSM verhaal weer iets ongeloofwaardiger. USB deelt momenteel IRQ 10 met de Intel netwerkkaart. Hier zou het volgens mij ook kunnen zitten, maar heb weinig zin om alle USB poorten te moeten uitschakelen!
Please advice!!?!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Die IRQ delingen zijn natuurlijk laat ons zeggen 'gevaarlijk' zeker voor een Windows OS. Staat in je BIOS het OS op PnP of op handmatig? Je zou ze best op handmatig zetten - of omgekeerd als wat ze nu staat. Je VGA-irq uitschakelen (zolang je VGA kaart geen invoer heeft)
De bedoeling van wireless is vooral voor de zakenman en dat die zijn gsm niet zou mogen gebruiken vind ik wel straf. Er bestaan zelfs draadloze verbindingen tussen GSM en PC (WiFi) die dan via het GSM netwerk een datalink legt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45
Toevallig n SBLive in je pc? Daar schijnt ie problemen mee te geven.. D-Link is bezig met n oplossing te zoeken.
Het schijnt dat als je de sblive en wlan kaart zo ver mogelijk van elkaar in de pc doet hij het minste problemen geeft.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• XeNoBiTe
  • Niet online
PnP OS heb ik uitstaan. Maar de ACPI heb ik wel aanstaan. Had al geprobeerd XP zonder ACPI te configureren, maar dit maakte niks uit. Trouwens net weer zo'n rare vastloper. Wil een site openen van Studenten.net....en ja hoor. ineens vast...terwijl hij nu eens voor een keer de hele nacht had uitgestaan!!
Maar VGA-irq...die snap ik niet helemaal, mijn AGP kaartje heeft toch ook een IRQ nodig?En wat bedoel je met als hij geen invoer heeft.
Mijn geluidskaart is een Terratec DMX 1024..zelfde als een SBlive ongeveer volgens mij...kan D-Link ook wel een mailtje sturen met mijn probleem...

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nog iemand anders een tip???PLEASEE??

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Bij een collega van mij was het de voeding die niet genoeg prik leverde. Hij had dezelfde problemen.

Wat voor merk computer? Acer?

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 11-01-2003 14:17 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Check m'n signature.....absoluut geen Acer!!...heb een 450 Watt Enermax erin zitten....thanx 4 the tip...deze heb ik vervangen toen ik m'n videokaart haalde...toen had ik niet genoeg power meer... nu wel :D

• XeNoBiTe
  • Niet online
Daar ben ik weer...probleem heeft zich verder ontwikkeld. c70070540's advies heb ik opgevolgd. Nu zit er in mijn pc een Antec 430P voeding. Volgens bronnen hier op GOT moet deze voeding eerst even een paar dagen inbranden. Hoop dat dat klopt,want de scores zijn er niet beter op geworden.CPU voltage is momenteel tussen de 1.71 en 1.73 volt (standaard settings in BIOS gezet) en de 5 volt lijn is schommeld continu tussen de 4.84 en 4.87. Met CPUk7 loopt het zelfs af tot 1.7 en 4.81.
Dit is precies hetzelfde als bij de Enermax. Nu kan ik dus de pot-meter gaan aandraaien omdat ik een Antec heb geinstalleerd. Maar ik twijfel of hiermee het probleem verholpen wordt. Kan iemand mij hiervan "verzekeren"? Of moet ik eerst even proberen de voltage van mijn cpu te verlagen of te verhogen? Meeste mensen met deze 5 volt scores hebben namelijk geen problemen. Maar ik dus wel. In ieder geval de 5 volt maar omhoog schroeven?? Vooral Rick2001's reactie zou ik graag hebben als iemand 'm spreekt.....

[ Voor 5% gewijzigd door XeNoBiTe op 27-01-2003 21:11 ]

Pagina: 1