Toon posts:

PleXWriter 16 naar de @&%*)(!$ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal

Ik heb een Plexwriter IDE 16/10/40. Deze doet een beetje raar. Namelijk hij ziet geen enkele soort cds (dus ook originele) meer behalve ja.. CDRW schijfjes!!! O-) dit vind ik heel raar want dit soort cds zijn juist heel erg zwak met reflectie.

Als je een cd erin stopt gaat ie lezen een beetje piepen en dan komt er een oranje lampje dat 2X knppert sec nix en dan weer 2X knippert etc..

is die kapot of is ie gewoon raar. Ik heb de firmware ook al ge-update van 1.03 naar 1.05 en bood geen oplossing... :(

Verwijderd

heb je nog garantie? Zo ja, gewoon omruilen (en als je het een beetje leuk speelt, ook nog een paar euro bijleggen voor een snellere plexwriter :) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deze ziet er behoorlijk dood uit. Niets meer aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb geen garantie meer. Ik heb al een nieuwe gehaald (plex 48X) want als iets raar doet aan een van mijn pcs haal ik gelijk of de volgende dag een nieuw vervangend onderdeel, in dit geval een cdrw drive

Ik hou niet van dat half wel half niet gezeik, het moet gewoon goed werken! :O

Verwijderd

In dat geval kan je hem bijv. in Vraag & Aanbod zetten. Misschien kan je er iemand nog blij mee maken...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 22:17

DSK

boeiend...

Misschien helpt het als je er even een clean CD doorhaalt :?
idd raar dat hij wel CDRW's leest

Blog (Linux-related)

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 16:03
Mijn Plextor 8/20 scsi writer hield er na zo'n 2 jaar geheel mee op. Had mazzel dat ik bij de aanschaf van die pc had gekozen om 3 jaar garantie te nemen (doet het nu weer perfect).

Maar om terug te komen bij jouw problemen, ik ben bang dat het idd het einde van je writer is. Iemand gaf het advies een clean cd door je writer te halen, in een oude philips writer die ik had werd nadrukkelijk gewaarschuwd deze "NIET" in een writer te gebruiken. Weet niet of dat tegenwoordig nog niet kan/mag maar kijk het wel na voordat je het nog erger maakt.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn 16x plex is pas ook overleden. Begon steeds meer lawaai te maken en steeds minder en minder cd's te lezen...geen garantie meer > in de kliko ermee!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
tis jammer. Hij heeft welonwijs veel cds gebrand en is 2jaar oud. Mischien wel ok.

Overigens wel raar dat het 1 2u gebeurd is ... Plextor is en blijft toch mijn fav merk. :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:03:
Hey allemaal

Ik heb een Plexwriter IDE 16/10/40. Deze doet een beetje raar. Namelijk hij ziet geen enkele soort cds (dus ook originele) meer behalve ja.. CDRW schijfjes!!! O-) dit vind ik heel raar want dit soort cds zijn juist heel erg zwak met reflectie.

Als je een cd erin stopt gaat ie lezen een beetje piepen en dan komt er een oranje lampje dat 2X knppert sec nix en dan weer 2X knippert etc..

is die kapot of is ie gewoon raar. Ik heb de firmware ook al ge-update van 1.03 naar 1.05 en bood geen oplossing... :(
Ik vrees het ergste voor je lieve brandertje :'(
(en er zit maar 1 jaar garantie op de 16/10/40 de rest allemaal 2 jaar :( )
Ik heb precies het zelfde gehad. Cd`s lezen deed die niet meer Firmware upgedate hielp ook niets en op het laatst deed ie helmaal niets meer.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Blijkbaar steven veel van die writertje,
ik heb ook zo'n 16x plexie, die begint ook moeilijk te doen bij bepaalde cdr's (kan niet lezen), maar writen doet ie nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is die Plexwriter gewoon van een slechte serie ofzo. Geen id maar ik heb veel ervaring met plextor die in veruit de meeste gevallen perfect zijn. erg jammer maarja tis ook al een redelijk oud beestje, maar das wel vaag heb ook nog een 12X4 plexwriter scsi en die heb ik al een jaar of 4 en brand nog als de nete :)

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
mmmm ik heb een plexwriter 16/10/40A en die is ook opeens dood.

Ik brande 15 cd's en 9 kon ik daarna niet meer gebruikem. Het branden geeft geen problemen, maar als ik ze dan lees dan is OF de 1ste file stuk OF de laatste. Snap er niets van. Hij is iets ouder dan ene jaar dus geen garantie meer :(
maar goed met meer dan 800 gebrande cd's is dat misschien wel logisch

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

TheDweep schreef op 10 januari 2003 @ 15:25:
mmmm ik heb een plexwriter 16/10/40A en die is ook opeens dood.

Ik brande 15 cd's en 9 kon ik daarna niet meer gebruikem. Het branden geeft geen problemen, maar als ik ze dan lees dan is OF de 1ste file stuk OF de laatste. Snap er niets van. Hij is iets ouder dan ene jaar dus geen garantie meer :(
maar goed met meer dan 800 gebrande cd's is dat misschien wel logisch
Terw_Dan in "leesprobnleem Plexwriter 16/10/40A"

Plextor geeft 2 jaar :z

Hoi

Pagina: 1